Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
8 dostupných moderních aut s 300 koňmi a manuálem: je jich překvapivě dost
24.9.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Máte pocit, že auto moderní, výkonné, s manuální převodovkou a ke všemu dostupné je něco jako neexistující věc? Budete se divit, ale je z čeho vybírat.
Když dnes člověk chce auto, které je výkonné a zároveň je k dispozici s manuální převodovkou, je výběr poněkud úzký. Automatické převodovky jsou dnes v čím dál větším množství silnějších a rychlejších aut neodmyslitelným standardem a když ne, jedná se obvykle o velmi drahé speciality pro lidi, kteří nerozlišují mezi cenou 3 a 5 milionů za nový vůz.
Je tomu tak už pár let, a tak jsme si říkali, že když k těmto podmínkám přidáme ještě cenu přijatelnou pro více lidí než hrstku vyvolených, tedy nutně ojetý vůz, nebude skoro z čeho vybírat. Když jsme si ale tak trochu náhodou na Mobile.de zadali do vstupních parametrů rok výroby 2010 a pozdější, výkon nejméně 300 koní a manuální převodovku, našlo se takových aut docela hodně. A to i za cenu do půl milionu korun resp. 20 tisíc Eur. Měli jsme pocit, že by jejich výčet mohl zajímat i vás, a tak vám ukážeme ta, která podle nás stojí za úvahu. Tady jsou.
1. Audi S4
Audi s písmenem S ve jméně bývají drahá, ale o předposlední S4 s přeplňovaným šestiválcem a 333 koňmi to v současné době zas tolik neplatí. Těžko říci, proč si jich trh až tak neváží, možná je to i kvůli rozporuplné pověsti kompresorem přeplňovaného šestiválce, na každý pád se do půl milionu korun dají koupit krásné kousky také s karoserií kombi, a to klidně i s manuálem. Třeba tenhle je sice celý černý, ale vypadá hezky a za trochu více peněz najdete i faceliftované kousky. Také ty se nakonec na přání s manuálním řazením do Evropy dostaly, i když původně měly být k dispozici jen pro USA.
2. BMW 335i
Řadu 3 generace E90 spousta lidí moc nemusí kvůli tomu, jaký krok zpět v určitých směrech představovala ve srovnání s předchozí trojkou E46, ale pochopitelně má i své výhody. Jednou z nich je i více jak 300koňový motor v základní nabídce. Výběr vozů s označením 335i je velmi slušný - k mání jsou sedany, kombíky, kupé i kabria a dokonce i čtyřkolky. Všechno s manuálem a 306 koňmi pod kapotou. Třeba tenhle sedan má kola Alpina a docela mu sluší.
3. Chevrolet Camaro
Camaro páté generace je už v Evropě vcelku častým úkazem, pár let se tu oficiálně prodávalo. To znamená, že pokud narazíte na evropskou verzi, nebudou se vás týkat klacky, které české úřady někdy hážou lidem pod nohy při přihlášení amerického auta. Okolo půl milionu se prodávají základní verze RS, tj. šestiválce, např. tento. V8 by byla lepší a dá se koupit též, ale ne za cenu do půl milionu korun.
4. Ford Mustang
Podobně jako u Camara, když někdo chce Mustang, většinou chce osmiválec, protože V6 je zpravidla volba člověka, který s ním chce jezdit každý den do práce. To ale jde i s V8, rozdíl ve spotřebě není zas tak velký. A v rámci limitu se dají na rozdíl od Camara pořídit i osmiválce, třeba tenhle vypadá zajímavě.
5. Hyundai Genesis Coupé
Tohle auto bylo před pár lety novináři vyzdvihováno jako jednoduchý a relativně levný stroj na drifty, postavený podle receptu Nissanu 350Z, třebaže v našem testu ukázal i slabší stránky. Na tom se nic nezměnilo - ani na faktu, že si musíte koupit 3,8 V6 s poctivým mechanickým samosvorem. Dvoulitrové turbo je jednak slabé, jednak samosvor nemá a jednak má spotřebu snadno i vyšší než V6. K mání jich není vysloveně hodně, ale o to jsou levnější. Třeba tenhle kousek vypadá dobře.
6. Opel Insignia OPC
Má sice motor napříč před přední nápravou, ale na to se žádná naše podmínka nevztahuje. 2,8 V6 pod kapotou Insignie OPC nabízí 325 koní mířících na všechna čtyři kola a na prodej snadno najdete i kombík, někdy i z továrny bez omezovače rychlosti ve verzi Unlimited. V Německu jsou jich na prodej mraky a třeba tenhle kousek vypadá zajímavě.
7. Nissan 370Z
370Z je auto stvořené podle starého a osvědčeného receptu - velký atmosférický motor vpředu, manuál uprostřed a pohon vzadu. Co víc si za cenu nové Octavie téměř bez výbavy přát? Pokud nepotřebujete horu praktičnosti, „Zetko” je dobrá volba. Třeba tohle stojí za úvahu.
8. Subaru WRX STI
Někdejší legenda rallye už v nejvyšší soutěži léta nejezdí, ale to neznamená, že je to špatné auto. WRX STI, už léta bez označení Impreza, nabízí 300 koní, čtyřkolku a manuální převodovku standardně. A má obrovskou základnu fanoušků a obdivovatelů, kteří mají toto auto vždy za ještě trochu lepší, než ve skutečnosti je. Tenhle exemplář vypadá velmi dobře.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 7 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nejčtenější články
- Sbohem, elektřino. Nový Fiat 500 po 4 letech v prodeji dostane spalovací motor, elektrická verze propadla
21.3.2024 - Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 12:40 - Truck Daškam
- Elektromobily a vse kolem nich 04.20. 11:20 - Stepan
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda