Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Doba dieselová je definitivně u konce. Prodeje v Evropě padly, benziny vedou
29.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Podíl naftových aut na trzích Evropy už není dominantní. Vlády se ovšem po létech ujímají benziny, tržní podíl elektrických aut nevzrostl ani o píď.
O dieselech se v poslední době mluví velmi často, v dobrém to ale bývá jen zřídka. Po skandálu Volkswagenu je na tyto motory pohlíženo vesměs negativně, zejména politici se tak zákazem jejich provozu a případně i prodeje snaží lovit body k dobru. Vše pak ještě umocňují média, pročež nakonec není překvapivé, že registrace aut poháněných těmito motory začínají povážlivě klesat. Dosud jsme přitom v tomto ohledu zmiňovali hlavně Německo, odklon je však celoevropský.
Svědčí o tom data sdružení ACEA, dle kterých benzinové motory vůbec poprvé od roku 2009 hrají dominantní roli. Během prvního letošního pololetí totiž měly na celkových registracích 48,5procentní podíl oproti 45,8procentnímu za stejné období loňského roku. To představuje nárůst o 328 615 nových aut. Diesely oproti tomu klesly z 50,2 na 46,3 procenta, prodáno jich tak bylo o 152 323 kusů méně.
Pro automobilky je přitom tato informace velmi důležitou. Navzdory downsizingu a přeplňování, jenž supluje chybějící objem a počet válců, totiž benzinové motory produkují více emisí CO2 než diesely. S těmi jsou pak sice spojeny vyšší emise NOx, nicméně ty nejsou zohledňovány Evropskou unií v rámci drastických pokut. Pokud jsou při laboratorním měření v normálu, dál se o ně nikdo nezajímá.
A jelikož podíl dieselových aut na registracích klesá, bude mít řada automobilek problém vejít se do budoucích limitů. To sebou logicky nese další vývoj, tedy i další investice (hlavně do elektromobility) a s tím související možné zdražení produktů pro koncového uživatele.
Potvrzuje to i generální tajemník společnosti ACEA Erik Jonnaert, dle nějž „alternativní pohonné ústrojí bude bezpochyby hrát stále větší roli v mixu dopravních prostředků a všichni evropští výrobci do něj budou výrazně investovat. Bude ovšem třeba, aby došlo k povzbuzení zákazníků k jejich koupi, a to např. těmi správnými dotacemi a vybudováním infrastruktury napříč EU.“
Jonnaert ovšem konstatuje, že dieselové patálie zatím do náručí elektrických aut zákazníky nevhánějí. Podíl elektromobilů včetně plug-in hybridů na trhu je jen 1,3 % a oproti loňskému roku nenarostl ani o desetinu procentního bodu. Dle Jonnaerta je proto třeba, aby diesely nebyly brány jako zlo, nýbrž spíše jako překlenovací most mezi dvěma érami.
Dodat pak jen můžeme, že veškerá výše zmíněná data jsou lehce zkreslena tím, že ACEA vychází z údajů pouze 15 automobilek (BMW Group, DAF, Daimler, FCA, Ford of Europe, Hyundai Motor Europe, Iveco, Jaguar Land Rover, Opel Group, PSA Group, Renault Group, Toyota Motor Europe, VW Group, Volvo Cars a Volvo Group), svých stálých členů. Chybí zde tak třeba Mazda či Honda, jenže ty mohou podíl dieselů leda dále snížit...
Dle dat sdružení ACEA zájem o dieselové automobily klesá, v prvním letošním pololetí zamířil výrazně pod 50 procent
Prim tak poprvé od roku 2009 hrají auta s benzinovými agregáty, třeba aktuálně velmi populární VW Golf 1,5 TSI Evo
Zdroj: ACEA
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda