Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Fernando Alonso zlomil smůlu. Podívejte se, jak řádil v kvalifikaci na Indy 500
22.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Dvojnásobný mistr světa F1 nejspíše již ví, že další titul z Formule 1 na své konto nepřidá. Proto se velmi snaží uspět v zámořské sérii.
Není tajemstvím, že Fernando Alonso není zrovna spokojen se svým stávajícím monopostem Formule 1. Od návratu k McLarenu si nejspíše sliboval zisk třetího mistrovského titulu, k tomu ale při současné formě Hondy nedojde. Za nějaké dva roky samozřejmě může být vše jinak, nicméně v té době již rodákovi ze španělského Ovieda bude sedmatřicet let. Je otázkou, zda bude moci počítat třeba s prodloužením smlouvy. A není tedy divu, že si již otevírá zadní vrátka.
Alonso letos bude chybět na startu Velké ceny Monaka, místo toho si střihne zaoceánskou Indianapolis 500. To je jeden z nejznámějších závodů světa, kde by případný úspěch mohl pro španělského závodníka znamenat začátek nové kariéry. Podle dosavadních výsledků to vypadá, že vsadil na správnou kartu, neboť jeho letošní smůla v Indianapolis příliš zná není. V kvalifikaci, která se jela tento víkend, totiž skončil pátý. Během sobotního rozstřelu se krapet propadl, skončil na sedmém místě.
Momenty z obou částí kvalifikace můžete vidět níže, Alonsova výše zmíněná umístnění je ale nejspíše třeba vysvětlit, neboť kvalifikace na Indy 500 se od Formule 1 výrazně liší. V jejím případě má tři části, všechny se ale odjedou během jednoho dne. V zaoceánské sérii se během první části tzv. Time Trials soutěží o vstup do Fast Nine Shootout. Tedy do skupiny devíti nejrychlejších jezdců, kteří na startovním roštu obsadí první tři lajny.
Právě během tohoto rozstřelu Alonso skončil sedmý, když čtyřkilometrový ovál se čtyřmi zatáčkami obkroužil průměrnou rychlostí 230,034 mil za hodinu (370,1 km/h). V neděli se ovšem ještě zlepšil, nakonec skončil s průměrem 231,3 mph (372,2 km/h). Řekl k tomu, že „vůz byl lepší než včera. Měli jsme problémy s přeplňováním v poslední zatáčce a měl jsem pocit, jako by motor tak trochu sahal na brzdy.“
Podle Alonsa ho to mělo stát zhruba 0,3 až 0,4 mph (0,48 až 0,64 km/h) na průměrné rychlosti, což by mu ve finálním zúčtování napomohlo k předjetí čtvrtého Takumy Sata, třetího Alexandra Rossiho a možná i druhého Eda Carpentera. Na „kdyby“ se ovšem v závodním světě nehraje, navíc i pátá příčka je na nováčka více než působivá. Další „zelenáč“ Ed Jones je až jedenáctý.
Nyní nám nezbývá nic jiného než vyčkat příštího víkendu, přesně 28. května, kdy se již 101. ročník slavné Indy 500 pojede. Alonso bude stát ve druhé lajně uprostřed, před sebou bude mít Carpentera. Ten je jediným jezdcem zcela vpředu, který na slavném oválu ještě nezvítězil. Rossi, který stojí na vnějšku, zde vyhrál loni, vítěz kvalifikace Scott Dixon, který bude letos stát na vnitřku, pak v roce 2008.
Letošního závodu zúčastní třeba i Juan-Pablo Montoya, který zde vyhrál v roce 2015, či Tony Kanaan, jenž má na kontě zlaté vavříny z roku 2013. Na startovním roštu bohužel bude chybět další z ex-pilotů F1 Sebastien Bourdais, který v sobotu havaroval v rychlosti zhruba 320 km/h. Přestože neštěstí na první pohled přestál v pořádku, lékařská zpráva zrovna kladná není.
Francouzský jezdec měl utrpět několikanásobnou zlomeninu pánve a zlomeninu pravé kyčle. Podle ošetřujících lékařů se měl ještě v sobotu podrobit operaci, přičemž šéf týmu Dale Coyne Racing uvedl, že „je v dobrých rukou“. Stáj prý nyní čeká na jeho uzdravení, to ale s ohledem na četné zlomeniny brzké rozhodně nebude. Uvidíme tedy vůbec, zda se Bourdaise v IndyCar ještě dočkáme.
Fernando Alonso se na letošní Indy 500 kvalifikoval na pátém místě
Sebastien Bourdais takové štěstí neměl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
Nejčtenější články
- Auto roku 1988, legendární Peugeot 405 definitivně končí. Do poslední chvíle prodejně válel i díky pohádkovým cenám
28.2.2024 - Toyota ukázala nové řešení, které má zachránit spalovací motory, vzduch od CO2 dokonce čistí
28.2.2024 - Ruská Volha se skutečně vrátí, toto bude její první nový model
28.2.2024 - Red Bull vyvinul nejrychlejší kamerový dron světa pro úchvatné letecké záběry F1, jen ten stačí Maxi Verstappenovi
28.2.2024 - Dacia si dál nechává od elektrifikace odstup, Sandero nebude ani trochu elektrické, dokud nebude muset
28.2.2024
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry