Daleko nejvzácnější VW Phaeton v prodeji není paradoxně vůbec nic drahého

Pokud toužíte po nejvzácnějším Phaetonu, opravdu nepotřebujete mnoho peněz, tento dokonce patří k těm levným. Je tak výjimečný, že na prodej často není ani jeden.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Daleko nejvzácnější VW Phaeton v prodeji není paradoxně vůbec nic drahého

9.10.2019 | Petr Miler

Pokud toužíte po nejvzácnějším Phaetonu, opravdu nepotřebujete mnoho peněz, tento dokonce patří k těm levným. Je tak výjimečný, že na prodej často není ani jeden.

Když člověk přemýšlí o Volkswagenu Phaeton, napadne ho minimálně osm válců, spíš ale V10 TDI nebo 6,0 W12, maximální luxus a masivní středová konzole mezi zadními sedačkami. A samozřejmě automatická převodovka, však do luxusních aut tohoto kalibru nikdo manuál ani nenabízí.

Dnes nikoli, ale v časech Phaetonu ještě nabízel. Tehdy zkrátka bylo obvyklé nabídnout s manuální převodovkou alespoň nějakou verzi, a tak byl Phaeton k mání i s ručním řazením. Že to nebyl prodejní hit, je jasné i dnes z nabídky kusů z druhé ruky. Přesná prodejní čísla neznáme, ale je to opravdu rarita - na obřím Mobile.de s více jak 1,5 milionem nabízených aut jsou Phaetony s manuálem v nabídce přesně tři. Jeden má po prohlédnutí fotek automat, druhý je zvenku polepený jak závoďák a zbylý inzerát patří tomuto vozu. Opravdu s manuálem je tedy k mání jeden jediný normálně vyhlížející exemplář a často nebývá v celé Evropě na prodej ani jeden.

Pod kapotou má základní benzínový motor VR6 o objemu 3,2 l, s 241 koňmi nejslabší benzín v nabídce. Je to pochopitelné, žádná jiná verze s ručním řazením k dispozici nebyla. Byla to prostě základní verze, na stovku to Phaetonu VR6 trvalo 9,4 sekundy, což je nejhorší čas ze všech motorizací. Jako jediný benzínový model také nemusí být omezen na 250 km/h, protože na takovou rychlost se vůz rozpohybovat nedokáže.

Je tedy nasnadě, že tahle verze byla za „sociální volbu”, to ji ale neubírá na trochu úchylné atraktivitě. Však si představte řídit něco jako moderní Bentley - protože Phaeton sdílí s dobovými Continentaly technické základy - s ručním řazením. Dnešním pohledem absurdní, ale ve Phaetonu to možné je. A ten jediný z nabízených kusů nás zaujal i proto, že je navzdory svému stáří a kilometráži pořád ve slušném stavu.

Opotřebení se zdá být odpovídají a podávající o pravidelné údržbě. Stav perfektní nebude, na displeji na palubní desce vidíme chybu vzduchového podvozku, ale bezchybné auto ani nelze čekat. A to i když zas až tak nejezdilo - od prosince 2003, kdy bylo prvně registrováno, má najeto 221 000 km, což svědčí o soukromém používání během celé doby provozu. Bohatou výbavu u takové verze nečekejte, ale úplná mizérie to není - věci jako kůže, vyhřívaná sedadla, navigace nebo xenony tu nechybí.

Motor 3,2 VR6 bude navíc dozajista spolehlivější než 5,0 V10 TDI nebo 6,0 W12, navíc jakákoli oprava nebude noční můra - jiných koncernových aut s tímto motorem a další technikou se nabízelo dost. Pokud tedy hledáte dobrodružství ve velmi vzácném autě, tenhle Phaeton může být váš za pouhé 2 449 Eur, tedy asi 63 tisíc Kč. Slibovat jen krásné chvíle s ním nemá smysl, snad každý trochu nadšený automobilista ale bude hledět s otevřenými ústy, až uvidí, co se skrývá uvnitř mezi předními sedadly...


Daleko nejvzácnější VW Phaeton v prodeji není paradoxně vůbec nic drahého - 1 - VW Phaeton 2003 nejvzacnejsi typ prodej 2019 01Daleko nejvzácnější VW Phaeton v prodeji není paradoxně vůbec nic drahého - 2 - VW Phaeton 2003 nejvzacnejsi typ prodej 2019 02Daleko nejvzácnější VW Phaeton v prodeji není paradoxně vůbec nic drahého - 3 - VW Phaeton 2003 nejvzacnejsi typ prodej 2019 03Daleko nejvzácnější VW Phaeton v prodeji není paradoxně vůbec nic drahého - 4 - VW Phaeton 2003 nejvzacnejsi typ prodej 2019 04Daleko nejvzácnější VW Phaeton v prodeji není paradoxně vůbec nic drahého - 5 - VW Phaeton 2003 nejvzacnejsi typ prodej 2019 05Daleko nejvzácnější VW Phaeton v prodeji není paradoxně vůbec nic drahého - 6 - VW Phaeton 2003 nejvzacnejsi typ prodej 2019 06Daleko nejvzácnější VW Phaeton v prodeji není paradoxně vůbec nic drahého - 7 - VW Phaeton 2003 nejvzacnejsi typ prodej 2019 07Daleko nejvzácnější VW Phaeton v prodeji není paradoxně vůbec nic drahého - 8 - VW Phaeton 2003 nejvzacnejsi typ prodej 2019 08Daleko nejvzácnější VW Phaeton v prodeji není paradoxně vůbec nic drahého - 9 - VW Phaeton 2003 nejvzacnejsi typ prodej 2019 09Daleko nejvzácnější VW Phaeton v prodeji není paradoxně vůbec nic drahého - 10 - VW Phaeton 2003 nejvzacnejsi typ prodej 2019 10Daleko nejvzácnější VW Phaeton v prodeji není paradoxně vůbec nic drahého - 11 - VW Phaeton 2003 nejvzacnejsi typ prodej 2019 11Daleko nejvzácnější VW Phaeton v prodeji není paradoxně vůbec nic drahého - 12 - VW Phaeton 2003 nejvzacnejsi typ prodej 2019 12Daleko nejvzácnější VW Phaeton v prodeji není paradoxně vůbec nic drahého - 13 - VW Phaeton 2003 nejvzacnejsi typ prodej 2019 13Daleko nejvzácnější VW Phaeton v prodeji není paradoxně vůbec nic drahého - 14 - VW Phaeton 2003 nejvzacnejsi typ prodej 2019 14
Není to žádná královna garáží, na své stáří, najeté kilometry a cenu ale tato vzácnost vypadá ještě velmi slušně - Phaetonů to s manuálem vzniklo naprosté minimum

Zdroj: Mobile.de

Petr Miler

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše