Fanda si koupil ojeté BMW 330i E46 jen za 4 tisíce Kč. Co vše je na něm pokažené?

BMW řady 3 s třílitrovým šestiválcem je stále lákavé auto a za cenu lehce přes 4 tisíce Kč se zdá být neuvěřitelně levné. Za takovou sumu lze čekat jen vrak, realita je ale překvapivě příznivá.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Fanda si koupil ojeté BMW 330i E46 jen za 4 tisíce Kč. Co vše je na něm pokažené?

24.11.2018 | Mirek Mazal

Fanda si koupil ojeté BMW 330i E46 jen za 4 tisíce Kč. Co vše je na něm pokažené?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

BMW řady 3 s třílitrovým šestiválcem je stále lákavé auto a za cenu lehce přes 4 tisíce Kč se zdá být neuvěřitelně levné. Za takovou sumu lze čekat jen vrak, realita je ale překvapivě příznivá.

Pozitivní zkušenosti s ojetým naftovým BMW 330d Touring E46 donutily Alexe Kerstena z Car Throttlu přijmout nabídku na benzínové dvojče jménem 330i Touring E46. Pro automobilového nadšence jeho kalibru to byla skoro povinnost - rodinné kombi o výkonu 170 kW (228 koní) a 300 Nm mělo totiž najeto přes 278 tisíc kilometrů a jeho předchozí majitel by jej jinak při výměně za M135i poslat na vrakoviště. Cena navíc v tomto případě byla velmi lákavá - pouhých 140 britských liber, tedy asi 4 100 Kč.

Už z měny zmíněné sumy jste jistě pochopili, že jsme ve Velké Británii, kde jsou ojetiny obecně velmi levné. Ani auto za zmíněnou cenu tedy nemusí být nepojízdný vrak bez technické kontroly a v tomto případě jím také nebyl. Po krátkém telefonickém rozhovoru byl obchod dohodnut a jeden z nejlevnějších ojetých bavoráků svého druhu putoval k Alexovi. Toho pochopitelně zajímal v prvé řadě stav vozu, a tak mnichovského elegána po koupi pořádně prozkoumal, aby zjistil, co všechno může být na tak levném autě špatně. Dále si probereme, co zjistil - čekat jistě nešlo mnoho, nedostatků s ohledem na cenu není zase tolik...

1. Rez

BMW řady 3 generace E46 už je jedním z těch vozů, u kterých lidé čekají, že reznout nebude vůbec, však se vyráběl ještě v polovině minulé dekády. Chyba lávky, i na tomto autě příroda umí zapracovat a na levném exempláři se to projevilo v plné nahotě. Rezavá místa jsou zejména okolo prahů, podél blatníků, u víka zavazadelníku a za registrační značkou. Koroze začíná být kritická, hlavně lem zadního levého podběhu vypadá hrozivě. Je to jednoznačně největší problém, který Alex objevil.


Fanda si koupil ojeté BMW 330i E46 jen za 4 tisíce Kč. Co vše je na něm pokažené? - 1 - BMW 330i E46 za 4 tisice Kc nedostatky 01Fanda si koupil ojeté BMW 330i E46 jen za 4 tisíce Kč. Co vše je na něm pokažené? - 2 - BMW 330i E46 za 4 tisice Kc nedostatky 02Fanda si koupil ojeté BMW 330i E46 jen za 4 tisíce Kč. Co vše je na něm pokažené? - 3 - BMW 330i E46 za 4 tisice Kc nedostatky 03

2. Termostat

Rezavějící kombi zatím projevilo jen jedinou mechanickou poruchu. Kvůli pokaženému termostatu se řadový šestiválec nedokázal dostat do vhodné provozní teploty. Oprava za osm stovek zlepšila ohřívání jednotky a snížila spotřebu pohonných hmot.

Fanda si koupil ojeté BMW 330i E46 jen za 4 tisíce Kč. Co vše je na něm pokažené? - 4 - BMW 330i E46 za 4 tisice Kc nedostatky 04Fanda si koupil ojeté BMW 330i E46 jen za 4 tisíce Kč. Co vše je na něm pokažené? - 5 - BMW 330i E46 za 4 tisice Kc nedostatky 05Fanda si koupil ojeté BMW 330i E46 jen za 4 tisíce Kč. Co vše je na něm pokažené? - 6 - BMW 330i E46 za 4 tisice Kc nedostatky 06

3. Pružení

Zadní náprava očekává nové díly odpružení, protože léta služby se podepsala na poklesu světlé výšky. Unavená „péra” mají za následek, že kola zapadají do podběhů více než je zdrávo. Typická porucha řady E46 Touring je na seznamu prací do budoucna, ani její řešení nebude bůhvíjak drahé.

Fanda si koupil ojeté BMW 330i E46 jen za 4 tisíce Kč. Co vše je na něm pokažené? - 7 - BMW 330i E46 za 4 tisice Kc nedostatky 07Fanda si koupil ojeté BMW 330i E46 jen za 4 tisíce Kč. Co vše je na něm pokažené? - 8 - BMW 330i E46 za 4 tisice Kc nedostatky 08Fanda si koupil ojeté BMW 330i E46 jen za 4 tisíce Kč. Co vše je na něm pokažené? - 9 - BMW 330i E46 za 4 tisice Kc nedostatky 09

4. Interiér

Vevnitř se ujetá vzdálenost rovná sedminásobnému obkroužení planety moc neprojevila. Vše vypadá zachovale kromě povrchových škrábanců. Alex vyměnil sedadla za sportovní variantu ze svého dieselového kombíku. Dále nový majitel upozornil na svítící kontrolky, které budou zčásti aktivní jen vinou špatné elektroniky, třeba v případě upozornění na otevřené dveře kufru. Dále svítí kontrolka diagnostiky motoru a brzdového obložení, to už může být složitější. Levná trojka přijela také s poruchou zadního stěrače, ale ani to není nic zásadního.

Fanda si koupil ojeté BMW 330i E46 jen za 4 tisíce Kč. Co vše je na něm pokažené? - 10 - BMW 330i E46 za 4 tisice Kc nedostatky 10Fanda si koupil ojeté BMW 330i E46 jen za 4 tisíce Kč. Co vše je na něm pokažené? - 11 - BMW 330i E46 za 4 tisice Kc nedostatky 11Fanda si koupil ojeté BMW 330i E46 jen za 4 tisíce Kč. Co vše je na něm pokažené? - 12 - BMW 330i E46 za 4 tisice Kc nedostatky 12

5. Jízda

Na nejlevnějším BMW v Británii nejsou znát žádné zásadní jízdní nedostatky. Drobné neduhy Alex pocítil, ale za ty peníze skvělý jízdní požitek. Rozpovídal se o skvělém nákupu velmi dobrého automobilu pro denní užívání. Našly by se místa hodná zásahu automechanika, ale není jediný důvod, aby auto rovnou muselo do servisu.

Fanda si koupil ojeté BMW 330i E46 jen za 4 tisíce Kč. Co vše je na něm pokažené? - 13 - BMW 330i E46 za 4 tisice Kc nedostatky 13Fanda si koupil ojeté BMW 330i E46 jen za 4 tisíce Kč. Co vše je na něm pokažené? - 14 - BMW 330i E46 za 4 tisice Kc nedostatky 14Fanda si koupil ojeté BMW 330i E46 jen za 4 tisíce Kč. Co vše je na něm pokažené? - 15 - BMW 330i E46 za 4 tisice Kc nedostatky 15

Samozřejmě, čas může přinést a velmi pravděpodobně přinese další nedostatky, už fakt, že někde lze koupit pojízdné a legálně provozuschopné auto tohoto kalibru za 4 tisíce Kč, je naší optikou zázrak. Velká Británie je v tomto vážně svá, paradoxně i kvůli tomu, že volant na opačné straně brání snadnému provozu tamních aut v jakékoli jiné blízké zemi. Zrovna konverze na levostranné řízení ale může šikovného kutila s použitými díly přijít velmi levně, rozhodně na menší peníze, než kolik bude činit rozdíl mezi britskou a třeba německou cenou srovnatelné ojetiny. Jet tam pro BMW za čtyři tisíce asi nemá smysl, v jsme vám ale minulosti ukazovali, co všechno lze v Británii koupit za 30 tisíc Kč. To už byla zřetelně perspektivnější auta...

Video dokumentující stav vozu

Zdroj: Car Throttle@Youtube

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.