Evropská motorová jatka nekončí. Sekera si našla i nejsilnější diesel světa

Co po letošním září zbude z dosavadní nabídky výjimečných motorů? Podle všeho skoro nic. Další obětí EU je nejsilnější diesel montovaný do sériového osobního auta.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Evropská motorová jatka nekončí. Sekera si našla i nejsilnější diesel světa

9.4.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek

Evropská motorová jatka nekončí. Sekera si našla i nejsilnější diesel světa

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Co po letošním září zbude z dosavadní nabídky výjimečných motorů? Podle všeho skoro nic. Další obětí EU je nejsilnější diesel montovaný do sériového osobního auta.

Nové testy měření spotřeby a emisí, které zbrkle zavedla Evropská unie v kombinaci kombinaci s novou verzí normy Euro 6, vybíjí z evropského automobilového trhu ty nejcennější kusy mezi motory. Na začátku roku jsme jen naznačovali, jak bude letošní hon vypadat, ale takovou spoušť jsme si nechtěli ani představovat. Je duben a do září, kdy všechna auta prodávaná v Evropě budou muset být homologována v souladu s novými pravidly, zbývá ještě několik měsíců. Přesto informujeme o jednom končivším motoru za druhým.

Jen namátkou můžeme zmínit celou plejádu BMW od M3 před M550i až po M760Li, se zubatou se potká i několik dvanáctiválců Mercedesu a nejnověji jsme psali o šestiválci Audi SQ5. Tehdy jsme ve snaze odlehčit tíživou situaci psali, že „v baru jménem Motorový ztráty, má teď i Audi svůj stůl.” Realita je ale jiná, už tam má dva. A případ toho druhého je snad ještě smutnější.

Podobně jako u SQ5 můžeme doufat, že se jednou do nabídky vrátí, zatím ale není známo, zda a případě kdy se tak stane. Pro tuto chvíli se musíme s SQ7 rozloučit a radost z toho nemáme. Tohle SUV poprvé přišlo s některými neotřelými způsoby boje proti fyzikálním zákonům. Speciální elektrický kompresor napájený z 48voltové palubní soustavy potlačoval turboefekt, inovativní zavěšení kol statečně bojovalo s gravitací a auto především dostalo výjimečný motor 4,0 V8 TDI s výkonem 435 koní. Ten platil do konce svých dnů za vůbec nejsilnější prodávaný diesel v osobním autě na celém světě, teď už ale zkrátka není.

Proč přesně Audi SQ7 nebude moci být prodáváno, není jasné, diesely s novými testy a normami problémy paradoxně nemívají. Z nabídky ale už dříve zmizelo Porsche Panamera s podobným motorem a nějaký problém tu tedy bude. Na webu českého zastoupení Audi ještě SQ7 najdete i s ceníkem, informace od dealerů ale tvrdí, že už ji teď nelze objednat jako novou a k dispozici jsou pouze dříve vyrobené exempláře. A i kdyby to náhodou nebyla pravda, přímo automobilka potvrdila, že letošní září SQ7 v Evropě nepřežije.

Zamávat tak můžeme dalšímu autu, které nemusíte milovat, je třeba jej ale respektovat pro jeho výjimečnost. Na trhu se dlouho neohřálo, k mání bylo po necelé dva roky. A soudě podle četnosti jeho výskytu na českých silnicích nebylo vůbec neúspěšné. Teď je pryč a jeho konec jen připomíná, jak málo EU nechala výrobce na nové homologační postupy připravit - Audi by jinak pro ani ne dvouletou existenci na trhu SQ7 nevyvíjelo. Otázka zůstává jediná - na koho padne sekera příště...


Evropská motorová jatka nekončí. Sekera si našla i nejsilnější diesel světa - 1 - Test Audi SQ7 TDI 2016 prvni 01Evropská motorová jatka nekončí. Sekera si našla i nejsilnější diesel světa - 2 - Test Audi SQ7 TDI 2016 prvni 02Evropská motorová jatka nekončí. Sekera si našla i nejsilnější diesel světa - 3 - Test Audi SQ7 TDI 2016 prvni 03Evropská motorová jatka nekončí. Sekera si našla i nejsilnější diesel světa - 4 - Test Audi SQ7 TDI 2016 prvni 04Evropská motorová jatka nekončí. Sekera si našla i nejsilnější diesel světa - 5 - Test Audi SQ7 TDI 2016 prvni 05Evropská motorová jatka nekončí. Sekera si našla i nejsilnější diesel světa - 6 - Test Audi SQ7 TDI 2016 prvni 06Evropská motorová jatka nekončí. Sekera si našla i nejsilnější diesel světa - 7 - Test Audi SQ7 TDI 2016 prvni 07Evropská motorová jatka nekončí. Sekera si našla i nejsilnější diesel světa - 8 - Test Audi SQ7 TDI 2016 prvni 08Evropská motorová jatka nekončí. Sekera si našla i nejsilnější diesel světa - 9 - Test Audi SQ7 TDI 2016 prvni 09Evropská motorová jatka nekončí. Sekera si našla i nejsilnější diesel světa - 10 - Test Audi SQ7 TDI 2016 prvni 10Evropská motorová jatka nekončí. Sekera si našla i nejsilnější diesel světa - 11 - Test Audi SQ7 TDI 2016 prvni 11Evropská motorová jatka nekončí. Sekera si našla i nejsilnější diesel světa - 12 - Test Audi SQ7 TDI 2016 prvni 12Evropská motorová jatka nekončí. Sekera si našla i nejsilnější diesel světa - 13 - Test Audi SQ7 TDI 2016 prvni 13Evropská motorová jatka nekončí. Sekera si našla i nejsilnější diesel světa - 14 - Test Audi SQ7 TDI 2016 prvni 14Evropská motorová jatka nekončí. Sekera si našla i nejsilnější diesel světa - 15 - Test Audi SQ7 TDI 2016 prvni 15Evropská motorová jatka nekončí. Sekera si našla i nejsilnější diesel světa - 16 - Test Audi SQ7 TDI 2016 prvni 16Evropská motorová jatka nekončí. Sekera si našla i nejsilnější diesel světa - 17 - Test Audi SQ7 TDI 2016 prvni 17Evropská motorová jatka nekončí. Sekera si našla i nejsilnější diesel světa - 18 - Test Audi SQ7 TDI 2016 prvni 18Evropská motorová jatka nekončí. Sekera si našla i nejsilnější diesel světa - 19 - Test Audi SQ7 TDI 2016 prvni 40Evropská motorová jatka nekončí. Sekera si našla i nejsilnější diesel světa - 20 - Test Audi SQ7 TDI 2016 prvni 41Evropská motorová jatka nekončí. Sekera si našla i nejsilnější diesel světa - 21 - Test Audi SQ7 TDI 2016 prvni 43
Evropská motorová jatka nekončí. Sekera si našla i nejsilnější diesel světa - 22 - Test Audi SQ7 TDI 2016 prvni 76Evropská motorová jatka nekončí. Sekera si našla i nejsilnější diesel světa - 23 - Test Audi SQ7 TDI 2016 prvni 77Evropská motorová jatka nekončí. Sekera si našla i nejsilnější diesel světa - 24 - Test Audi SQ7 TDI 2016 prvni 78
Audi SQ7 v našem testu z roku 2016. Tehdy jako žhavá novinka dokázalo ohromit, dnes už nezbývá než mu zamávat bílým šátkem

Mirek Mazal

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše