Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Dvě nejlepší Ferrari posledních 20 let se utkala ve sprintu, favorit očekávání nesplnil
13.10.2019 | Petr Miler
Když dojde na srovnání dynamiky dvou superaut, která dělí více než 10 let vývoje, nikdo nečeká nic jiného než drtivé vítězství toho novějšího. Ono nakonec vyhrálo, jenže jakým rozdílem?
Ferrari za dobu své existence vyrobilo pět speciálních modelů, z nichž každý měl představovat to absolutně nejlepší, co svět superaut ve své době poznal. Ne vždy to bylo ve všech ohledech naplněno, modely 288 GTO, F40, F50, Enzo a LaFerrari ale tak jako tak představují smetánku sportovních modelů s odpovídající sběratelskou hodnotou - méně jak desítky milionů korun nestačí na jediné.
Některé typy jsou slavnější než jiné a cena některých starších se může snadno vyšplhat výše než u těch novějších, bez ohledu na to by ale každý modernější typ měl být rychlejší než předchůdce. Většinu dělí okolo 10 let vývoje, což je zejména v poslední době ve světě aut něco jako věčnost, však dynamika automobilů se posouvá vpřed mílovými kroky. Co se tedy stane, když na start sprintu postavíte poslední dvě zmíněné speciality? Enzo a LaFerrari?
Přesně to v praxi ověřil Mat Watson z Carwow a můžeme rovnou říci, že výsledek je velmi překvapivý. Ne, starší Enzo novější LaFerrari skutečně neporazilo, na to při svých 660 koních na 1 480 kg hmotnosti nemohlo pomýšlet, i když je LaFerrari s 1 585 kg o dost těžší. Pracuje ale také s hybridním pohonem o celkovém výkonu 963 koní, což je skoro o polovinu více. Za takových okolností by člověk čekal drtivou nadváhu modernějšího auta, ta se ale jaksi nedostavila.
Obě auta patřila soukromým majitelům a ten, kterému patří Enzo, si nepřál techniku vozu drásat sprintem z místa. A tak tentokrát klání proběhlo letmým startem v 80 km/h. Po odstartování závodu LaFerrari odskočilo o možná dvě délky auta díky záběru elektromotoru (a ještě více to bylo patrné při startu na vyšší rychlostní stupeň později), ale to bylo v podstatě vše. Od té chvíle Enzo hrdinně bojovalo a udržovalo v podstatě konstantní, velmi malou ztrátu za LaFerrari až do posledních dostupných metrů vyhrazené dráhy.
Později došlo i na test brzdění, ve kterém bylo LaFerrari opět lepší, ale řekli bychom, že tentokrát řidič modernějšího vozu začal decelerovat citelně dříve. Ani tak ale nebyl v průběhu brzdění patrný zásadní rozdíl, vše opět vzniklo na začátku.
Jak říká sám Mat, starší auto prohrálo, kdo by také čekal něco jiného. Ale o kolik? To už je na jinou debatu. V jiných třídách je 11 let vývoje znát mnohem víc, jednodušší a lehčí pohon emisemi méně týraným atmosférickým V12 staršího Enza je zjevně efektivnější než složitější a těžší jednotka modernějšího LaFerrari, neboť svých 303 koní navíc má docela problém v přímém srovnání prodat. Kdo by to byl čekal...
Ferrari Enzo a Ferrari LaFerrari jsou jedna z nejvýjimečnějších superaut a brali bychom kterékoli z nich. Celkem ale chápeme, že Mat Watson se navzdory prohře přiklání ke staršímu Enzu, dynamicky navzdory roku výroby 2002 neztrácí mnoho
Zdroj: Carwow@Youtube
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 7 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 8 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 10 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 11 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 00:49 - Lachende Bestien
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis