Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Dosud nezničitelný Mercedes po ujetí 2,1 milionu km dostihl kat starších aut
17.6.2019 | Mirek Mazal
Je to jedno z nejvíce ojetých aut celé historie a už se zdálo, že bude jezdit věčně. Jen příkladná spolehlivost a odolnost techniky ale k věčnému životu nestačí, legendárnímu W124 láme vaz koroze.
Interní označení W124 patří předchůdci dnešního Mercedesu třídy C, který se začal vyrábět v listopadu roku 1984. Středně velká platforma poskytovala dostatek pohodlí v klasické tříprostorové karoserii nebo jako kombi, obě varianty jsou ale dodnes vyhlášené kvůli něčemu jinému. Díky poctivému vývoji, spolehlivé technice, velmi kvalitním materiálům a podobně vytříbenému zpracování platí W124 na nezničitelné auto, které zásadních potíží vydrželo fungovat dlouhé roky a mnoho set tisíc kilometrů.
Pověst nezdolného sluhy byla mnohokrát potvrzena ve statistikách spolehlivosti, ještě více ale o jeho kvalitě svědčí dodnes existující ojeté kusy. Mnohé vypadají až neuvěřitelně zachovale, zvláště pokud jim majitel věnoval trochu péče. V roce 2017 jsme vám pak ukázali jeden extrémní exemplář s nájezdem 2,1 milionu km, který vypadal na takovou porci kilometrů neuvěřitelně dobře.
Tvrzení o takovém nájezdu se může zdát nedoložitelným, nájezd kombíku z roku 1986 ale dokládají záznamy z nizozemského registru aut, kde byl a dosud je provozován. Vůz jezdil v plném nasazení a kolem roku 2000 odometr ukázal první milion. Po patnácti letech padla hranice druhého milionu a ani poté nezamířil stále schopný Mercedes do důchodu. Dnes má 2 102 867 kilometrů, stále nosí barvy servisního auta sloužícího náklaďákům Mercedesu, kterým se stal už před 33 lety. Sice tuto roli již opustil, jezdí méně, přesto se stále pohybuje po silnicích.
Zvenku vypadá pořád dobře, kolegové z nizozemského Autoweeku ale dostali šanci podívat se mu pod sukně. A nemají dobré zprávy. Jakkoli povrchní ohledání neukáže nic, co by u 33 let starého vozu člověk nečekal, detailní zkoumání odhalí, co dokáže udělat příroda i s kvalitními plechy ze Stuttgartu.
Pod kapotou automechanici našli řádně rezavé součásti motoru. Hnědo-oranžové díly ale byly jen předvoj pořádnému průšvihu na podvozku. Dvoumiliónový Mercedes před třemi desítkami let neobdržel tak kvalitní antikorozní ochranu, jako pozdější auta a dnes na to dojíždí. Výroba tehdy neznala moderní ošetření bránící přírodnímu rozrušování kovů a skoro neustálý provoz auta v každém počasí vedl k nekontrolovanému prorezavění mnohých částí. Rez tak na některých místech pevných konstrukcí vytvořila díry velikosti lidské pěsti.
Spodní strana vozidla se doslova sype před očima a dloubnutí šroubovákem ukazuje na chatrnost zničené karoserie. Dramatické následky každodenního používání bez ochrany podvozku ukazují snímky v galerii pod článkem. Nezastavitelný jev rekordmana zdevastoval natolik, že podle techniků nemůže doufat v další úspěch u technické kontroly. Před současným majitelem tak stojí možnost rozsáhlé renovace nebo vyřazení auta z provozu. A vzhledem k jeho ceně (před dvěma léty jej koupil za 65 tisíc Kč) tušíme, co zvolí, třebaže jde o raritu svého druhu.
Jakkoli tedy starší snímky z prodeje dalšímu majiteli ukazují vše, jen ne zničené auto, dva roky po koupi se naplno ukázala slabá stránka starších aut. Koroze je ten nejhůře řešitelný problém ze všech a přelstít jej zjevně nedovede ani jinak nezničitelný W124. Berte to jako připomínku toho, na co dát nakonec při pořízení staršího vozu pozor především - výměna jakéhokoli kusu techniky je vedle potýkání se skrytou, rozsáhlou korozí levnou záležitostí.
Takto byl vůz nabízen k prodeji v roce 2017 se zdokumentovanými 2,1 miliony km. Vypadal na svá léta a především kilometry skvěle...
...detailní prohlídka o dva roky později ale ukázala, jak moc je zasažen korozí
Zdroj: Auto Week
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 2 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejčtenější články
- Ford pořád umí udělat lákavé spalovací auto, nově nabízí 811koňový vůz s tovární zárukou za cenu Superbu TDI
19.3.2024 - Češi ve velkém odmítají tankovat benzin s vyšším podílem etanolu, raději si připlatí za ten bez něj
19.3.2024 - Jeden z četných propadáků Hondy dostal facelift. Víc úspěchu by mu nepřinesl, i kdyby byl vidět
19.3.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia zná své první ceny. I se 192 koňmi je levnější než skutečná Fabia v základu
19.3.2024 - Bentley našlo nový diplomatický výraz pro odpor zákazníků k vnucovaným autům, odložilo elektrické plány
20.3.2024
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.19. 13:29 - Předseda
- BMW Divize 04.19. 13:03 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan