Reklama

Diesely v některých zemích Evropy chytily druhý dech, prodeje opět rostou. Čím to je?

Odepisovaným naftovým motorům se dnes v Evropě nedaří a jejich prodeje napříč kontinentem klesají. Existují ale místa, kde se jim znovu začíná dařit, mimo jiné v Belgii a Nizozemsku.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Diesely v některých zemích Evropy chytily druhý dech, prodeje opět rostou. Čím to je?

12.9.2018 | Petr Prokopec

Odepisovaným naftovým motorům se dnes v Evropě nedaří a jejich prodeje napříč kontinentem klesají. Existují ale místa, kde se jim znovu začíná dařit, mimo jiné v Belgii a Nizozemsku.

Pokud se dnes mluví o dieselech, pak víceméně jen negativně a navíc v souvislosti s jejich koncem. Pohled na letošní evropské registrace jim vážně nevěstí nic dobrého - jejich prodeje meziročně klesly o 16,3 procenta a v zemích, jako je Německo, je pokles dokonce více jak 20procentní. Ne všude jsou ale naftové motory zralé na poslední pomazání.

V Belgii, kde dlouhá léta platily za prodejní jedničku, jsou sice letos celkově s prodeji také nízko, jejich odbyt ale od dubna soustavně roste. Sice pozvolna, ale přesto a obdobná platí také v sousedním Nizozemsku. To jsou s ohledem na celkový stav věcí překvapivé zprávy a je třeba se ptát, co za tímto obratem stojí.

S vysvětlením přichází belgická automobilová federace Febiac, která si nechala provést průzkum mezi tamními motoristy. Ti, kteří si letos pořídili auto s naftovým motorem a přispěli zmíněnému trendu, podle mluvčího Febiacu Joosta Kaesemanse uvádí, že po přepřáhnutí na benziny zjistili, že pro ně nejsou tím pravým ořechovým. Pokud najíždí opravdu hodně kilometrů, jsou naftové motory stále nepřekonatelné z hlediska nákladů na kilometr.

To je zajímavé a do značné míry pochopitelné zjištění. I když jsou diesely v posledních letech úsporné spíše stále méně a benziny naopak s efektivitou míří výše, například při dlouhých dálničních přesunech vyššími rychlostmi není možné s jinak srovnatelným benzinovým motorem dosáhnout srovnatelné efektivity. A tak se někteří lidé k dieselům rádi vrací.

Není to ovšem jediný faktor. Febiac dále konstatuje, že některým lidem více vyhovuje charakter dieselů, který stále znamená nenucenější dynamiku, i když moderní turbobenziny nenabízí o tolik odlišný projev. Třetím významným faktorem jsou pak slevy, se kterými se prodejci vytasili v případě skladových aut. Celkově nižší zájem logicky tlačí ceny dolů a někteří na kombinaci zajímavé pořizovací ceny a nízkých provozních nákladů pochopitelně slyší.

Jsme tedy zvědavi, jak se situace bude dále vyvíjet. S ohledem na přetrvávající nálady ve společnosti a politický tlak na eliminaci dieselů s jejich renesancí asi nelze počítat. Výše zmíněné ale naznačuje, že z povrchu zemského hned tak nezmizí - na to svými přednostmi příliš přirostly některým lidem k srdci.

Diesely v některých zemích Evropy chytily druhý dech, prodeje opět rostou. Čím to je? - 1 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 15Diesely v některých zemích Evropy chytily druhý dech, prodeje opět rostou. Čím to je? - 2 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 16Diesely v některých zemích Evropy chytily druhý dech, prodeje opět rostou. Čím to je? - 3 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 24Diesely v některých zemích Evropy chytily druhý dech, prodeje opět rostou. Čím to je? - 4 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 12Diesely v některých zemích Evropy chytily druhý dech, prodeje opět rostou. Čím to je? - 5 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 26Diesely v některých zemích Evropy chytily druhý dech, prodeje opět rostou. Čím to je? - 6 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 29Diesely v některých zemích Evropy chytily druhý dech, prodeje opět rostou. Čím to je? - 7 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 30Diesely v některých zemích Evropy chytily druhý dech, prodeje opět rostou. Čím to je? - 8 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 31Diesely v některých zemích Evropy chytily druhý dech, prodeje opět rostou. Čím to je? - 9 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 33Diesely v některých zemích Evropy chytily druhý dech, prodeje opět rostou. Čím to je? - 10 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 45Diesely v některých zemích Evropy chytily druhý dech, prodeje opět rostou. Čím to je? - 11 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 44Diesely v některých zemích Evropy chytily druhý dech, prodeje opět rostou. Čím to je? - 12 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 46Diesely v některých zemích Evropy chytily druhý dech, prodeje opět rostou. Čím to je? - 13 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 36Diesely v některých zemích Evropy chytily druhý dech, prodeje opět rostou. Čím to je? - 14 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 38Diesely v některých zemích Evropy chytily druhý dech, prodeje opět rostou. Čím to je? - 15 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 50Diesely v některých zemích Evropy chytily druhý dech, prodeje opět rostou. Čím to je? - 16 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 73Diesely v některých zemích Evropy chytily druhý dech, prodeje opět rostou. Čím to je? - 17 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 74Diesely v některých zemích Evropy chytily druhý dech, prodeje opět rostou. Čím to je? - 18 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 75
VW Golf TDI je v Belgii znovu objektem zájmu tamních kupujících, stejně jako řada dalších dieselových aut. Stojí za tím jejich efektivita a také slevy, které na ně prodejci dávají

Zdroj: VRT NWS

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše