Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Doplácí Ferrari na zvyšování produkce? Pro smetánku prý už není dost exkluzivní
3.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ferrari žene omezení produkce stále výš a zřejmě se nezastaví ani před hranicí 10 tisíc aut za rok. Je to prý voda na mlýn jeho konkurentům.
Časy se mění a lidí, kteří si mohou dovolit koupi nového supersportu, je stále více. Automobilky na to reagují, navyšují svou produkci a tohoto kroku se nebojí ani Ferrari, které si svou exkluzivitu po léta střežilo. Loni už vyrobilo přes 8 tisíc aut za rok a nedlouho předtím padla hranice 7 tisíc vozů ročně. Už to bylo daleko více než před několika málo lety, Italové přesto oznámili, že kapacitu klidně zvednou na devět či deset tisíc exemplářů, za rok což napomůže firemní kase a exkluzivitu to prý v žádném případě neohrozí.
Jenže zástupci dalších výrobců supersportů jsou trochu jiného názoru. Třeba Victor Muller, šéf Spykeru, na autosalonu v New Yorku uvedl, že najít zákazníka pro jeho auta je dnes „velmi snadné“. Důvodem je fakt, že typický klient „si jako mladý koupil Porsche 911. Poté si ho ale pořídili všichni jeho vrstevníci, načež přešel na Ferrari, Bentley či Aston. A přestěhoval se na předměstí, kde zjistil, že všichni mají Ferrari 488.“
Podle Mullera takový stav zákazníky italské značky rozhodně není vítaný, a právě to je důvod, proč „se přesunou k automobilce butikového typu, jakou je Spyker“. Jeho slova potvrzuje i Tariq Ali, prodejní šéf Koenigseggu. Zákazníky podle něj není třeba přesvědčovat, aby si pořídili vůz švédské firmy a nebojí se ani konkurence typu Spyker. „Pokud se jim líbí Koenigsegg, Spyker a Rimac, pak si objednají všechny tři.“
Výkonná ředitelka chorvatského výrobce elektrického hypersportu Monika Mikac ale přiznává menší obtíže, ovšem nikoliv v rámci souboje konkurenčních automobilek. Dle ní klienti nepřemýšlejí, zda pořídit Ferrari či Rimac, ale spíše zvažují, jestli si mají koupit Concept_One či nový exkluzivní obraz nebo sochu. „Proto pokaždé potenciálnímu zákazníkovi říkám, aby si náš vůz vyzkoušel. Poté ho bude milovat.“
„Zároveň říkám každému klientovi, že pokud si koupí Rimac, může jej řídit a zároveň i umístit jako umělecké dílo doma, na své příjezdové cestě, v garáži, ve sbírce aut, prostě kdekoliv,“ dodává Monika Mikac. Ve výsledku tak nakonec nejspíše dojde ke koupi vozu než nové sochy či obrazu. Je proto možné, že zakrátko bude i Rimac „tuctovkou“. Zatím ale vyčuhuje z davu daleko více než s Ferrari, které prý mají „všichni”.
Kde je pravda, posuďte sami - toto je nepochybně součást marketingu malých automobilek. Máme pocit, ze poptávka po Ferrari dalece překračuje nabídku (Italové dokonce říkají, že by celou produkci vyprodali jen v Kalifornii, kdyby si zákazníky nevybírali) a i když je nepochybně faktem, že pro nejbohatší z bohatých nebude Ferrari dost výjimečné, asi to není věc, která by musela automobilku trápit - takovým jednou za pár let nabídne něco jako LaFerrari, pro které mu budou tak jako tak trhat ruce...
Ferrari je prý všude spousta...
...a pokud chcete vyčuhovat z davu, máte si koupit Koenigsegg, Spyker nebo Rimac. Tedy alespoň podle těch, kteří je vyrábí
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 11 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 5 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 7 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 8 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 10 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva