Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Dubaj chce zakázat chudým lidem vlastnit auto, překáží těm bohatším
12.2.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Bohatí jsou dle dubajského direktora frustrovaní zácpami, řešením je prý jen omezení možnosti pořídit si vůz.
Dubaj, kde i policie jezdí v supersportech, je - překvapivě - domovem i pro lidi s nižšími než astronomickými příjmy. Podle dubajského direktora Hussajna Lootaha jsou právě tito lidé ve svých automobilech příčinou špatné dopravní situace v Dubaji ,a proto navrhl jim zakázat vlastnit automobily, aby bohatší nebyli frustrováni dopravními zácpami. V prohlášení řekl: "Každý má svůj luxusní život, ale naše silnice nezvládnou všechna auta bez zákonů upravujících vlastnictví."
Podle Lootaha se dubajské dopravní problémy nebudou dát vyřešit opatřeními jinde ve světě běžnými, tedy např. sdílením aut nebo jejich jiným omezováním. Jeho cílem je vlastnictví auta prodražit natolik, aby si jej mohli dovolit jen lidé s určitými příjmy. Toho se má docílit zvyšováním cen paliva, pojistného, registračních poplatků a podobně. K tomu chce navíc zavést nutnost dokládání příjmu při pořizování auta a hranici, které člověk musí dosahovat, aby si auto mohl koupit. Její výše zatím není známa, ale podle účelu by nejspíš byla nastavena tak, aby odfiltrovala ze silnic i většinu střední třídy.
Lootah očekává, že takovéto zákazy zvýší vytíženost hromadné dopravy. To v Dubaji znamená "luxusní autobusy", taxíky a metro, které se má v dohledné době rozšiřovat. Tato vize se pochopitelně naplní, pokud lidé nebudou mít jinou možnost. Hovořit o nějaké svobodě však nelze ani náznakem. Návrh Hussajna Lootaha je zatím pouze na papíře, jakou má šanci na zavedení, je těžké spekulovat.
Dubaj však není jediným městem, které drasticky omezuje počet automobilů na silnicích. Peking v roce 2010 nastavil relativně jednoduchý limit na nové registrace na 150 tisíc za rok, tedy asi čtvrtinu toho, kolik registrací by proběhlo bez limitu. Cílem bylo snížit znečištění vzduchu, což je aspoň o trošku šlechetnější záměr, než uvolnit silnice bohatým. Jak to dopadlo, nemáme zprávy.
Policie v Dubaji jezdí kromě Veyronu třeba i Astonem One-77 nebo Brabusem G 63 AMG Widestar.
Zdroj: MotorAuthority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 5 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Výroba stojí, obchodování s akciemi též, jednání o miliardové investici se zhroutila. Fisker je na hranici bankrotu
26.3.2024 - Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024 - Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 18:40 - Brus
- Onboard videa 04.25. 18:32 - mattonecz
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB