Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Dieselgate nedojímá? V ČR jsou k mání tři sotva jeté starší VW s TDI, za dobré ceny
10.2.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Diesel si člověk většinou nekupuje na jízdu kolem komína. Tato tři auta tak ale snad jezdila. Za 6 - 8 let nenajela skoro nic a jsou ve stavu nových.
Když si koupíte nový dieselový sedan, asi plánujete ho taky používat tak, jak se takové auto většinou používá - na polykání tisíců kilometrů každý týden. Většinou tomu tak jistě je a u hatchbacků a kupé tomu bývá podobně. Dieselová auta si lidé nekupují na to, aby s nimi jeli jednou za měsíc do města nakoupit. A pokud ano, obvykle to nejsou nová auta za statisíce korun.
Přesto se občas takové auto objeví. Dnes tu máme hned tři Volkswageny, které jsou staré několik let, ale nemají najeto půl milionu kilometrů, třebaže by to nebyl takový problém. Nikoliv, ten nejvíc ojetý z nich má jen něco přes 5 tisíc kilometrů za pět let provozu. Není ho na prodej jen půlka a není za cenu nového auta.
Minimálně dva z nabízených vozů mají motor EA189, tedy jednotku stiženou Dieselgate. To může pro někoho znamenat vadu na kráse, pro jiné ale naopak - VW neohnul pravidla v neprospěch zákazníka, to spíše naopak, pakliže si tedy někdo nezakládá na tom, že si s dieselem koupil ekologické auto. Stižené jednotky vidíme ve dvoulitrové variantě. Třetí nabízený vůz má dokonce legendární 1,9 TDI, motor, který byl později nahrazen právě EA189 ve verzi s objemem 1,6 litru s ne až tak zajímavým projevem ani spotřebou. Takže pokud chcete nové auto se starším dieselem ne až tak zatíženým emisními regulacemi a anebo vás vzrušuje idea vlastnictví podvádějícího vozu, tahle trojka je přesně pro vás.
Nejstarší vůz - z roku 2008 - je Volkswagen Jetta 1,9 TDI s výkonem 77 kW (105 koní) ve snad nejnudnější barvě, kterou si můžete na svůj Volkswagen objednat. Šedý exteriér doplňuje šedý interiér, ale to už je aspoň trochu změna oproti tradiční černé barvě, když už nebyl první majitel dost odvážný na něco jako béžovou.
Vůz vidíme na nepříliš pěkných fotkách a v popisu inzerátu si můžeme přečíst, že tu jsou dvě sady kol; proč nebylo auto prezentováno na té lepší, nevíme. Plechové disky s poklicemi z hypermarketu jsou tou horší, zimní sadou a je škoda že si prodávající s autem před vystavením nabídku trochu nepohrál. Na fotkách také chybí dokumentace, ale s ohledem na charakter prodávajícího i toho, co můžeme vidět, lze kilometrovému proběhu 3 680 km věřit.
I přes prezentaci s otazníky však máme co do činění s téměř novým autem, které je sotva zaběhnuté a má před sebou pravděpodobně ještě statisíce kilometrů jízdy. Samozřejmě, s dobrou údržbou. Interiér ale vypadá jako nový, přesně, jak byste od zánovního auta čekali. A cena? 290 tisíc není úplně málo za šestiletou ojetinu, ale tohle auto je ve stavu nového a na to je tato částka pěkná - nové muselo stát dvojnásobek a více jak sedm let v garáži s občasnými projížďkami mu těžko mohlo příliš uškodit. Máte-li zájem, nabídka je zde.
Sotva jetá Jetta TDI této generace se už v nabídce příliš nevidí, tohle je v tuto chvíli evropský unikát
Druhý stroj je z roku 2010 a je to Volkswagen Golf VI 2,0 TDI, tedy minulá generace Golfu. Motor pod jeho kapotou má 81 kW (110 koní) a 250 Nm a spolupracuje s pětistupňovou převodovkou, což byla nepříliš dlouho vyráběná verze, kterou později nahradila jedna-šestka. Že to byl uživatelsky posun k horšímu, netřeba dodávat. Fotky tu jsou ještě horší než v případě Jetty výše, ale aspoň je jich více. A také se nám prodejce v rozhodl ukázat auto na originálních kolech.
Vidíme také poměrně dost výbavy, jsou tu automatická světla, automatické stmívání vnitřního zrcátka nebo třeba zobrazení výstupu parkovacích senzorů na displeji rádia. Hodí se i tempomat, pokud tohle auto opravdu chcete používat. Za co ale potenciální kupující asi rád nebude, je držák na mobil jako z roku 1999.
Barva vozu tu není o mnoho živější a interiér trpí černou od palubní desky po koberec. Soudě dle dostupných fotografií, které jsou v tak špatné kvalitě, že je problém poznat semiš od kůže, to ale vypadá opět na stav nového auta. Jak by taky ne, když má tento Golf za sebou jen 5 300 km. Může být váš za 349 tisíc korun, což zase není málo. Ale zkuste si za tyto peníze koupit nový Golf s dvoulitrovým dieselem...
Ani naftový Golf VI s takovou kilometráží dnes jinde v Evropě nenajdete
Třetí a poslední vůz je Volkswagen Scirocco 2,0 TDI. Dal by se očekávat v jasně zelené barvě Vipern nebo v krásné modré Rising, místo toho ale dostal obyčejný bílý lak. Možná to je nějaká perleť za peníze navíc, která ale vypadá stejně jako pastelová bílá, to fotky neřeknou. Co ale řeknou, je, že i zde zůstává kabina u černoty.
Motor pod kapotou tu má už obvyklejších 103 kW (140 koní) a 320 Nm a je spojen s manuálním šestikvaltem. Tenhle vůz najel za svých necelých šest let provozu nejmenší vzdálenost, jen necelých 1 400 km. A podle toho také vypadá - opět, lze-li soudit z fotografií mizerné kvality. Všechno tu je jako nové, přesně tak, jak by člověk od sotva zajetého auta čekal. A nabídka to neopomíjí zmínit.
Najdete tu i poměrně dost výbavy, třeba rádio s dotykovým displejem, ale patrně bez navigace. Jsou tu i nějaké parkovací senzory, ESP a možná i automatická světla, na fotce to není pořádně vidět a v popisu se o tom nepíše. To všechno může být vaše za 359 tisíc korun. Za skoro nové Scirocco to není špatná nabídka, zvlášť když už se u nás oficiálně nenabízí.
Nové Scirocco se u nás s velkým zájmem kupujících nesetkalo, toto by třeba mohlo
Kompletní fotogalerie
Volkswagen Jetta 1,9 TDI
Volkswagen Golf VI 2,0 TDI
Volkswagen Scirocco 2,0 TDI
Zdroje: Domanský, Partner Exclusive Cars poprvé a podruhé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 11 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 00:27 - abgx1
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch