Elektrické plány BMW dostaly další těžkou ránu, šéf divize i opustil firmu

Nelze se neptat, jaká atmosféra okolo elektromobilů v BMW panuje, když Ulrich Kranz vyměnil „teplé místo” za pozici u firmy s nejasnou budoucností.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Elektrické plány BMW dostaly další těžkou ránu, šéf divize i opustil firmu

18.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Elektrické plány BMW dostaly další těžkou ránu, šéf divize i opustil firmu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nelze se neptat, jaká atmosféra okolo elektromobilů v BMW panuje, když Ulrich Kranz vyměnil „teplé místo” za pozici u firmy s nejasnou budoucností.

BMW mělo od počátku své existence poměrně jasnou strategii, vyrábělo skutečně sportovní auta pro opravdové řidiče. Bylo vcelku jedno, zda se jednalo o běžné modely či deriváty divize M, dvoudvířka nebo čtyřdvířka, příměstské kompakty nebo luxusní limuzíny - za jejich volanty jste si zkrátka jízdu užívali daleko více než u konkurence. V posledních letech však automobilka evidentně neví, jakým směrem se vydat dále. Proto rozehrála hru na všechny strany. A ta se jí přestává vyplácet.

Již nějakou dobu se objevují zprávy o potížích divize BMW i, která má na starosti vozy osazené alternativním pohonným ústrojím. První dvě vlaštovky, elektromobil i3 a sportovní plug-in hybrid i8, se z počátku zdály být úspěšnými, poté se v soukolí mnichovské automobilky cosi zadrhlo. A daný problém evidentně podřezává veškeré větve, na kterých BMW „i” sedí, přičemž zoufalé reakce vedení ničemu nepomáhají.

Nedávno jsme vás informovali o tom, že automobilka stáhla své zaměstnance do opuštěného hangáru, aby je tam strašila obrázky elektrifikovaných Mercedesů, Porsche či Elona Muska. Na poli elektromobilů chce navzdory problémům svých vlaštovek přidat, proto také chystá výrazné osekání nabídky motorů, převodovek a výbavy, aby mohlo investovat do elektromobility a autonomního řízení. Paradoxně ale po ničem z toho dealeři aktuálně netouží, místo toho chtějí zpět ona řidičská auta.

Zda se jich dočkají, to je otázkou. A otázkou je nyní i to, zda se dočkáme oné kýžené elektrické expanze. Od divize „i” totiž odešlo několik klíčových osob a nyní se přidává další. Je jím sám šéf divize BMW i Ulrich Kranz, který pro značku pracoval po dlouhých 30 let. Nyní Mnichov opustil ve prospěch značky Faraday Future, jíž má pomoci dostat do sériové výroby její prvotinu zvanou FF 91. Ta se chlubí 1 065 koňmi a 1 800 Nm točivého momentu, s nimiž má zvládnout stovku pod 2,4 sekundy. Dojezd by přitom dle certifikace EPA měl činit 608 km.

To jsou vskutku působivé parametry, pročež se vlastně nelze ani divit 64 tisícům rezervací, která firma záhy po prezentaci své prvotiny obdržela. Je ovšem třeba dodat, že šlo o projevy zájmu bez nutnosti složení zálohy. Kolik aut firma reálně může prodávat, je otázkou, zvláště pak nyní, kdy vozy nemá kde vyrábět.

Firma sice chystala megaprojekt v podobě továrny v Nevadě, nedávno však oznámila, že veškeré plány jsou zmrazeny a místo Las Vegas se firemní špičky poohlížejí spíše po lokalitách v Kalifornii. Pozemky v Nevadě si ovšem Faraday Future ponechá pro případný budoucí návrat. I když není jisté, zda k němu dojde, neboť zakladatel značky Jia Yueting má nyní soudně obstavenou část majetku i financí.

Jak je tedy vidno, ani Faraday Future nemá zrovna na růžích ustláno. Můžeme se tak Kranzovi divit, že opustil „teplé místečko” v Mnichově a přesunul se do Států. Sám k tomu řekl, že „lidé, kteří mě dobře znají, vědí, že jdu do rizika. Vždycky skáču do různých projektů.“ Tentokráte by se mu to možná nemuselo vyplatit, nicméně Kranz si je novým působištěm velmi jistý.

„Rozhodnutí bylo vcelku jednoduché. FF má ty správné lidi, tu správnou vizi a velmi inovativní produkt. A proto jsem tady,“ dodává ex-šéf divize BMW i. Tím přitom nejspíše vysvětluje problém, jaký v Mnichově nastal a o němž jsme mluvili již v úvodu tohoto článku - bavorská automobilka zkrátka nemá ujasněný směr, jakým se v příštích letech vydá. A řadě lidí tato nejistota vadí.

