Dva nejrychlejší sedany světa si to konečně rozdaly ve sprintu. Vyhrát mohl jen jeden

V obou případech jde o auta, za která by nadšenec do všeho se čtyřmi koly neváhal obětovat ledvinu. Obě jsou zkrátka skvělá, ale které je rychlejší?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Dva nejrychlejší sedany světa si to konečně rozdaly ve sprintu. Vyhrát mohl jen jeden

27.12.2018 | Petr Miler

V obou případech jde o auta, za která by nadšenec do všeho se čtyřmi koly neváhal obětovat ledvinu. Obě jsou zkrátka skvělá, ale které je rychlejší?

Závody ve zbrojení mezi zejména německými prémiovými automobilkami v posledních letech dosáhly až absurdních rozměrů. I mezi obyčejnými kompakty si dnes můžete koupit nudně vypadající VW Golf R s 300 koňmi, který s pohonem 4x4 za jakkoli nedokonalých podmínek vytře zrak jen pár let starým supersportům. Komu by to bylo málo, může u Audi sáhnout po ještě menší RS3 dokonce s 400 koňmi, která podobným způsobem vytře zrak i mnohým aktuálním sporťákům. Ve střední třídě není problém mít sedan nebo kombík s 450 až 500 kobylami, ten pravý vrchol mezi absurdně rychlými auty pro každý den ale nastává až o třídu výš.

Pro normálního smrtelníka obtížně pochopitelné modely jako Audi RS6, BMW M5 a Mercedes-AMG E63 dosáhly v posledních letech až absurdní dynamiky. Jsou to velká auta, do kterých někdy můžete naložit krom rodiny i menší psí hotel, přesto s výkony okolo 600 koní zrychlují na stovku jen za málo více než 3 sekundy a s pohonem všech kol jsou při akceleraci tak rychlá, že musíte mít opravdu něco, abyste jim byť jen stačili, natož jim ujeli.

Vrcholem těchto strojů jsou nyní dva modely - Mercedes-AMG E63 W213 ve verzi S a BMW M5 G10 v provedení Competition. Jsou to tak trochu bratři v jiném triku - mají přeplňované osmiválce, pohon 4x4, rychlý automat s Launch Controlem a výkon přes 600 koní. Do příchodu ostřejší verze M5 vládl ringu Mercedes, ale jaký je stav nyní, když se vedle mocného AMG s 612 koňmi může postavit eMkový bavorák s 625 kobylami?

Přesně to se rozhodl zjistit Mat Watson z Carwow, který je srovnal jak jinak než ve sprintu. Pokud byste čekali vyrovnaný souboj, jste na správné stopě, vyhrát ale mohl jen jeden a korunu nejrychlejšího sedanu světa pro sebe utrhlo BMW. Může za to hlavně jeho lepší schopnost vypálit z místa, která je na čtvrtmílových sprintech velmi důležitá. Ani poté ale Mercedes náskok nestahoval, spíše naopak - výsledkem je čas 11,1 sekundy pro BMW a 11,3 pro Mercedes. Bláznivé hodnoty na taková auta, navíc obě dokáží pokračovat ve zrychlení až k hranici 300 km/h.

Vedle sprintu tyto stroje změřily síly i v pružném zrychlení (v tom byl o něco lepší Mercedes) a v brzdění (v tom zase vládlo BMW, mělo karbon-keramické brzdy stejně jako soupeř). Celkový výsledek je tedy 2:1 pro Mnichov a celé klání tak lze považovat za slušný revanš oproti předchozím soubojům základní M5 s E63 S. Je to hozená rukavice pro Mercedes, ale nemusí trvat dlouho, než ji zvedne - Éčko od AMG nemuselo variantou S říci poslední slovo...

Dva nejrychlejší sedany světa si to konečně rozdaly ve sprintu. Vyhrát mohl jen jeden - 1 - BMW M5 Competition G10 vs Mercedes-AMG E63 S W213 acceleration drag 01Dva nejrychlejší sedany světa si to konečně rozdaly ve sprintu. Vyhrát mohl jen jeden - 2 - BMW M5 Competition G10 vs Mercedes-AMG E63 S W213 acceleration drag 02Dva nejrychlejší sedany světa si to konečně rozdaly ve sprintu. Vyhrát mohl jen jeden - 3 - BMW M5 Competition G10 vs Mercedes-AMG E63 S W213 acceleration drag 03Dva nejrychlejší sedany světa si to konečně rozdaly ve sprintu. Vyhrát mohl jen jeden - 4 - BMW M5 Competition G10 vs Mercedes-AMG E63 S W213 acceleration drag 04Dva nejrychlejší sedany světa si to konečně rozdaly ve sprintu. Vyhrát mohl jen jeden - 5 - BMW M5 Competition G10 vs Mercedes-AMG E63 S W213 acceleration drag 05Dva nejrychlejší sedany světa si to konečně rozdaly ve sprintu. Vyhrát mohl jen jeden - 6 - BMW M5 Competition G10 vs Mercedes-AMG E63 S W213 acceleration drag 06Dva nejrychlejší sedany světa si to konečně rozdaly ve sprintu. Vyhrát mohl jen jeden - 7 - BMW M5 Competition G10 vs Mercedes-AMG E63 S W213 acceleration drag 07Dva nejrychlejší sedany světa si to konečně rozdaly ve sprintu. Vyhrát mohl jen jeden - 8 - BMW M5 Competition G10 vs Mercedes-AMG E63 S W213 acceleration drag 08Dva nejrychlejší sedany světa si to konečně rozdaly ve sprintu. Vyhrát mohl jen jeden - 9 - BMW M5 Competition G10 vs Mercedes-AMG E63 S W213 acceleration drag 09Dva nejrychlejší sedany světa si to konečně rozdaly ve sprintu. Vyhrát mohl jen jeden - 10 - BMW M5 Competition G10 vs Mercedes-AMG E63 S W213 acceleration drag 10Dva nejrychlejší sedany světa si to konečně rozdaly ve sprintu. Vyhrát mohl jen jeden - 11 - BMW M5 Competition G10 vs Mercedes-AMG E63 S W213 acceleration drag 11Dva nejrychlejší sedany světa si to konečně rozdaly ve sprintu. Vyhrát mohl jen jeden - 12 - BMW M5 Competition G10 vs Mercedes-AMG E63 S W213 acceleration drag 12Dva nejrychlejší sedany světa si to konečně rozdaly ve sprintu. Vyhrát mohl jen jeden - 13 - BMW M5 Competition G10 vs Mercedes-AMG E63 S W213 acceleration drag 13Dva nejrychlejší sedany světa si to konečně rozdaly ve sprintu. Vyhrát mohl jen jeden - 14 - BMW M5 Competition G10 vs Mercedes-AMG E63 S W213 acceleration drag 14
Dva německé über-sedany si to rozdaly v klání o dynamického krále své třídy. Více uspěl ten mnihovský

Petr Miler

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše