Dva nejrychlejší sedany světa si to konečně rozdaly ve sprintu. Vyhrát mohl jen jeden

V obou případech jde o auta, za která by nadšenec do všeho se čtyřmi koly neváhal obětovat ledvinu. Obě jsou zkrátka skvělá, ale které je rychlejší?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Dva nejrychlejší sedany světa si to konečně rozdaly ve sprintu. Vyhrát mohl jen jeden

27.12.2018 | Petr Miler

Dva nejrychlejší sedany světa si to konečně rozdaly ve sprintu. Vyhrát mohl jen jeden

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

V obou případech jde o auta, za která by nadšenec do všeho se čtyřmi koly neváhal obětovat ledvinu. Obě jsou zkrátka skvělá, ale které je rychlejší?

Závody ve zbrojení mezi zejména německými prémiovými automobilkami v posledních letech dosáhly až absurdních rozměrů. I mezi obyčejnými kompakty si dnes můžete koupit nudně vypadající VW Golf R s 300 koňmi, který s pohonem 4x4 za jakkoli nedokonalých podmínek vytře zrak jen pár let starým supersportům. Komu by to bylo málo, může u Audi sáhnout po ještě menší RS3 dokonce s 400 koňmi, která podobným způsobem vytře zrak i mnohým aktuálním sporťákům. Ve střední třídě není problém mít sedan nebo kombík s 450 až 500 kobylami, ten pravý vrchol mezi absurdně rychlými auty pro každý den ale nastává až o třídu výš.

Pro normálního smrtelníka obtížně pochopitelné modely jako Audi RS6, BMW M5 a Mercedes-AMG E63 dosáhly v posledních letech až absurdní dynamiky. Jsou to velká auta, do kterých někdy můžete naložit krom rodiny i menší psí hotel, přesto s výkony okolo 600 koní zrychlují na stovku jen za málo více než 3 sekundy a s pohonem všech kol jsou při akceleraci tak rychlá, že musíte mít opravdu něco, abyste jim byť jen stačili, natož jim ujeli.

Vrcholem těchto strojů jsou nyní dva modely - Mercedes-AMG E63 W213 ve verzi S a BMW M5 G10 v provedení Competition. Jsou to tak trochu bratři v jiném triku - mají přeplňované osmiválce, pohon 4x4, rychlý automat s Launch Controlem a výkon přes 600 koní. Do příchodu ostřejší verze M5 vládl ringu Mercedes, ale jaký je stav nyní, když se vedle mocného AMG s 612 koňmi může postavit eMkový bavorák s 625 kobylami?

Přesně to se rozhodl zjistit Mat Watson z Carwow, který je srovnal jak jinak než ve sprintu. Pokud byste čekali vyrovnaný souboj, jste na správné stopě, vyhrát ale mohl jen jeden a korunu nejrychlejšího sedanu světa pro sebe utrhlo BMW. Může za to hlavně jeho lepší schopnost vypálit z místa, která je na čtvrtmílových sprintech velmi důležitá. Ani poté ale Mercedes náskok nestahoval, spíše naopak - výsledkem je čas 11,1 sekundy pro BMW a 11,3 pro Mercedes. Bláznivé hodnoty na taková auta, navíc obě dokáží pokračovat ve zrychlení až k hranici 300 km/h.

Vedle sprintu tyto stroje změřily síly i v pružném zrychlení (v tom byl o něco lepší Mercedes) a v brzdění (v tom zase vládlo BMW, mělo karbon-keramické brzdy stejně jako soupeř). Celkový výsledek je tedy 2:1 pro Mnichov a celé klání tak lze považovat za slušný revanš oproti předchozím soubojům základní M5 s E63 S. Je to hozená rukavice pro Mercedes, ale nemusí trvat dlouho, než ji zvedne - Éčko od AMG nemuselo variantou S říci poslední slovo...


Dva nejrychlejší sedany světa si to konečně rozdaly ve sprintu. Vyhrát mohl jen jeden - 1 - BMW M5 Competition G10 vs Mercedes-AMG E63 S W213 acceleration drag 01Dva nejrychlejší sedany světa si to konečně rozdaly ve sprintu. Vyhrát mohl jen jeden - 2 - BMW M5 Competition G10 vs Mercedes-AMG E63 S W213 acceleration drag 02Dva nejrychlejší sedany světa si to konečně rozdaly ve sprintu. Vyhrát mohl jen jeden - 3 - BMW M5 Competition G10 vs Mercedes-AMG E63 S W213 acceleration drag 03Dva nejrychlejší sedany světa si to konečně rozdaly ve sprintu. Vyhrát mohl jen jeden - 4 - BMW M5 Competition G10 vs Mercedes-AMG E63 S W213 acceleration drag 04Dva nejrychlejší sedany světa si to konečně rozdaly ve sprintu. Vyhrát mohl jen jeden - 5 - BMW M5 Competition G10 vs Mercedes-AMG E63 S W213 acceleration drag 05Dva nejrychlejší sedany světa si to konečně rozdaly ve sprintu. Vyhrát mohl jen jeden - 6 - BMW M5 Competition G10 vs Mercedes-AMG E63 S W213 acceleration drag 06Dva nejrychlejší sedany světa si to konečně rozdaly ve sprintu. Vyhrát mohl jen jeden - 7 - BMW M5 Competition G10 vs Mercedes-AMG E63 S W213 acceleration drag 07Dva nejrychlejší sedany světa si to konečně rozdaly ve sprintu. Vyhrát mohl jen jeden - 8 - BMW M5 Competition G10 vs Mercedes-AMG E63 S W213 acceleration drag 08Dva nejrychlejší sedany světa si to konečně rozdaly ve sprintu. Vyhrát mohl jen jeden - 9 - BMW M5 Competition G10 vs Mercedes-AMG E63 S W213 acceleration drag 09Dva nejrychlejší sedany světa si to konečně rozdaly ve sprintu. Vyhrát mohl jen jeden - 10 - BMW M5 Competition G10 vs Mercedes-AMG E63 S W213 acceleration drag 10Dva nejrychlejší sedany světa si to konečně rozdaly ve sprintu. Vyhrát mohl jen jeden - 11 - BMW M5 Competition G10 vs Mercedes-AMG E63 S W213 acceleration drag 11Dva nejrychlejší sedany světa si to konečně rozdaly ve sprintu. Vyhrát mohl jen jeden - 12 - BMW M5 Competition G10 vs Mercedes-AMG E63 S W213 acceleration drag 12Dva nejrychlejší sedany světa si to konečně rozdaly ve sprintu. Vyhrát mohl jen jeden - 13 - BMW M5 Competition G10 vs Mercedes-AMG E63 S W213 acceleration drag 13Dva nejrychlejší sedany světa si to konečně rozdaly ve sprintu. Vyhrát mohl jen jeden - 14 - BMW M5 Competition G10 vs Mercedes-AMG E63 S W213 acceleration drag 14
Dva německé über-sedany si to rozdaly v klání o dynamického krále své třídy. Více uspěl ten mnihovský

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.