Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Existuje jediná značka, která dnes nevyvíjí ani elektromobil, ani vlastní autopilot
4.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Elektrická mobilita a autonomní řízení, těmito slovy se dnes hemží tiskové zprávy každé automobilky. Tedy skoro každé, jednu to prakticky vůbec nezajímá.
Prakticky každá automobilka v současné době zmiňuje elektrifikaci svého portfolia, stejně jako vývoj autonomního řízení. Existuje ale jedna, která v obou ohledech mlčela, ačkoliv v rámci první zmíněné oblasti již v roce 2010 vyrukovala s konceptem 102EX - Rolls-Royce. Ten se namísto 6,75litrového dvanáctiválce pyšnil 96 lithium-iontovými články o kapacitě 71 kWh, které napájely dva vzadu uložené elektromotory disponující celkovým výkonem 394 koní.
S ohledem na datum vzniku nejspíše nepřekvapí, že technická data konceptu nejsou zrovna dechberoucí. Zrychlení z klidu na stovku limuzíně zabralo 8 sekund, nejvyšší rychlost činila 160 km/h a dojezd byl vypočítán na 200 kilometrů. To vskutku není něco, co by kohokoliv ohromilo, pročež není divné, že tehdy byly zákazníci Rolls-Royce spíše proti elektrifikaci. Odmítají ji ovšem i nyní, tedy po sedmi letech?
Odpověď není tak jednoznačná, neboť hybridy, plug-in hybridy či jakoukoliv jinou „polovičatou“ formu elektrifikace klienti nadále nehodlají akceptovat. Jedinou výjimkou je plnohodnotné elektrické ústrojí, tedy v podstatě takové, jaké pohánělo i experimentální koncept. Již z logiky věci ale nemůže disponovat zejména nízkým dojezdem, na čekání u dobíjecích stanic nejsou majitelé „RR“ zvědavi.
I proto šéf britské automobilky Torsten Müller-Ötvös uvádí, že značka „nebude dělat žádné kompromisy“. To ovšem neznamená, že by s příchodem ryzí elektrické energie nepočítala. „Její charakter - vysoký točivý moment a tichost - perfektně ladí k vozům Rolls-Royce,“ dodává dále Müller-Ötvös. Zároveň ale zmiňuje, že v tuto chvíli neexistuje možnost, jak postavit elektromobil, který by nároky klientely značky splňoval. A tak zkrátka žádný nechystá.
Autonomnímu řízení jsou ovšem zákazníci automobilky nakloněni ještě méně než elektromobilitě. To vlastně není překvapivé, neboť autopilota kdejaký majitel „Rollsu“ má v podobě soukromého řidiče. „Naši klienti mají své šoféry. Mají garáže, jako my máme šatní skříně, a v nich pro každou příležitost to správné auto,“ popisuje stav věcí Müller-Ötvös. I proto vlastně vozy značky „nejsou provozovány na denní bázi. Když lidé naše auta řídí, děje se tak při speciálních příležitostech.“
Co z toho vyplývá? Že autonomní řízení není u vozů Rolls-Royce opravdu třeba, zvláště pak takové, kdy je třeba mít ruce neustále na volantu. V takovém případě se totiž dle šéfa automobilky vytrácí veškerý relax, který by s danou finesou měl být spojen. Proto tito lidé říkají: „Je to skvělá technologie, autopiloti mohu být fantastičtí, ale začněte je nabízet až ve chvíli, kdy budou dokonalí.“ To dnes nelze, a tak ani vlastní autopilot Rolls-Royce nevyvíjí.
Vše tedy můžeme uzavřít konstatováním, že klienti „RR“ jsou sice ochotni elektrifikaci i autonomní řízení akceptovat, ovšem ovšem teprve ve chvíli, kdy budou obě technologie naprosto bezchybné. A to vlastně nejsou překvapivé požadavky, pokud si uvědomíme, že jsou spojeny s automobily, jejich ceny startují někde okolo 10 milionů korun...
V době příchodu konceptu Rolls-Royce 102EX nebyli zákazníci značky elektrifikaci nakloněni vůbec. Nyní říkají, že pouze nechtějí žádné polovičaté výtvory, což ale ve výsledku pořád znamená „ne”
Zdroj: Road&Track
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 7 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 9 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
před 4 hodinami - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
před 5 hodinami - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 7 hodinami - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
před 8 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva