Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Další přehmat VW? Lamborghini Urus má prý stejné kliky dveří jako Škoda Fabia
27.1.2018 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Koncern VW v minulosti nejednou narazil, když použil stejné viditelné díly na autech docela jiných tříd. Teď to měl podle některých udělat znovu.
Pokud jste velký automobilový koncern, máte proti menším konkurentům jednu obrovskou výhodu - větší možnosti tzv. úspor z rozsahu. Můžete zkrátka stejné díly používat na nesrovnatelně větším množství aut, odebírat je od dodavatelů v obrovských sériích a tím dosahovat jejich nižších jednotkových cen.
Že vás to jako zákazníka nemusí příliš zajímat? Neříkejte dvakrát. Nevede to nutně jen k vyšším ziskům výrobce, ale třeba i k nižším prodejním cenám pro zákazníka. A nebo k tomu, že dostanete o trochu lepší auto. Výrobce totiž může spoustu komponentů vyrábět ve specifikacích, které jsou pro některé modely až zbytečně dobré, ale vyplatí se zkrátka dělat jeden stejný v devíti milionech exemplářů než tři různé po po třech. Asi nutně nepotřebujete na Škodě Fabia motorek stěračů, který je utáhne i v situaci, kdy kolem vozu proudí vzduch rychlostí 250 km/h. Jenže když se takový vyplatí vyrobit pro všechny vozy koncernu stejný? Pak dostanete ten samý, co Porsche Macan a něco tím přece získáte - on bude lépe fungovat i ve 150 km/h.
Tohle jsou neviditelné komponenty, které automobilky jako VW Group mezi různými modely nepochybně sdílí a nikomu to nevadí. Na sdílení těch viditelných jsou ale zákazníci hákliví. Však kdo by chtěl mít byť jen stejně vyhlížející ovladač stahování oken na Bentley jako v Golfu? Pravda, majitelům Golfu to asi vadit nebude, ale prestiž onoho Bentley by tím dozajista utrpěla. Právě s tímto v minulosti koncern Volkswagen párkrát narazil, a tak si na to v posledních letech dával pozor. Někteří se ale nyní ozývají s tím, že v době všeobecných úspor vstoupil do stejné řeky znovu. A má to být vskutku bizarní přešlap.
Středem pozornosti je nové Lamborghini Urus, které mělo použít kliky dveří ze současné Škody Fabia. Všimli si toho lidé na fórech a někteří novináři se toho chytli, však by to byl opravdu velmi nevhodný způsob sdílení komponentů - když se stejný viditelný díl objeví na Superbu a Passatu, asi to nikomu vadit nebude. Ale na Fabii a Urusu? To jsou dva jiné světy, sada nových kol na Lambo bude stát to, co celá škodovka, tady se nesnese ani stejné ovládání vnějších zpětných zrcátek.
Rozhodli jsme se tedy celou věc prozkoumat a... nejsme si jisti. Oba vozy mají kliky dveří opravdu velmi podobné, máme ale pocit, že totožné nejsou. Podívejte se se sami níže na fotky klik Urusu a Fabie v různých barevných verzích a posuďte. Každý úhel dělá trochu jiný dojem, zdá se nám ale, že minimálně na přední části klik sází Urus na tradiční šestiúhelníkový tvar, tj. svrchu je viděl ještě jeden záhyb navíc. Tvar klik Fabie se jeví být prostší, kulatější.
My bychom řekli, že tohle obvinění pravdivé není, nakonec i kvůli příliš odlišným proporcím obou vozů. Kliky vypadají podobně, nakonec jsou to kliky, ale totožné po našem soudu nejsou. Pokud to ovšem uvidíte jinak, podělte se o svůj názor v diskuzi...
Kliky dveří Lamborghini Urus jsou těm Fabie opravdu nápadně podobné. Podle nás ale pojetí vrchní části kliky prozrazuje, že na mini Škody jsou trochu jiné
Při detailním srovnání s Fabií to vynikne nejlépe
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 3 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 2 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 3 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 4 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 5 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 14:21 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 14:20 - řidičBOB
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- BMW Divize 04.19. 13:03 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien