Diesely jsou stále horší koupě. Hodnotu už drží hůře než benziny a lépe nebude

Doposud platilo, že auta vybavená naftovými motory držela cenu relativně i absolutně lépe než ta s benzinovými. Teď už to neplatí a platit dále ani nemá.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Diesely jsou stále horší koupě. Hodnotu už drží hůře než benziny a lépe nebude

1.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Diesely jsou stále horší koupě. Hodnotu už drží hůře než benziny a lépe nebude

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Doposud platilo, že auta vybavená naftovými motory držela cenu relativně i absolutně lépe než ta s benzinovými. Teď už to neplatí a platit dále ani nemá.

Kauza Dieselgate ovlivnila celý automobilový průmysl, o tom nemůže být sporu. Zejména v Evropě se tak lidé stále více přesouvají od naftových motorů k těm benzinovým, o čemž svědčí i data o prodejích nových aut za první letošní půlrok. Dieselové motory poprvé po 8 letech ztratily vládu a poměrně výrazně zaostávají za těmi benzinovými. Není to ovšem jediná velká rána, která je stihla či stihne.

Již z dřívějška víme, že zájem o ně rapidně klesá i v Německu a dalších dosavadních „naftových baštách”. To má pochopitelně vliv i na ceny, které jdou nyní dolů bezprecedentním způsobem. Zatímco dosud platilo, že diesel byl sice dražší na pořízení, ale také se snáze a dráže prodal, nyní už to neplatí. Podle dat Deutsche Automobil Treuhand (DAT) měla tři roky stará ojetá auta dieselem loni hodnotu v průměru 54,5 procenta z původní ceny. Letos to už je 54,2 %.

Nejde tak o drastický pokles, nicméně posun tu je a především - benziny už hodnotu drží lépe. Jejich hodnota totiž po třech letech aktuálně dosahuje na 56,1 procenta původní ceny, to je znovu bezprecedentní stav. Též platí, že ojetiny s benzinovými motory se prodávají rychleji - v průměru se nyní v bazarech zdrží 80 dnů, diesely 101.

Podle zprávy DAT jde navíc jen o první takový propad v letošním roce, v následujících letech přijdou další. Zatím je totiž slábnoucí zájem věcí spíše západnějších částí Evropy, který do jisté míry vyrovnáván exportem do po dieselech stále lačnějších východních zemí. Jakmile bude láska k dieselům zasažena i v těchto končinách, přijdou další poklesy.

DAT dále dodává, že cenu určuje stáří vozu i nájezd. Největší propad hodnoty je spojen s prvním rokem vlastnictví a provozu, kdy lze očekávat napříč veškerými segmenty zhruba 24,5procentní propad. Tedy za předpokladu, že se s nájezdem vejdete do 15 tisíc kilometrů. V dalších letech pak hodnota aut klesá již mnohem pomaleji, v průměru o nějakých pět až šest procent ročně.

Dodat pak jen lze, že slábnoucí poptávku po dieselech nyní vede Německo, kde „protinaftové nálady” rozdmýchávají i snahy měst zakázat vjezd dieselových aut do center, zvláště pak těch, jež plní emisní normy EU1 až EU4. Proto se jich lidé zbavují, i s ohledem na nemalé šrotovné. Místo „producentů sazí“ pak kupují hlavně benzinové vozy, jejichž registrace vzrostly o 51 % vůči 15 procentům dieselů plnících emisní normu Euro 6.

Karty do budoucna jsou, zdá se, rozdány jasně a pokud uvažujete o koupi nového auta, veďte tyto informace v patrnosti. Je krajně nepravděpodobné, že by dieselové auto mělo být do budoucna z hlediska zachování hodnoty lepší investicí než to benzinové...


Diesely jsou stále horší koupě. Hodnotu už drží hůře než benziny a lépe nebude - 1 - Test VW Passat Variant 20 TDI 177 R-Line 001Diesely jsou stále horší koupě. Hodnotu už drží hůře než benziny a lépe nebude - 2 - Test VW Passat Variant 20 TDI 177 R-Line 004Diesely jsou stále horší koupě. Hodnotu už drží hůře než benziny a lépe nebude - 3 - Test VW Passat Variant 20 TDI 177 R-Line 006Diesely jsou stále horší koupě. Hodnotu už drží hůře než benziny a lépe nebude - 4 - Test VW Passat Variant 20 TDI 177 R-Line 008Diesely jsou stále horší koupě. Hodnotu už drží hůře než benziny a lépe nebude - 5 - Test VW Passat Variant 20 TDI 177 R-Line 009Diesely jsou stále horší koupě. Hodnotu už drží hůře než benziny a lépe nebude - 6 - Test VW Passat Variant 20 TDI 177 R-Line 014Diesely jsou stále horší koupě. Hodnotu už drží hůře než benziny a lépe nebude - 7 - Test VW Passat Variant 20 TDI 177 R-Line 016Diesely jsou stále horší koupě. Hodnotu už drží hůře než benziny a lépe nebude - 8 - Test VW Passat Variant 20 TDI 177 R-Line 020Diesely jsou stále horší koupě. Hodnotu už drží hůře než benziny a lépe nebude - 9 - Test VW Passat Variant 20 TDI 177 R-Line 035Diesely jsou stále horší koupě. Hodnotu už drží hůře než benziny a lépe nebude - 10 - Test VW Passat Variant 20 TDI 177 R-Line 045Diesely jsou stále horší koupě. Hodnotu už drží hůře než benziny a lépe nebude - 11 - Test VW Passat Variant 20 TDI 177 R-Line 047Diesely jsou stále horší koupě. Hodnotu už drží hůře než benziny a lépe nebude - 12 - Test VW Passat Variant 20 TDI 177 R-Line 052Diesely jsou stále horší koupě. Hodnotu už drží hůře než benziny a lépe nebude - 13 - Test VW Passat Variant 20 TDI 177 R-Line 053Diesely jsou stále horší koupě. Hodnotu už drží hůře než benziny a lépe nebude - 14 - Test VW Passat Variant 20 TDI 177 R-Line 057Diesely jsou stále horší koupě. Hodnotu už drží hůře než benziny a lépe nebude - 15 - Test VW Passat Variant 20 TDI 177 R-Line 062Diesely jsou stále horší koupě. Hodnotu už drží hůře než benziny a lépe nebude - 16 - Test VW Passat Variant 20 TDI 177 R-Line 067Diesely jsou stále horší koupě. Hodnotu už drží hůře než benziny a lépe nebude - 17 - Test VW Passat Variant 20 TDI 177 R-Line 068Diesely jsou stále horší koupě. Hodnotu už drží hůře než benziny a lépe nebude - 18 - Test VW Passat Variant 20 TDI 177 R-Line 124Diesely jsou stále horší koupě. Hodnotu už drží hůře než benziny a lépe nebude - 19 - Test VW Passat Variant 20 TDI 177 R-Line 143Diesely jsou stále horší koupě. Hodnotu už drží hůře než benziny a lépe nebude - 20 - Test VW Passat Variant 20 TDI 177 R-Line 144Diesely jsou stále horší koupě. Hodnotu už drží hůře než benziny a lépe nebude - 21 - Test VW Passat Variant 20 TDI 177 R-Line 146Diesely jsou stále horší koupě. Hodnotu už drží hůře než benziny a lépe nebude - 22 - Test VW Passat Variant 20 TDI 177 R-Line 147Diesely jsou stále horší koupě. Hodnotu už drží hůře než benziny a lépe nebude - 23 - Test VW Passat Variant 20 TDI 177 R-Line 148Diesely jsou stále horší koupě. Hodnotu už drží hůře než benziny a lépe nebude - 24 - Test VW Passat Variant 20 TDI 177 R-Line 149
Ceny ojetých dieselových aut se propadají, pro kupce ojetin z řady českých motoristů to může být dobrá zpráva. Pro kupce nových dieselů už méně

Zdroj: DAT

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše