Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Dva typičtí polykači dálničních kilometrů si to rozdali v 0-250 km/h na Autobahnu
28.5.2019 | Petr Prokopec
Není typičtějších aut pro zdolávání dlouhých dálničních štrek, než jsou Audi A6 a BMW řady 5 s šestiválcovými diesely. Právě tyto dva stroje si to rozdaly na nejrychlejší dálnici světa.
Ještě před několika měsíci se zdálo, že dieselům může pomalu začít zvonit umíráček, neboť až hysterický odpor k nim na některých místech Evropy dosáhl vrcholu. Výrobci ovšem k celé záležitosti přistupují racionálnějším způsobem a ví, že naftové motory stále mají zejména v některých obchodních třídách spoustu zákazníků. A vidí také to, že bez dieselů v nabídce bude velmi obtížné splnit limity spotřeby resp. emise CO2, které Evropská unie od příštího roku razantně sníží.
Například Audi tak již odstartovalo významnou rošádu ve své nabídce, kdy benzinové ústrojí pod kapotou modelů S4, S5, S6 a S7 nahrazuje právě třílitrovým turbodieselem, který se kromě klasického přeplňování spoléhá rovněž na elektrický kompresor. Tím má spořit zhruba 0,7 litru paliva na 100 kilometrů a tedy logicky i emise CO2. Těmto sportovním derivátům se ale dnes věnovat nebudeme, místo toho si posvítíme na o mnoho tradičnější jednotku Audi, jenž si vystačí pouze s klasickým turbodmychadlem.
A6 50 TDI se přitom do našeho hledáčku nedostalo samo, společnost mu dělá BMW 530d. To do srovnání dynamiky na německé dálnici, které tyto modely spolu s Meredesem třídy E kralují, dorazilo taktéž s třílitrovým turbodieselem, na rozdíl od Audi jsou však válce vyrovnané do řady. Výkonem 265 koní pak roztáčí pouze zadní kola, zatímco 286 ingolstadtských ořů má oporu v systému quattro. Sprint na stovku by tedy v případě A6 měl zabrat pouze 5,5 sekundy, zatímco u BMW trvá o dvě desetiny déle. Tedy alespoň dle technických parametrů.
Realita je ale zjevně o trochu jiná. Jakkoliv má 530d nižší výkon, točivým momentem 620 Nm se již Audi vyrovná. Ztrácí pak sice na trakci, to ovšem vyrovnává hmotností nižší o zhruba 180 kilogramů. Výsledkem tak je nachlup stejná akcelerace jako u soupeře, tedy do mety 100 km/h. Poté dokonce mnichovský stroj začíná získávat na převaze a třeba dvoustovku protíná ve chvíli, kdy Audi má na tachometru tempo o čtyři kilometry v hodině nižší.
Na první pohled se tedy zdá, že BMW je mnohem výhodnější koupí, zvláště když jako zadokolka startuje na sumě 1 578 200 Kč. Za Audi pak dáte minimálně 1 650 900 Kč, což je dokonce ještě vyšší suma, než s jakou je u mnichovského sedanu spojen pohon všech kol (1 644 500 Kč). Není tak vlastně divu, že BMW válcuje svého soupeře i po prodejní stránce, neboť za loňský rok má na kontě v Evropě 108 658 prodaných pětek. Audi proti tomu kontruje jen 71 258 vozy.
Audi A6 50 TDI by teoreticky mělo BMW 530d nechat v prachu, ovšem praxe je o trochu jiná než teorie
Zdroj: AutoTopNL@Youtube
Bleskovky
- V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024 - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
19.4.2024
Nejčtenější články
- Šéf Bentley po loňském propadu prodejů s okamžitou platností končí, někdo vsadil na špatného koně
23.3.2024 - Design nových BMW musel zachránit Bělorus, až poslední novinka z jeho pera vypadá konečně dobře
23.3.2024 - Ruská off-roadová legenda změřila síly v těžkém terénu s tou japonskou, v její prospěch souboj nedopadl
23.3.2024 - Ford dál ruší své elektrické plány. Luxusní divize měla za 6 let prodávat jen elektromobily, teď už ani ona nechce „pitomé vize”
23.3.2024 - „Nejhorší, co jsem kdy viděl na sériovém autě”. Expert přes technologie, který zničil Fisker, zkusil Teslu Cybertruck
23.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva