Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Fascinují vás zajímavá auta objevená ve stodolách? Tato tři nestojí majlant
3.7.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Auta, o která se majitelé přestali starat a až po letech je někdo objevil opuštěná ve stodolách, jsou u nás pravidelnými hosty. Obvykle stojí velké peníze i proto, případ této trojice to ale není.
V poslední době neuplyne pomalu týden bez toho, aniž by se nevynořila zpráva o nějakém „stodolovém nálezu“. Jeden z nejpůsobivějších je starý sotva pár dnů a spojen je s osobou Fabrizia Violatiho. Ten patřil mezi přátele Enza Ferrariho a v jeho pozůstalosti se tak nacházeli nejznámější vzpínající se koníci. K těm si sběratel pořídil také dva kontejnery plné náhradních dílů, které byly objeveny až osm let po jeho smrti. O víkendu tak mohlo dojít k jejich rozprodeji.
Běžných lidí se takové nálezy obvykle moc netýkají. V případě Ferrari 250 GTO by průměrný člověk neměl pomalu ani na drátem vyplétané kolo, proto se musí dívat jinam. Následující případy „stodolových nálezů“ by ale mohly oslovit prakticky každého. Máme tu tři zajímavé vozy, z nichž ten nejdražší vychází na 14 995 GBP (cca 440 700 Kč). I to samozřejmě je poněkud vyšší suma, ovšem dostáváte za ní klasiku, jež se běžně prodává daleko dráže. A pokud by to na vás opravdu bylo příliš, máme tu i dvě o hodně menší sousta.
Prvním je Ford Sierra XR 4x4, který je (resp. byl, aukce skončila, ale bez úspěchu a lze očekávat její opakování) nabízen za pouhých patnáct set liber (44 100 Kč). Tato částka naznačuje, že automobilovou klasiku lze dnes pořídit opravdu levně, jen zkrátka musíte umět hledat. Zapotřebí je rovněž trpělivost a trochu toho štěstí, stejně jako dostatečně velký rozpočet na následné opravy. Je totiž naprosto jasné, že ona nízká cena bude něčím vykoupena.
Stoprocentně bude třeba provést zásadní opravy karoserie a dát jí nový lak, neboť stodola, kde auto dlouho stálo, musela mít děravou střechu. Na opravu musí rovněž litá kola, zatímco interiér potřebuje spíše přečalounit než jen vyčistit. Ostatně prodejce uvedl, že vůz od roku 1998 stojí, což logicky znamená také rozebrání a zprovozuschopnění 2,9litrového motoru naladěného na 150 koní.
Když nový majitel přiloží ruku k dílu, rozpočet na opravy asi zůstane v přijatelných mezích. Sice pak nebude mít v garáži takovou ikonu, jakou je třeba Sierra Cosworth, i provedení XR má své kouzlo. Už třeba jen proto, že výkon šestiválce míří na všechna čtyři kola.
Přesunout se můžeme k Jaguaru XK8, který překvapivě není oním dražším vozem, o němž jsme se zmiňovali v úvodu. Ve skutečnosti je ještě levnější než Sierra, aktuálně jej lze pořídit za pouhých tisíc liber (29 400 Kč). To je vskutku směšná suma, zvláště na vůz, který na první pohled vypadá, že lépe udržovaný než Ford.
Dle prodejce byl odstaven v roce 2012, přičemž zapotřebí je lakování, vyvaření karoserie i podvozku, výměna veškerých kapalin či instalace nových brzd. Nicméně motor startuje, vůz je pak schopný pohybu - i když nikoliv legálního. Původní plastová palivová pumpa navíc byla nahrazena hliníkovou.
Interiér vyžaduje jen lehčí péči, tedy až na ovládání oken, kde je zapotřebí výměna ovládání. Jakkoliv přitom vše bude časově i fyzicky méně náročná práce než u Fordu, s ohledem na ceny náhradních dílů Jaguaru je třeba počítat s daleko dražší opravou. Nicméně do 200 tisíc korun by se asi dalo vejít i s pořízením.
Jsme ve finále, tedy u nejdražšího vozu z našeho trojlístku, a sice u Lotusu Esprit S3. Ten pochází z roku 1985, přičemž najeto má jen 67 320 km. Podstatný je volant na levé straně, jde totiž o exportní model. Ani ten ovšem nebyl posledních deset let používán, také v tomto případě tedy bude zapotřebí renovace.
Majitel říká, že motor se točí, chybí ale palivová pumpa, k nastartování a odjetí jen sotva může dojít. Zapotřebí je i práce na brzdách, stejně jako lakování bílé karoserie. A interiér je zralý na přečalounění. Tím by ale výdaje měly skončit, byť s ohledem na původ stejně jako u Jaguaru jistě nízké nebudou.
„Stodolové nálezy“ nemusí být extra drahé, jak dokazuje třeba tento Ford Sierra XR 4x4...
Za Lotus Esprit S3 pak sice musíte trochu více připlatit, ovšem i tak se dá aktuálně pořídit vcelku levně
Zdroje: eBay poprvé, podruhé a potřetí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 35 minutami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 2 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch