Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Dosud nezničitelný Mercedes po ujetí 2,1 milionu km dostihl kat starších aut
17.6.2019 | Mirek Mazal
Je to jedno z nejvíce ojetých aut celé historie a už se zdálo, že bude jezdit věčně. Jen příkladná spolehlivost a odolnost techniky ale k věčnému životu nestačí, legendárnímu W124 láme vaz koroze.
Interní označení W124 patří předchůdci dnešního Mercedesu třídy C, který se začal vyrábět v listopadu roku 1984. Středně velká platforma poskytovala dostatek pohodlí v klasické tříprostorové karoserii nebo jako kombi, obě varianty jsou ale dodnes vyhlášené kvůli něčemu jinému. Díky poctivému vývoji, spolehlivé technice, velmi kvalitním materiálům a podobně vytříbenému zpracování platí W124 na nezničitelné auto, které zásadních potíží vydrželo fungovat dlouhé roky a mnoho set tisíc kilometrů.
Pověst nezdolného sluhy byla mnohokrát potvrzena ve statistikách spolehlivosti, ještě více ale o jeho kvalitě svědčí dodnes existující ojeté kusy. Mnohé vypadají až neuvěřitelně zachovale, zvláště pokud jim majitel věnoval trochu péče. V roce 2017 jsme vám pak ukázali jeden extrémní exemplář s nájezdem 2,1 milionu km, který vypadal na takovou porci kilometrů neuvěřitelně dobře.
Tvrzení o takovém nájezdu se může zdát nedoložitelným, nájezd kombíku z roku 1986 ale dokládají záznamy z nizozemského registru aut, kde byl a dosud je provozován. Vůz jezdil v plném nasazení a kolem roku 2000 odometr ukázal první milion. Po patnácti letech padla hranice druhého milionu a ani poté nezamířil stále schopný Mercedes do důchodu. Dnes má 2 102 867 kilometrů, stále nosí barvy servisního auta sloužícího náklaďákům Mercedesu, kterým se stal už před 33 lety. Sice tuto roli již opustil, jezdí méně, přesto se stále pohybuje po silnicích.
Zvenku vypadá pořád dobře, kolegové z nizozemského Autoweeku ale dostali šanci podívat se mu pod sukně. A nemají dobré zprávy. Jakkoli povrchní ohledání neukáže nic, co by u 33 let starého vozu člověk nečekal, detailní zkoumání odhalí, co dokáže udělat příroda i s kvalitními plechy ze Stuttgartu.
Pod kapotou automechanici našli řádně rezavé součásti motoru. Hnědo-oranžové díly ale byly jen předvoj pořádnému průšvihu na podvozku. Dvoumiliónový Mercedes před třemi desítkami let neobdržel tak kvalitní antikorozní ochranu, jako pozdější auta a dnes na to dojíždí. Výroba tehdy neznala moderní ošetření bránící přírodnímu rozrušování kovů a skoro neustálý provoz auta v každém počasí vedl k nekontrolovanému prorezavění mnohých částí. Rez tak na některých místech pevných konstrukcí vytvořila díry velikosti lidské pěsti.
Spodní strana vozidla se doslova sype před očima a dloubnutí šroubovákem ukazuje na chatrnost zničené karoserie. Dramatické následky každodenního používání bez ochrany podvozku ukazují snímky v galerii pod článkem. Nezastavitelný jev rekordmana zdevastoval natolik, že podle techniků nemůže doufat v další úspěch u technické kontroly. Před současným majitelem tak stojí možnost rozsáhlé renovace nebo vyřazení auta z provozu. A vzhledem k jeho ceně (před dvěma léty jej koupil za 65 tisíc Kč) tušíme, co zvolí, třebaže jde o raritu svého druhu.
Jakkoli tedy starší snímky z prodeje dalšímu majiteli ukazují vše, jen ne zničené auto, dva roky po koupi se naplno ukázala slabá stránka starších aut. Koroze je ten nejhůře řešitelný problém ze všech a přelstít jej zjevně nedovede ani jinak nezničitelný W124. Berte to jako připomínku toho, na co dát nakonec při pořízení staršího vozu pozor především - výměna jakéhokoli kusu techniky je vedle potýkání se skrytou, rozsáhlou korozí levnou záležitostí.
Takto byl vůz nabízen k prodeji v roce 2017 se zdokumentovanými 2,1 miliony km. Vypadal na svá léta a především kilometry skvěle...
...detailní prohlídka o dva roky později ale ukázala, jak moc je zasažen korozí
Zdroj: Auto Week
Bleskovky
- Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024 - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 16:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
- Časový program Pirelli Dutch Round 16.4.2024
Nejnovější články
- Firma stvořila extrémní expediční auto, které přežije i apokalypsu, uvnitř přesto vypadá jako luxusní klub
před 11 hodinami - Jako nový skomíral ve stínu Škody Octavia, o to zajímavější je rodinný kombík Opelu jako ojetina
včera - Tohle je nejnovější Kalašnikov v prodeji. Je-li to zbraň, pak jedině na kolech, přesto zaostává za 73letým originálem
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Další přehmat Mercedesu. Mohl jednoduše vyřešit největší problém elektromobilů, rozhodl se ale hrdě trvat na svém
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva