Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Fanda si koupil ojeté BMW 330i E46 jen za 4 tisíce Kč. Co vše je na něm pokažené?
24.11.2018 | Mirek Mazal
BMW řady 3 s třílitrovým šestiválcem je stále lákavé auto a za cenu lehce přes 4 tisíce Kč se zdá být neuvěřitelně levné. Za takovou sumu lze čekat jen vrak, realita je ale překvapivě příznivá.
Pozitivní zkušenosti s ojetým naftovým BMW 330d Touring E46 donutily Alexe Kerstena z Car Throttlu přijmout nabídku na benzínové dvojče jménem 330i Touring E46. Pro automobilového nadšence jeho kalibru to byla skoro povinnost - rodinné kombi o výkonu 170 kW (228 koní) a 300 Nm mělo totiž najeto přes 278 tisíc kilometrů a jeho předchozí majitel by jej jinak při výměně za M135i poslat na vrakoviště. Cena navíc v tomto případě byla velmi lákavá - pouhých 140 britských liber, tedy asi 4 100 Kč.
Už z měny zmíněné sumy jste jistě pochopili, že jsme ve Velké Británii, kde jsou ojetiny obecně velmi levné. Ani auto za zmíněnou cenu tedy nemusí být nepojízdný vrak bez technické kontroly a v tomto případě jím také nebyl. Po krátkém telefonickém rozhovoru byl obchod dohodnut a jeden z nejlevnějších ojetých bavoráků svého druhu putoval k Alexovi. Toho pochopitelně zajímal v prvé řadě stav vozu, a tak mnichovského elegána po koupi pořádně prozkoumal, aby zjistil, co všechno může být na tak levném autě špatně. Dále si probereme, co zjistil - čekat jistě nešlo mnoho, nedostatků s ohledem na cenu není zase tolik...
1. Rez
BMW řady 3 generace E46 už je jedním z těch vozů, u kterých lidé čekají, že reznout nebude vůbec, však se vyráběl ještě v polovině minulé dekády. Chyba lávky, i na tomto autě příroda umí zapracovat a na levném exempláři se to projevilo v plné nahotě. Rezavá místa jsou zejména okolo prahů, podél blatníků, u víka zavazadelníku a za registrační značkou. Koroze začíná být kritická, hlavně lem zadního levého podběhu vypadá hrozivě. Je to jednoznačně největší problém, který Alex objevil.
2. Termostat
Rezavějící kombi zatím projevilo jen jedinou mechanickou poruchu. Kvůli pokaženému termostatu se řadový šestiválec nedokázal dostat do vhodné provozní teploty. Oprava za osm stovek zlepšila ohřívání jednotky a snížila spotřebu pohonných hmot.
3. Pružení
Zadní náprava očekává nové díly odpružení, protože léta služby se podepsala na poklesu světlé výšky. Unavená „péra” mají za následek, že kola zapadají do podběhů více než je zdrávo. Typická porucha řady E46 Touring je na seznamu prací do budoucna, ani její řešení nebude bůhvíjak drahé.
4. Interiér
Vevnitř se ujetá vzdálenost rovná sedminásobnému obkroužení planety moc neprojevila. Vše vypadá zachovale kromě povrchových škrábanců. Alex vyměnil sedadla za sportovní variantu ze svého dieselového kombíku. Dále nový majitel upozornil na svítící kontrolky, které budou zčásti aktivní jen vinou špatné elektroniky, třeba v případě upozornění na otevřené dveře kufru. Dále svítí kontrolka diagnostiky motoru a brzdového obložení, to už může být složitější. Levná trojka přijela také s poruchou zadního stěrače, ale ani to není nic zásadního.
5. Jízda
Na nejlevnějším BMW v Británii nejsou znát žádné zásadní jízdní nedostatky. Drobné neduhy Alex pocítil, ale za ty peníze skvělý jízdní požitek. Rozpovídal se o skvělém nákupu velmi dobrého automobilu pro denní užívání. Našly by se místa hodná zásahu automechanika, ale není jediný důvod, aby auto rovnou muselo do servisu.
Samozřejmě, čas může přinést a velmi pravděpodobně přinese další nedostatky, už fakt, že někde lze koupit pojízdné a legálně provozuschopné auto tohoto kalibru za 4 tisíce Kč, je naší optikou zázrak. Velká Británie je v tomto vážně svá, paradoxně i kvůli tomu, že volant na opačné straně brání snadnému provozu tamních aut v jakékoli jiné blízké zemi. Zrovna konverze na levostranné řízení ale může šikovného kutila s použitými díly přijít velmi levně, rozhodně na menší peníze, než kolik bude činit rozdíl mezi britskou a třeba německou cenou srovnatelné ojetiny. Jet tam pro BMW za čtyři tisíce asi nemá smysl, v jsme vám ale minulosti ukazovali, co všechno lze v Británii koupit za 30 tisíc Kč. To už byla zřetelně perspektivnější auta...
Video dokumentující stav vozu
Zdroj: Car Throttle@Youtube
Bleskovky
- Nejrychlejší Corvette vyzvala na souboj třikrát dražší McLaren 750S, za svou cenou předvádí neskutečné věcí
včera - Číňané ukázali výrobu auta, které vypadá i jede jako Porsche, ale stojí jako Škoda. Dělají ho skoro jen roboti, vydrží?
8.4.2024 - Už druhé moderní auto geniálního konstruktéra Formule 1 se poprvé ukázalo v akci, s motorem 3,9 V12 bez turba zní božsky
7.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Audi A3 se s faceliftem sotva změnilo, ždímat zákazníky o peníze bude ale nově hodně dramaticky
12.3.2024 - Ojeté elektromobily dál ztrácí na hodnotě raketovým tempem. Jsou na tom 9krát hůř než trh, 3krát hůř než propadáky Maserati
12.3.2024 - Felipe Massa to udělal. Žaluje FIA i Formuli 1, chce zpět titul mistra světa F1 za rok 2008
12.3.2024 - Hasiči křičí, že nejsou připraveni bojovat se stále větším počtem požárů elektromobilů, slyšet je chce málokdo
12.3.2024 - Šéfdesignér Stellantisu je fanda k pohledání, vlastní na míru upravenou legendu Lancie. Teď ji posílá do prodeje
12.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva