Dubaj chce zakázat chudým lidem vlastnit auto, překáží těm bohatším

Bohatí jsou dle dubajského direktora frustrovaní zácpami, řešením je prý jen omezení možnosti pořídit si vůz.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Dubaj chce zakázat chudým lidem vlastnit auto, překáží těm bohatším

12.2.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Dubaj chce zakázat chudým lidem vlastnit auto, překáží těm bohatším

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Bohatí jsou dle dubajského direktora frustrovaní zácpami, řešením je prý jen omezení možnosti pořídit si vůz.

Dubaj, kde i policie jezdí v supersportech, je - překvapivě - domovem i pro lidi s nižšími než astronomickými příjmy. Podle dubajského direktora Hussajna Lootaha jsou právě tito lidé ve svých automobilech příčinou špatné dopravní situace v Dubaji ,a proto navrhl jim zakázat vlastnit automobily, aby bohatší nebyli frustrováni dopravními zácpami. V prohlášení řekl: "Každý má svůj luxusní život, ale naše silnice nezvládnou všechna auta bez zákonů upravujících vlastnictví."

Podle Lootaha se dubajské dopravní problémy nebudou dát vyřešit opatřeními jinde ve světě běžnými, tedy např. sdílením aut nebo jejich jiným omezováním. Jeho cílem je vlastnictví auta prodražit natolik, aby si jej mohli dovolit jen lidé s určitými příjmy. Toho se má docílit zvyšováním cen paliva, pojistného, registračních poplatků a podobně. K tomu chce navíc zavést nutnost dokládání příjmu při pořizování auta a hranici, které člověk musí dosahovat, aby si auto mohl koupit. Její výše zatím není známa, ale podle účelu by nejspíš byla nastavena tak, aby odfiltrovala ze silnic i většinu střední třídy.

Lootah očekává, že takovéto zákazy zvýší vytíženost hromadné dopravy. To v Dubaji znamená "luxusní autobusy", taxíky a metro, které se má v dohledné době rozšiřovat. Tato vize se pochopitelně naplní, pokud lidé nebudou mít jinou možnost. Hovořit o nějaké svobodě však nelze ani náznakem. Návrh Hussajna Lootaha je zatím pouze na papíře, jakou má šanci na zavedení, je těžké spekulovat.

Dubaj však není jediným městem, které drasticky omezuje počet automobilů na silnicích. Peking v roce 2010 nastavil relativně jednoduchý limit na nové registrace na 150 tisíc za rok, tedy asi čtvrtinu toho, kolik registrací by proběhlo bez limitu. Cílem bylo snížit znečištění vzduchu, což je aspoň o trošku šlechetnější záměr, než uvolnit silnice bohatým. Jak to dopadlo, nemáme zprávy.


Dubaj chce zakázat chudým lidem vlastnit auto, překáží těm bohatším - 1 - dubajska policejni auta 01Dubaj chce zakázat chudým lidem vlastnit auto, překáží těm bohatším - 2 - dubajska policejni auta 02Dubaj chce zakázat chudým lidem vlastnit auto, překáží těm bohatším - 3 - dubajska policejni auta 03Dubaj chce zakázat chudým lidem vlastnit auto, překáží těm bohatším - 4 - dubajska policejni auta 04Dubaj chce zakázat chudým lidem vlastnit auto, překáží těm bohatším - 5 - dubajska policejni auta 05Dubaj chce zakázat chudým lidem vlastnit auto, překáží těm bohatším - 6 - dubajska policejni auta 06
Policie v Dubaji jezdí kromě Veyronu třeba i Astonem One-77 nebo Brabusem G 63 AMG Widestar.

Zdroj: MotorAuthority

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše