Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje

Tzv. plug-in-hybridy vypadají jako chytré spojení předností elektromobilů a konvenčních aut a na papíře se jeví jako výhra. Realita je ale tristní, ukazuje studie The Miles Consultancy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje

12.11.2018 | Petr Miler

Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Tzv. plug-in-hybridy vypadají jako chytré spojení předností elektromobilů a konvenčních aut a na papíře se jeví jako výhra. Realita je ale tristní, ukazuje studie The Miles Consultancy.

Automobilový svět míří k elektrifikaci, o tom nemůže být sporu. Sice tak nečiní zrovna dobrovolně a i z toho důvodu ne stejnoměrně ve všech koutech zeměkoule, v Evropě to ale platí bezezbytku. Vývoj ryze elektrických aut a nezbytné infrastruktury zatím nedospěl tak daleko, aby podobná změna byla v dohledné době realizovatelná, pro nejbližší léta se ale nabízí jakýsi kompromis - plug-in hybridy.

Myšlenka za tímto řešením je jednoduchá. Auto dostane dva typy relativně plnohodnotného pohonu, tedy slušný spalovací motor i použitelný elektromotor. K tomu druhému „nafasuje” akumulátory schopné pohánět vůz alespoň po desítky kilometrů a... už se jede. Majitel si doma svého „zázračného hybrida” zaparkuje v garáži, kde jej přes noc i s malým elektrickým výkonem snadno nabije do plna. Druhý den mu taková zásoba energie stačí na běžné dojíždění a když náhodou ne, nebo potřebuje jet rychleji, je tu ještě spalovací motor s palivovou nádrží, který se postará o další výkon i dojezd.

Vypadá to vážně chytře, taková auta slibují relativně levný a „čistý” provoz, třebaže v druhém případě bude záležet, z čeho bude vyrobena ona elektřina. Navíc vás nelimitují v použití, na spalovací motor můžete případně dojet kamkoli jako dnes. Pochopitelně, úskalím budou vyšší náklady na výrobu a tedy i vyšší cena, ale pořád jde levnější řešení, než ryzí elektromobil. A bez záplavy rychlodobíjecích stanic se dobíjecí hybridy mohou i rychle rozšiřovat.

Kdybychom zůstali v této racionální rovině, je vše v pořádku, v té se ale automobilismus v posledních letech drží málokdy. Do hry tak vstoupila zejména EU, která se rozhodla počítat spotřebu plug-in-hybridů tak, že zohledňuje jen odebrané palivo z nádrže. Jinými slovy, pokud lze auto dobít elektřinou, na kterou je s to dojet kupříkladu 70 kilometrů v normovaném cyklu, jede podle dosavadního způsobu měření za nic. A počítá se jen spotřeba během posledních 30 km, která může činit, řekněme, 1,9 litru paliva.

Pak se snadno stane, že takové Volvo V60 Plug-in Hybrid má jezdit právě za 1,9 litru na 100 km, třebaže realitou v testu byl troj- až čtyřnásobek. Je to už dobře známá lež, které se můžete smát, ona má ale ještě jeden, dosud netušený rozměr. A je znovu dán tím, jak s udávanou spotřebou zacházejí úřady.

Spotřeba paliva se totiž zrcadlí v emisích CO2, které u onoho Volva V60 činí 48 g/100 km. Jaká náhoda, je to pod 50 g/100 km, které znamenají výhody od EU i mnoha evropských států, typicky na úlevách ze silniční daně a přímých i nepřímých dotacích. Správci firemních automobilových flotil pak po takových autech rádi sahají, neboť - i když ví, že nebudou jezdit za 1,9 litru či cokoli podobného - ušetří podstatné sumy na daních a třeba ve Velké Británii svého času dostali i dotace v přepočtu 148 tisíc Kč na jeden vůz. Nemluvě o tom, že autopark s nízkými průměrnými emisemi CO2 vypadá dobře před veřejností.

Proč ne, říkáte si asi i teď. Kdyby pak byly takto koupené vozy provozovány shora popsaným způsobem, tedy dobíjeny každou noc, pořád je to plus, aspoň pro vzduch ve městech. Jenže ony nejsou. Firma The Miles Consultancy, která radí firmám s efektivním používáním služebních aut, ve své studii zaměřené na 1 500 služebních vozů s plug-in-hybridním pohonem zjistila, že jejich reálná průměrná spotřeba činí 7,2 litru na 100 km. To je naprosto nezajímavé, v dnešní době spíše relativně vysoké číslo (za 7,2 litru nafty na 100 km reálně nejezdí většina naftových služebáků, říká The Miles Consultancy), za které může jediné - zaměstnanci na nabíjení služebních plug-in-hybridů kašlou.

Jinými slovy, tato auta jsou nakoupena s tím, že mají být velmi úsporná a ohleduplná k okolnímu prostředí, ale to z podstaty nejsou, i kdyby se náhodou jejich uživatelé náhodou snažili. Za to dostanou jejich kupující rozličné úlevy, užívána jsou pak ale způsobem, který nepřináší absolutně žádné pozitivum. Naopak, pokud si koupíte více jak dvoutunový plug-in-hybrid (případ onoho Volva, 2 048 kg) a pak s ním jezdíte jen s použití spalovacího motoru, je logicky méně úsporný než lehčí auto s jinak stejným „spalovákem”.

„Existují případy, kdy zaměstnanci auta nikdy nedobíjí. Mají dobíjecí kabely pořád zabalené v celofánu v kufru,” řekl k tomu Paul Hollick, šéf The Miles Consultancy. Taková auta logicky jezdí na fosilní paliva bez jediné výjimky, klidně během celého svého životního cyklu.

Plug-in-hybridy tedy mohou představovat ušlechtilou myšlenku, v tuto chvíli jsou ale v praxi jen ztělesněním jedné lži za druhou. Výrobci u nich udávají nereálnou spotřebu, kupující na jejím základě inkasují neopodstatněné dotace a další výhody a koneční uživatelé s nimi zachází tak, že nevyužívají ani části avizované výhody, kterou plug-in-hybridní pohon skýtá - v podstatě s sebou jen vozí mrtvou zátěž, která spotřebu akorát zvyšuje. Výsledkem je pak to, že firmy se chlubí u svých aut nízkými emisemi CO2 odpovídajícími spotřebě 1,9 l/100 km, ve skutečnosti ale jejich auta spotřebovávají mnohonásobně více-

To vše se děje za potlesku evropských politiků tvrdících, čemu všemu dobíjecí hybridy nepomáhají a jak je nutné je dále podporovat. Vítejte v Evropě roku 2018. Nakonec, je to ta Evropa, jejíž největší výrobce aut přiznal, že plug-in hybridy jsou póza pro autosalony a kasička na dotace. Jak pravdivé...


Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 1 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 01Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 2 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 02Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 3 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 03Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 4 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 04Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 5 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 05Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 6 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 06Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 7 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 07Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 8 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 08Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 9 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 09Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 10 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 10Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 11 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 11Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 12 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 12Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 13 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 13Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 14 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 14Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 15 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 15Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 16 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 16Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 17 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 17Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 18 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 18Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 19 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 19Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 20 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 20Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 21 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 21Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 22 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 22Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 23 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 23Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 24 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 24Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 25 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 25Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 26 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 26Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 27 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 27Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 28 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 28Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 29 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 29Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 30 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 30Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 31 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 31Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 32 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 32Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 33 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 33Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 34 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 34Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 35 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 35Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 36 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 36Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 37 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 37Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 38 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 38Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 39 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 39Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 40 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 40Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 41 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 41Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 42 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 42Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 43 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 43Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 44 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 44Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 45 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 45Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 46 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 46Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 47 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 47Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 48 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 48Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 49 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 49Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 50 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 50Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 51 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 51Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 52 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 52Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 53 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 53Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 54 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 54Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 55 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 55Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 56 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 56Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 57 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 57Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 58 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 58Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 59 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 59Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 60 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 60Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 61 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 61Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 62 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 62Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 63 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 63Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 64 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 64Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 65 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 65Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 66 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 66Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 67 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 67Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 68 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 68Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 69 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 69Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 70 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 70Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 71 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 71Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 72 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 72Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 73 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 73Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 74 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 74Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 75 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 75Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 76 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 76Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 77 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 77Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 78 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 78Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 79 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 79Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 80 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 80Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 81 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 81Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 82 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 82Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 83 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 83Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 84 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 84Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 85 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 85Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 86 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 86Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 87 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 87Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 88 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 88Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 89 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 89Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 90 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 90Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 91 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 91Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 92 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 92Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 93 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 93Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 94 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 94Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 95 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 95Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 96 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 96Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 97 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 97Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 98 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 98Dobíjecí hybridy jsou ještě větší lež, než se zdálo. Řada z nich spotřebu jen zvyšuje - 99 - Test Volvo V60 D6 AWD PHEV 2015 99
Volvo V60 PHEV má jezdit za 1,9 litru paliva na 100 km a pochopitelně nejezdí. Kdyby jeho uživatelé v rámci firemních autoparků dobíjení využívali, může být pohon aspoň k něčemu, oni ale nezřídka ani nevybalí kabely a zaměstnavatelé inkasují výhody. Spotřeba je tak vyšší než u levnějšího auta jen se spalovacím motorem

Zdroje: The Miles Consultancy, BBC

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.