Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
F1 šlápla vedle, když začala skákat podle fanoušků, říká mistr světa z roku 97
16.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jacques Villeneuve se překvapivě ozval s tvrdou kritikou umělých dramat, která do Formule přinesla pravidla z posledních. A má naprostou pravdu.
O Formuli 1 se momentálně příliš valně smýšlet nedá. Kritizuje ji i Bernie Ecclestone, který by naopak měl své „dítko“ vychvalovat ve snaze o zlepšení reputace a maximalizaci tržeb. On k tomu ale přistupuje jinak. Již loni se do něj tvrdě pustil, za což se dočkal výtek od šéfa Daimleru, Dietera Zetscheho. Z jeho slov si ale principál F1 zjevně nic nedělá, právě naopak se zdá, že svou kritikou nakazil i další.
Nově zde máme slova Jacquese Villeneuva, šampióna z roku 1997 a syna slavné oběti krvavé sezóny 1982. Dle něj Formule 1 sešla na scestí, když začala naslouchat hlasu fanoušků a nastavovat pravidla podle nich. Nadmíru kritický je kanadský závodník hlavně vůči zadnímu křídlu DRS, které dle jeho názoru zcela zničilo umění předjíždět. Navíc ze závodů zmizelo jakékoliv drama, které jsme si mohli užívat při snahách jezdců o překonání pomalejších soupeřů.
„Je to smutné, ale F1 sešla na scestí ve chvíli, kdy začala naslouchat fanouškům, kteří si stěžovali, že zde není dostatek předjíždění,“ uvedl Villeneuve. „Co udělala F1, když vyslyšela tyto hlasy? Nasadila DRS. Protože tímto způsobem zde máme stovky předjetí během jednoho závodu. Jmenujte mi ale jedno, které si od zavedení DRS pamatujete? Nezmíníte jediné, protože za žádným nebyla vidět práce řidiče.“
„Při závodě motocyklů někdy trvá jezdci 10 kol, než předjede dalšího. Ale během těchto 10 kol vidíte práci, která s tím souvisí. Když se pak předjetí uskuteční, jásáte. Po celou tu dobu navíc sedíte na kraji sedadla,“ popisuje dnes již chybějící napětí při závodech vítěz jedenácti Velkých cen. Přitom dodává, že dnes zkrátka „na rovince zmáčknete tlačítko, předjedete, a to je vše“.
Je nutné dodat, že v tomto ohledu má Villeneuve naprostou pravdu. Skutečně totiž „chceme vidět silnou konkurenci. Chceme vidět boxery, jak se navzájem zraní a chceme vědět, kdo z nich je nejsilnější“. Rozhodně ale netoužíme po tom, aby tito zápasníci byli zabandážováni od hlavy až k patě, aby se jim náhodou něco nestalo. A právě to je podle Villeneuva paralela DRS.
„Je to jako předjíždění na dálnici. A právě kvůli tomu se na trati neodehrávají skutečné závody. Můžeme sice shlédnout mraky předjížděcích momentů, ale ty jsou nudné. Takže to vlastně popírá svůj původní účel,“ dští Villeneuve dále kritiku na adresu DRS. Nejde však prý pouze o komplikované zadní křídlo, dalším problémem je ztráta jisté „bláznivosti“.
„F1 byla vždy o extrémech, o posouvání hranic. Měla by být příliš rychlá, příliš drahá, prostě bláznivá. Tak tomu ale dnes není. Vidíte závodníky, jak vylézají z kokpitů, aniž by byli zničeni, protože celou dobu vůz jen šimrali, neboť jejich časy se od těch kvalifikačních liší o osm sekund. A to je špatné,“ poukazuje na nemalé problémy Villeneuve.
Nechceme přitom malovat čerta na zeď, ale momentálně se nezdá, že by slova kanadského závodníka mohla něco změnit. Letos se sice dočkáme celé řady změn, nicméně směr vývoje je nastaven a bylo by třeba opravdu nemalé snahy, aby došlo k zásadnímu zvratu. O něm ale třeba takové automobilky nechtějí slyšet, stejně jako třeba FIA.
Jacques Villeneuve nesmýšlí o současné podobě Formule 1 zrovna valně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 3 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024 - Aston Martin vrátil do kabin svých aut tlačítka. Pozoruhodnou cestou zjistil, jak moc lidem vadí je nemít
27.3.2024 - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
27.3.2024 - Zbytečný a takřka neprodejný: Klon Škody Enyaq s logem Fordu neřeší vůbec nic, přesto se začíná prodávat v Česku
27.3.2024 - Číňané začali prodávat své nové luxusní monstrum. Nabušené SUV větší než Kodiaq stojí jen 413 tisíc Kč
27.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva