Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Evropská unie chce zavést další povinný prvek výbavy aut
20.8.2019 | Petr Prokopec
Jako by prvků, které vozy prodávané v zemích EU mít musí a nebo nesmí, nebylo dost, přibude k nim nejspíše další. Evropští i američtí zákonodárci pracují na zavedení povinného systému monitorujícího zadní sedadla.
Člověk možná sám sebe považuje za vrcholnou formu života, ani tak ale není imunní vůči zkratkovitému jednání. Řada okolností zkrátka jednoho dne zapadne do sebe natolik, že i jindy vzorný jedinec vybočí mimo mantinely. Takové jednání naneštěstí nezůstává bez následků a záleží jen na konkrétní situaci, jak hrozivé jsou. Dnes budeme mluvit o jedné z nejhloupějších chyb, jakých se lidé dopouštějí při opouštění automobilu, a sice že uvnitř ponechají své domácí mazlíčky nebo dokonce děti.
Na toto téma bylo sepsáno bezpočet článků, ovšem i kdybychom je omílali denně, k oné chybě by docházelo i nadále. A to právě vlivem zkratkovitého jednání, kdy si někteří ani neuvědomí, že sebou vůbec své dítě mají. Pokud se ptáte, jak je něco takového vůbec možné, pak stačí jen zmínit, že vlivem stresu z práce nebo neklidu v domácnosti v kombinaci s neobvyklými okolnostmi dojde k tomu, že jednu myšlenku vytěsníte na úkor druhé. Zdokumentována byla už řada případů, kdy například drobná změna obvyklé rutiny vedla k tomu, že dítě v úterý ráno vezla do školky matka a nikoli otec. A když při delší cestě usnulo, zapomněla na něj a nechala jej ve voze, když byla celý den v práci.
Osvěta v těchto případech bohužel skutečně selhává a následky jediné chyby bývají fatální. Ve výsledku tedy nepřekvapí, že se organizace Euro NCAP rozhodla k roku 2022 obměnit pravidla, dle kterých bude hodnotit zkoušené vozy. V rámci kategorie ochrany dětí totiž již bude muset být pamatováno na systém, který „detekuje dítě ponechané ve voze, a upozorní majitele nebo úřady, aby zabránil úmrtím“.
Tím samozřejmě není nikde zmíněno, že se daný systém stane povinností, právě takový krok ale evropští i američtí zákonodárci zvažují. A vzhledem k obecnému koncensu na správnosti takového postupu se nejspíše stane, že technologie varující na přítomnost dítěte na zadních sedadlech bude povinnou ještě dříve, než vstoupí v platnost zmíněná pravidla NCAPu. S tím lze počítat alespoň v EU, v USA jsou regulátoři benevolentnější a pokud penetrace podobného řešení dosáhne dostatečně vysoké úrovně, nevyžadují jeho přítomnost v úplně každém novém autě.
Je ostatně třeba připomenout, že automobilky v tomto ohledu provádí řadu kroků již nyní, neboť varovné systémy nabízí GM či Nissan a momentálně s nimi přichází také Hyundai. „Všichni tuto oblast sledují,“ dodává Raviv Melamed, šéf izraelské společnosti Vayyar Imaging, které se dětským zádržným systémům věnuje. Dle něj je přitom „příchod regulace velmi blízko, a jakmile bude zavedena, věci se rychle pohnou“.
Je tedy skutečně pravděpodobné, že během pár let budou všechny nové vozy v EU povinně osazené monitoringem zadních sedadel. Názor na tento krok si udělejte sami - na jednu stranu je to jistě prospěšná věc, na tu druhou bychom se ale vždy měli primárně snažit pracovat s námi samými. Ve výsledku je to asistenční systém jako každý jiný - umí být dobrým sluhou, ale také zlým pánem. Jakkoli to může znít absurdně, existence podobných řešení může vést k tomu, že lidé ještě více upozadí svou vlastní odpovědnost. A pokud někdo začne spoléhat na to, že jej auto případně upozorní, je to to samé, jako když si někdo začne myslet, že mu ESP pomůže z každé krizové situace. To snadno může problém nepřímo způsobit, nikoli jej vyřešit.
Lidé jsou bohužel nepoučitelní a ve svém konání často zkratkovití, což vede k nejedné tragédii. Proto chtějí zákonodárci zavést povinný systém monitoringu zadních sedadel, který by nedovolil nechat na tomto místě během parkování živou bytost omylem
Zdroj: Auto News
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 8 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- I Rivian vidí, jak elektromobily ztrácí půdu pod nohama. Propouští další lidi, jeho akcie se propadly už o 93 procent
před 2 hodinami - Čínští komunističtí pohlaváři dostanou novou luxusní limuzínu, odporná není jen tím, komu bude sloužit
před 3 hodinami - Rusové ukázali nové ultralehké lité kolo. Nna jeho výrobu si mohou dovolit použít jeden z nejvzácnějších kovů
před 5 hodinami - Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu
před 6 hodinami - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 12:40 - Truck Daškam
- Elektromobily a vse kolem nich 04.20. 11:20 - Stepan
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda