Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Existuje auto, v němž už 16 let nezemřel v Británii jediný člověk. Značku uhádnete
16.4.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dobré výsledky v crash testech jsou pěkná věc, ale je to pořád jen teorie. Tahle statistika už něco znamená a je nejlepším důkazem reálné bezpečnosti.
Před několika lety Volvo prohlašovalo, že s příchodem nové dekády zcela skoncuje s fatálními zraněními v souvislosti s provozem svých aut. Tedy jinými slovy, od roku 2020 nemělo dojít k jedinému úmrtí člověka, ať již ve vozech švédské značky, nebo v případě chodců jimi sražených. Automobilka přitom tento cíl opírala nejen o svou tradiční bezpečnost, ale také o technologii autonomního řízení, jenž měla být v té době pomalu standardem.
Postupem času se ale stále jasněji ukazovalo, že takový scénář je nereálný. Autopiloty zůstávají hudbou budoucnosti, navíc ani s nimi silnice nebudou zcela bezpečné, stát se vždy bude moci cokoliv. I proto nakonec Volvo poněkud couvlo a uvedlo, že ona budoucnost bez smrtelných zranění není ani tak cílem, jakožto spíše vizí stavu, ke kterému se značka bude snažit co nejvíce přiblížit.
Aktuálně se přitom zdá, že švédská automobilka nemusela své předchozí prohlášení až tak korigovat. Na světě je totiž nová studie britské společnost Thatcham Research, která se nehodovostí na silnicích i bezpečností aut zabývá. Dle ní je přitom nejbezpečnějším vozem všech dob ve Velké Británii Volvo XC90, neboť od debutu v roce 2002 uvnitř nezemřel jediný řidič či jeho spolucestující.
Neznamená to samozřejmě, že by velké švédské SUV nefigurovalo u žádné nehody - nicméně pokud se tak stalo, posádka vždy přežila. To je fantastická bilance, kterou umocňuje fakt, že během 16 let jsme se dočkali již dvou generací. Ani se střídáním stráží ale nedošlo ke zhoršení bezpečnosti, realitou je spíše pravý opak.
Podle expertů k zápisu Volva do historie přispěla i skutečnost, že první generace XC90 byla již od počátku napěchována řadou moderních asistenčních systémů. Jako první na světě totiž dostalo do vínku stabilizační systém zabraňující převrácení vozu na střechu. Zároveň bylo navrženo, aby posádku maximálně možné chránilo před nárazy z boku či zezadu.
S příchodem druhé generace jsme si pro změnu mohli představit třeba vylepšený systém City Safety, který nyní dokáže automaticky zabrzdit i na křižovatkách při odbočování a hrozbě srážky s protijedoucím vozem. Kromě toho lze zmínit semi-autonomní řízení Pilot Assist, jenž dokáže reagovat na pohyb vozu před vámi a samovolně zrychluje, brzdí či zatáčí.
Lze pak jen dodat, že zmíněné autonomní brzdy jsou experty považovány za nejpřínosnější prvek v rámci bezpečnosti od představení bezpečnostních pásů. Podle odhadů společnosti Thatcham by přitom tento systém dokázal jen ve Velké Británii zachránit 1 100 lidských životů za přibližně 10 posledních let, pokud by byl součástí standardní výbavy. S tím bychom diskutovali, výjimečná bezpečnost Volva XC90 je ale statisticky jednoznačný fakt...
Volvo XC90 je nejbezpečnějším autem ve Velké Británii, od příchodu první generace v roce 2002 v něm nezemřel jediný člověk
...a v této tradici již třetí rok pokračuje i generace druhá
Zdroj: Thatcham Research
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před hodinou - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 3 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 4 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 6 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva