Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Domnělá spása italské klasiky je průšvih jako hrom, nechce ho skoro nikdo. Proč?
8.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Tohle auto mělo být tím, čím se kdysi stal Cayenne pro Porsche. Jenže opak je pravdou, už tak trápenou značku táhne ke dnu, s pořádnou vervou.
Maserati je na tom bledě už dlouho a z bryndy mu měl pomoc model Levante. Pod tímto názvem je celosvětově nabízeno první firemní SUV, od kterého si značka slibovala nemalé prodeje. Však auta tohoto typu jsou dnes skoro univerzální zárukou úspěchu, a to tím spíše, čím dražší jsou. Jenže u Levante to nevyšlo.
Zájem publika byl totiž od počátku minimální a postupně klesá na úplnou nulu. Za celý loňský rok se v Evropě prodalo jen 5 733 kusů, v Americe pak dokonce ještě méně (5 460). Prosincové evropské prodeje byly o polovinu horší než v témže měsíci roku 2016 a v USA klesají meziročně asi o třetinu.
Nedivili jsme se tedy řadě odstávek výroby, k nimž v průběhu loňského roku docházelo. Už na jeho konci se mluvilo o dalších a pikantní v tomto kontextu je, že na konci prosince vydalo české zastoupení značky prohlášení, podle nějž se montážní linky měly od letošního ledna opět plně rozeběhnout. Nestalo se to a nestane, dojde k pravému opaku.
Automobilka již oznámila, že výrobu zredukuje také v příštích měsících, a to více než výrazně. Zaměstnanci sice propuštěni nebudou, museli však s vedením sepsat novou, tzv. solidární smlouvu, která výraznou měrou sníží jejich příjmy. Minimálně do července bude počet pracovních hodin zredukován o 59 %, přičemž toto opatření platí jen pro továrnu Mirafiori, kde se Levante vyrábí.
Je pak otázkou, co bude dále. Už zmíněný pohled na poslední prodejní čísla nenaznačuje, že bychom se dočkali změny k lepšímu. Pád prodejů pokračuje i před minimální čísla z minulosti. Pro Maserati je navíc ještě horší, že nemá k dispozici bezednou pokladnu. Minimálně do září tedy značka uťala veškeré investice, přičemž tento stav možná prodlouží do konce roku.
Musíme se ptát, proč to tak je, odpověď ale neznáme. Obliba SUV má různá pseudoracionální vysvětlení, od mohutnosti až po snazší nastupování, jenže ten pravý důvod jejich popularity zůstává v mlze. Lidé z několika automobilek nám už v minulosti řekli něco v tom smyslu, že vlastně neví, proč se to či ono SUV prodává tak dobře a že to nové považují trochu za sázku do loterie. Většinou vyšla, Maserati nikoli, a to přes design, který je o poznání přitažlivější než u většiny konkurentů, nebo jízdní výkony, které s až 430 koňmi pod kapotou rozhodně nejsou nezajímavé. V poněkud iracionálním světě SUV zkrátka Levante nemá to, co lidi k těmto autům táhne...
Zájem o Maserati Levante i v době šílenství po crossoverech a SUV překvapivě klesá, značka proto omezí výrobu až do července
Zdroje: Maserati, Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 5 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
před hodinou - Nejlevnější Porsche 911 997 na prodej v Evropě vypadá zatraceně dobře, za cenu tuctové Octavie to může být výhra
před 2 hodinami - Hyundai ukázalo nové řešení, které v létě sníží teplotu uvnitř auta o desítky stupňů, i když vůbec není vidět
před 4 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 5 hodinami - Elon Musk propustil celý reklamní tým značky pár měsíců poté, co ho stvořil, nesahal mu ani po kotníky
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 12:42 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.23. 11:21 - Stepan
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999
- Onboard videa 04.21. 20:06 - brnenska.odchytova
- BMW omezuje pro ČR asistenční systém X5 04.21. 16:41 - Ivan