Kranz ostatně není jedinou významnou postavou BMW, která zamířila k Faraday Future. Firma již v únoru zlákala i někdejšího finančního šéfa automobilky či Deutsche Bank Stefana Krause. Právě ten má přitom na svědomí zmrazení projektu továrny v Nevadě, jejíž výstavba měla vyjít na miliardu dolarů (cca 22,82 mld. Kč). Zdá se tedy, že jde o muže na pravém místě, který by Faraday Future mohl vyvést z nesnází.

Právě najmutí Krause na pozici finančního ředitele pak mohlo vést k souhlasu Kranze, aby se stal technickým šéfem Faraday Future. Nyní dodává, že „krátkodobým cílem je dostat FF 91 na silnici. Mluvíme o tomto úkolu stokrát denně. Chceme ukázat celému světu, že FF je schopné vyrobit vysoce kvalitní vůz, který je něčím více než jen pouhým elektromobilem.“

Co bude dále, to se uvidí. Jisté je, že Faraday Future má nyní k dispozici ty správné lidi a podle Kranze i tu správnou vizi. Firmě sice aktuálně chybí peníze, přítomnost dvou špičkových německých manažerů by ale mohla otevřít peněženky investorům a bankám. BMW tak zůstávají stále větší oči pro pláč, neboť odchod šéfa divize i znamená, že značce se - podle ní - ujíždějící vlak ještě více vzdaluje, nikoli naopak...


Elektrické plány BMW dostaly další těžkou ránu, šéf divize i opustil firmu - 1 - Ulrich Kranz
Ulrich Kranz byl šéfem divize BMW i, nyní však mnichovskou automobilku opustil ve prospěch Farady Future

Elektrické plány BMW dostaly další těžkou ránu, šéf divize i opustil firmu - 2 - Faraday Future FF 91 2017 prvni sada 01Elektrické plány BMW dostaly další těžkou ránu, šéf divize i opustil firmu - 3 - Faraday Future FF 91 2017 prvni sada 02Elektrické plány BMW dostaly další těžkou ránu, šéf divize i opustil firmu - 4 - Faraday Future FF 91 2017 prvni sada 03Elektrické plány BMW dostaly další těžkou ránu, šéf divize i opustil firmu - 5 - Faraday Future FF 91 2017 prvni sada 04Elektrické plány BMW dostaly další těžkou ránu, šéf divize i opustil firmu - 6 - Faraday Future FF 91 2017 prvni sada 05Elektrické plány BMW dostaly další těžkou ránu, šéf divize i opustil firmu - 7 - Faraday Future FF 91 2017 prvni sada 06Elektrické plány BMW dostaly další těžkou ránu, šéf divize i opustil firmu - 8 - Faraday Future FF 91 2017 prvni sada 07Elektrické plány BMW dostaly další těžkou ránu, šéf divize i opustil firmu - 9 - Faraday Future FF 91 2017 prvni sada 08Elektrické plány BMW dostaly další těžkou ránu, šéf divize i opustil firmu - 10 - Faraday Future FF 91 2017 prvni sada 09Elektrické plány BMW dostaly další těžkou ránu, šéf divize i opustil firmu - 11 - Faraday Future FF 91 2017 prvni sada 10Elektrické plány BMW dostaly další těžkou ránu, šéf divize i opustil firmu - 12 - Faraday Future FF 91 2017 prvni sada 11Elektrické plány BMW dostaly další těžkou ránu, šéf divize i opustil firmu - 13 - Faraday Future FF 91 2017 prvni sada 12Elektrické plány BMW dostaly další těžkou ránu, šéf divize i opustil firmu - 14 - Faraday Future FF 91 2017 prvni sada 13Elektrické plány BMW dostaly další těžkou ránu, šéf divize i opustil firmu - 15 - Faraday Future FF 91 2017 prvni sada 14Elektrické plány BMW dostaly další těžkou ránu, šéf divize i opustil firmu - 16 - Faraday Future FF 91 2017 prvni sada 15Elektrické plány BMW dostaly další těžkou ránu, šéf divize i opustil firmu - 17 - Faraday Future FF 91 2017 prvni sada 16Elektrické plány BMW dostaly další těžkou ránu, šéf divize i opustil firmu - 18 - Faraday Future FF 91 2017 prvni sada 17Elektrické plány BMW dostaly další těžkou ránu, šéf divize i opustil firmu - 19 - Faraday Future FF 91 2017 prvni sada 18Elektrické plány BMW dostaly další těžkou ránu, šéf divize i opustil firmu - 20 - Faraday Future FF 91 2017 prvni sada 19Elektrické plány BMW dostaly další těžkou ránu, šéf divize i opustil firmu - 21 - Faraday Future FF 91 2017 prvni sada 20Elektrické plány BMW dostaly další těžkou ránu, šéf divize i opustil firmu - 22 - Faraday Future FF 91 2017 prvni sada 21Elektrické plány BMW dostaly další těžkou ránu, šéf divize i opustil firmu - 23 - Faraday Future FF 91 2017 prvni sada 22Elektrické plány BMW dostaly další těžkou ránu, šéf divize i opustil firmu - 24 - Faraday Future FF 91 2017 prvni sada 23Elektrické plány BMW dostaly další těžkou ránu, šéf divize i opustil firmu - 25 - Faraday Future FF 91 2017 prvni sada 24Elektrické plány BMW dostaly další těžkou ránu, šéf divize i opustil firmu - 26 - Faraday Future FF 91 2017 prvni sada 25Elektrické plány BMW dostaly další těžkou ránu, šéf divize i opustil firmu - 27 - Faraday Future FF 91 2017 prvni sada 26Elektrické plány BMW dostaly další těžkou ránu, šéf divize i opustil firmu - 28 - Faraday Future FF 91 2017 prvni sada 27Elektrické plány BMW dostaly další těžkou ránu, šéf divize i opustil firmu - 29 - Faraday Future FF 91 2017 prvni sada 28Elektrické plány BMW dostaly další těžkou ránu, šéf divize i opustil firmu - 30 - Faraday Future FF 91 2017 prvni sada 29Elektrické plány BMW dostaly další těžkou ránu, šéf divize i opustil firmu - 31 - Faraday Future FF 91 2017 prvni sada 30Elektrické plány BMW dostaly další těžkou ránu, šéf divize i opustil firmu - 32 - Faraday Future FF 91 2017 prvni sada 31Elektrické plány BMW dostaly další těžkou ránu, šéf divize i opustil firmu - 33 - Faraday Future FF 91 2017 prvni sada 32Elektrické plány BMW dostaly další těžkou ránu, šéf divize i opustil firmu - 34 - Faraday Future FF 91 2017 prvni sada 33Elektrické plány BMW dostaly další těžkou ránu, šéf divize i opustil firmu - 35 - Faraday Future FF 91 2017 prvni sada 34Elektrické plány BMW dostaly další těžkou ránu, šéf divize i opustil firmu - 36 - Faraday Future FF 91 2017 prvni sada 35Elektrické plány BMW dostaly další těžkou ránu, šéf divize i opustil firmu - 37 - Faraday Future FF 91 2017 prvni sada 36Elektrické plány BMW dostaly další těžkou ránu, šéf divize i opustil firmu - 38 - Faraday Future FF 91 2017 prvni sada 37Elektrické plány BMW dostaly další těžkou ránu, šéf divize i opustil firmu - 39 - Faraday Future FF 91 2017 prvni sada 38Elektrické plány BMW dostaly další těžkou ránu, šéf divize i opustil firmu - 40 - Faraday Future FF 91 2017 prvni sada 39Elektrické plány BMW dostaly další těžkou ránu, šéf divize i opustil firmu - 41 - Faraday Future FF 91 2017 prvni sada 40Elektrické plány BMW dostaly další těžkou ránu, šéf divize i opustil firmu - 42 - Faraday Future FF 91 2017 prvni sada 41Elektrické plány BMW dostaly další těžkou ránu, šéf divize i opustil firmu - 43 - Faraday Future FF 91 2017 prvni sada 42Elektrické plány BMW dostaly další těžkou ránu, šéf divize i opustil firmu - 44 - Faraday Future FF 91 2017 prvni sada 43Elektrické plány BMW dostaly další těžkou ránu, šéf divize i opustil firmu - 45 - Faraday Future FF 91 2017 prvni sada 44Elektrické plány BMW dostaly další těžkou ránu, šéf divize i opustil firmu - 46 - Faraday Future FF 91 2017 prvni sada 45Elektrické plány BMW dostaly další těžkou ránu, šéf divize i opustil firmu - 47 - Faraday Future FF 91 2017 prvni sada 46Elektrické plány BMW dostaly další těžkou ránu, šéf divize i opustil firmu - 48 - Faraday Future FF 91 2017 prvni sada 47Elektrické plány BMW dostaly další těžkou ránu, šéf divize i opustil firmu - 49 - Faraday Future FF 91 2017 prvni sada 48Elektrické plány BMW dostaly další těžkou ránu, šéf divize i opustil firmu - 50 - Faraday Future FF 91 2017 prvni sada 49Elektrické plány BMW dostaly další těžkou ránu, šéf divize i opustil firmu - 51 - Faraday Future FF 91 2017 prvni sada 50Elektrické plány BMW dostaly další těžkou ránu, šéf divize i opustil firmu - 52 - Faraday Future FF 91 2017 prvni sada 51
Firmě má zpočátku napomoci dostat co nejrychleji její prvotinu FF 91 na silnici

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše