Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Evropská motorová jatka nekončí. Sekera si našla i nejsilnější diesel světa
9.4.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Co po letošním září zbude z dosavadní nabídky výjimečných motorů? Podle všeho skoro nic. Další obětí EU je nejsilnější diesel montovaný do sériového osobního auta.
Nové testy měření spotřeby a emisí, které zbrkle zavedla Evropská unie v kombinaci kombinaci s novou verzí normy Euro 6, vybíjí z evropského automobilového trhu ty nejcennější kusy mezi motory. Na začátku roku jsme jen naznačovali, jak bude letošní hon vypadat, ale takovou spoušť jsme si nechtěli ani představovat. Je duben a do září, kdy všechna auta prodávaná v Evropě budou muset být homologována v souladu s novými pravidly, zbývá ještě několik měsíců. Přesto informujeme o jednom končivším motoru za druhým.
Jen namátkou můžeme zmínit celou plejádu BMW od M3 před M550i až po M760Li, se zubatou se potká i několik dvanáctiválců Mercedesu a nejnověji jsme psali o šestiválci Audi SQ5. Tehdy jsme ve snaze odlehčit tíživou situaci psali, že „v baru jménem Motorový ztráty, má teď i Audi svůj stůl.” Realita je ale jiná, už tam má dva. A případ toho druhého je snad ještě smutnější.
Podobně jako u SQ5 můžeme doufat, že se jednou do nabídky vrátí, zatím ale není známo, zda a případě kdy se tak stane. Pro tuto chvíli se musíme s SQ7 rozloučit a radost z toho nemáme. Tohle SUV poprvé přišlo s některými neotřelými způsoby boje proti fyzikálním zákonům. Speciální elektrický kompresor napájený z 48voltové palubní soustavy potlačoval turboefekt, inovativní zavěšení kol statečně bojovalo s gravitací a auto především dostalo výjimečný motor 4,0 V8 TDI s výkonem 435 koní. Ten platil do konce svých dnů za vůbec nejsilnější prodávaný diesel v osobním autě na celém světě, teď už ale zkrátka není.
Proč přesně Audi SQ7 nebude moci být prodáváno, není jasné, diesely s novými testy a normami problémy paradoxně nemívají. Z nabídky ale už dříve zmizelo Porsche Panamera s podobným motorem a nějaký problém tu tedy bude. Na webu českého zastoupení Audi ještě SQ7 najdete i s ceníkem, informace od dealerů ale tvrdí, že už ji teď nelze objednat jako novou a k dispozici jsou pouze dříve vyrobené exempláře. A i kdyby to náhodou nebyla pravda, přímo automobilka potvrdila, že letošní září SQ7 v Evropě nepřežije.
Zamávat tak můžeme dalšímu autu, které nemusíte milovat, je třeba jej ale respektovat pro jeho výjimečnost. Na trhu se dlouho neohřálo, k mání bylo po necelé dva roky. A soudě podle četnosti jeho výskytu na českých silnicích nebylo vůbec neúspěšné. Teď je pryč a jeho konec jen připomíná, jak málo EU nechala výrobce na nové homologační postupy připravit - Audi by jinak pro ani ne dvouletou existenci na trhu SQ7 nevyvíjelo. Otázka zůstává jediná - na koho padne sekera příště...
Audi SQ7 v našem testu z roku 2016. Tehdy jako žhavá novinka dokázalo ohromit, dnes už nezbývá než mu zamávat bílým šátkem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 7 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 9 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 10 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva