Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Další přehmat VW? Lamborghini Urus má prý stejné kliky dveří jako Škoda Fabia
27.1.2018 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Koncern VW v minulosti nejednou narazil, když použil stejné viditelné díly na autech docela jiných tříd. Teď to měl podle některých udělat znovu.
Pokud jste velký automobilový koncern, máte proti menším konkurentům jednu obrovskou výhodu - větší možnosti tzv. úspor z rozsahu. Můžete zkrátka stejné díly používat na nesrovnatelně větším množství aut, odebírat je od dodavatelů v obrovských sériích a tím dosahovat jejich nižších jednotkových cen.
Že vás to jako zákazníka nemusí příliš zajímat? Neříkejte dvakrát. Nevede to nutně jen k vyšším ziskům výrobce, ale třeba i k nižším prodejním cenám pro zákazníka. A nebo k tomu, že dostanete o trochu lepší auto. Výrobce totiž může spoustu komponentů vyrábět ve specifikacích, které jsou pro některé modely až zbytečně dobré, ale vyplatí se zkrátka dělat jeden stejný v devíti milionech exemplářů než tři různé po po třech. Asi nutně nepotřebujete na Škodě Fabia motorek stěračů, který je utáhne i v situaci, kdy kolem vozu proudí vzduch rychlostí 250 km/h. Jenže když se takový vyplatí vyrobit pro všechny vozy koncernu stejný? Pak dostanete ten samý, co Porsche Macan a něco tím přece získáte - on bude lépe fungovat i ve 150 km/h.
Tohle jsou neviditelné komponenty, které automobilky jako VW Group mezi různými modely nepochybně sdílí a nikomu to nevadí. Na sdílení těch viditelných jsou ale zákazníci hákliví. Však kdo by chtěl mít byť jen stejně vyhlížející ovladač stahování oken na Bentley jako v Golfu? Pravda, majitelům Golfu to asi vadit nebude, ale prestiž onoho Bentley by tím dozajista utrpěla. Právě s tímto v minulosti koncern Volkswagen párkrát narazil, a tak si na to v posledních letech dával pozor. Někteří se ale nyní ozývají s tím, že v době všeobecných úspor vstoupil do stejné řeky znovu. A má to být vskutku bizarní přešlap.
Středem pozornosti je nové Lamborghini Urus, které mělo použít kliky dveří ze současné Škody Fabia. Všimli si toho lidé na fórech a někteří novináři se toho chytli, však by to byl opravdu velmi nevhodný způsob sdílení komponentů - když se stejný viditelný díl objeví na Superbu a Passatu, asi to nikomu vadit nebude. Ale na Fabii a Urusu? To jsou dva jiné světy, sada nových kol na Lambo bude stát to, co celá škodovka, tady se nesnese ani stejné ovládání vnějších zpětných zrcátek.
Rozhodli jsme se tedy celou věc prozkoumat a... nejsme si jisti. Oba vozy mají kliky dveří opravdu velmi podobné, máme ale pocit, že totožné nejsou. Podívejte se se sami níže na fotky klik Urusu a Fabie v různých barevných verzích a posuďte. Každý úhel dělá trochu jiný dojem, zdá se nám ale, že minimálně na přední části klik sází Urus na tradiční šestiúhelníkový tvar, tj. svrchu je viděl ještě jeden záhyb navíc. Tvar klik Fabie se jeví být prostší, kulatější.
My bychom řekli, že tohle obvinění pravdivé není, nakonec i kvůli příliš odlišným proporcím obou vozů. Kliky vypadají podobně, nakonec jsou to kliky, ale totožné po našem soudu nejsou. Pokud to ovšem uvidíte jinak, podělte se o svůj názor v diskuzi...
Kliky dveří Lamborghini Urus jsou těm Fabie opravdu nápadně podobné. Podle nás ale pojetí vrchní části kliky prozrazuje, že na mini Škody jsou trochu jiné
Při detailním srovnání s Fabií to vynikne nejlépe
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před hodinou - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 2 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 4 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 5 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva