Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Dvě nejlepší Ferrari posledních 20 let se utkala ve sprintu, favorit očekávání nesplnil
13.10.2019 | Petr Miler
Když dojde na srovnání dynamiky dvou superaut, která dělí více než 10 let vývoje, nikdo nečeká nic jiného než drtivé vítězství toho novějšího. Ono nakonec vyhrálo, jenže jakým rozdílem?
Ferrari za dobu své existence vyrobilo pět speciálních modelů, z nichž každý měl představovat to absolutně nejlepší, co svět superaut ve své době poznal. Ne vždy to bylo ve všech ohledech naplněno, modely 288 GTO, F40, F50, Enzo a LaFerrari ale tak jako tak představují smetánku sportovních modelů s odpovídající sběratelskou hodnotou - méně jak desítky milionů korun nestačí na jediné.
Některé typy jsou slavnější než jiné a cena některých starších se může snadno vyšplhat výše než u těch novějších, bez ohledu na to by ale každý modernější typ měl být rychlejší než předchůdce. Většinu dělí okolo 10 let vývoje, což je zejména v poslední době ve světě aut něco jako věčnost, však dynamika automobilů se posouvá vpřed mílovými kroky. Co se tedy stane, když na start sprintu postavíte poslední dvě zmíněné speciality? Enzo a LaFerrari?
Přesně to v praxi ověřil Mat Watson z Carwow a můžeme rovnou říci, že výsledek je velmi překvapivý. Ne, starší Enzo novější LaFerrari skutečně neporazilo, na to při svých 660 koních na 1 480 kg hmotnosti nemohlo pomýšlet, i když je LaFerrari s 1 585 kg o dost těžší. Pracuje ale také s hybridním pohonem o celkovém výkonu 963 koní, což je skoro o polovinu více. Za takových okolností by člověk čekal drtivou nadváhu modernějšího auta, ta se ale jaksi nedostavila.
Obě auta patřila soukromým majitelům a ten, kterému patří Enzo, si nepřál techniku vozu drásat sprintem z místa. A tak tentokrát klání proběhlo letmým startem v 80 km/h. Po odstartování závodu LaFerrari odskočilo o možná dvě délky auta díky záběru elektromotoru (a ještě více to bylo patrné při startu na vyšší rychlostní stupeň později), ale to bylo v podstatě vše. Od té chvíle Enzo hrdinně bojovalo a udržovalo v podstatě konstantní, velmi malou ztrátu za LaFerrari až do posledních dostupných metrů vyhrazené dráhy.
Později došlo i na test brzdění, ve kterém bylo LaFerrari opět lepší, ale řekli bychom, že tentokrát řidič modernějšího vozu začal decelerovat citelně dříve. Ani tak ale nebyl v průběhu brzdění patrný zásadní rozdíl, vše opět vzniklo na začátku.
Jak říká sám Mat, starší auto prohrálo, kdo by také čekal něco jiného. Ale o kolik? To už je na jinou debatu. V jiných třídách je 11 let vývoje znát mnohem víc, jednodušší a lehčí pohon emisemi méně týraným atmosférickým V12 staršího Enza je zjevně efektivnější než složitější a těžší jednotka modernějšího LaFerrari, neboť svých 303 koní navíc má docela problém v přímém srovnání prodat. Kdo by to byl čekal...
Ferrari Enzo a Ferrari LaFerrari jsou jedna z nejvýjimečnějších superaut a brali bychom kterékoli z nich. Celkem ale chápeme, že Mat Watson se navzdory prohře přiklání ke staršímu Enzu, dynamicky navzdory roku výroby 2002 neztrácí mnoho
Zdroj: Carwow@Youtube
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejčtenější články
- Čeští dealeři VW mají dál na skladech extrémní množství elektromobilů, slevy až 585 tisíc Kč se týkají i nového ID.7
27.2.2024 - Autem roku 2024 v Evropě je tuctové elektrické ex-MPV, které za 1,1 milionu a víc osloví jen hrstku lidí
27.2.2024 - Nizozemská elektrická síť už kolabuje, operátor nařídí vypnutí dobíjecích stanic elektromobilů pro miliony lidí od 16 do 21 hod.
27.2.2024 - Zakázaná reklama na ostrý VW T-Roc vás donutí dlouze přemýšlet nad soudností těch, kteří nám dnes vládnou
27.2.2024 - Nový offroad britského miliardáře postrádá špetku invence. Kdyby si říkal Fosilier, byla by s ním aspoň legrace
27.2.2024
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch