Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Daimler se zbavil všech svých akcií v Tesla Motors, o čem to svědčí?
22.10.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Oficiální důvody říkají, že Tesla se ze start-upu stala vážnějším konkurentem a že elektrická třída B je hotova. A spolupráce mezi firmami tím prý nekončí.
Německá automobilka Daimler prodala svůj 3,9procentní podíl akcií ve značce Tesla, který držela od roku 2009. Mezi důvody, alespoň ty oficiální, patří i to, že se Tesla ze start-upu stala firmou, s níž je potřeba počítat do větší míry. „Tesla se ukázala být vážným konkurentem. Vazby mezi ní a Daimlerem se postupně uvolnily,” uvedl Arndt Ellinghorst, londýnský analytik ISI Group.
Hlavním důvodem držení akcií Tesly Němci byl vývoj třídy B Electric Drive. Ta je hotová a ve Spojených státech se už prodává; v Evropě by se měla začít prodávat zanedlouho. Daimler však s Teslou bude dále spolupracovat, ale už do menší míry - tak, jako spolupracuje s ostatními dodavateli, ve kterých nemá žádný podíl. Dále bude nakupovat komponenty pohonných ústrojí od Tesly, jak vyplývá z vyjádření Hendrika Sackmanna, mluvčího. „Naše partnerství s Teslou je velmi úspěšné a bude pokračovat,” uvedl Dieter Zetsche, generální ředitel Daimleru.
Podobná vyjádření lze pochopit, reálné důvody ale mohou být jiné. Daimler si například také může být vědom toho, že Tesla Motors je bublina, která splaskne - z důvodů, které jsme popisovali mnohokrát, naposledy docela nedávno. A tak své akcie raději prodá, tratný na tom nebude - koupil je v roce 2009 za 50 milionů dolarů, tehdy to bylo cca 864 milionů korun. Nyní je prodal celkem za zhruba 780 milionů dolarů, tedy asi 17 miliard korun. Získané peníze mimochodem údajně zamýšlí použít na dvanáct nových vozů Mercedes do konce dekády, mj. několik plug-in hybridů, které mu mají pomoci splnit snad až příliš přísné emisní limity na nová auta.
Daimler se ostatně chce v budoucnosti zaměřovat právě spíše na plug-in hybridy, nikoliv na elektromobily, ukládající elektřinu v bateriích. To by také mohlo stát za prodejem akcií Tesly. Naopak Toyota, která spolupráci s Teslou ukončila a od baterií míří spíše k palivovým článkům, stále drží 2,4 % akcií kalifornské automobilky.
Mercedes B Electric Drive vznikl ve spolupráci s Teslou
Zdroj: Bloomberg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 2 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 3 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva