Ferrari nabídlo Jamesi Mayovi ke koupi nejnovější limitku. A May odmítl. Proč?

Ferrari si své zákazníky vybírá a běžně se musíte domáhat toho, aby vám vůbec něco prodalo. Kapitánu Šnekovi samo nabídlo novou 488 Pista, přesto odmítl.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Ferrari nabídlo Jamesi Mayovi ke koupi nejnovější limitku. A May odmítl. Proč?

8.3.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek

Ferrari nabídlo Jamesi Mayovi ke koupi nejnovější limitku. A May odmítl. Proč?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ferrari si své zákazníky vybírá a běžně se musíte domáhat toho, aby vám vůbec něco prodalo. Kapitánu Šnekovi samo nabídlo novou 488 Pista, přesto odmítl.

Nejskromnější, a proto pro mnohé nejpřijatelnější moderátor z trojice Jeremy Clarkson, Richard Hammond a James May se světem podělil o to, jak ještě před oficiálním odhalením nového Ferrari 488 Pista dostal možnost přednostně si jej objednat. O jeho koupi původně ani neuvažoval, ale když už zmíněná nabídka přišla, musel se s ní nějak vypořádat.

Kapitán Šnek, jak mu kolegové provokativně říkají, je známý hlavně z Top Gearu, respektive ze série The Grand Tour. Kromě automobilového pořadu uvádí programy na téma vynálezů, přírody, cestování. Neskrývá zálibu v létání a zbývající čas věnuje studiu vědy a techniky. Spojuje práci se svými koníčky, proto vlastní několik letadel a sbírku automobilů různých výkonů.

Potenciální přírůstek do garáže by patřil na špici dynamických vlastností a zasloužil by si čestné místo. Pro mnohé by hledání odpovědi na takovou otázku bylo velice krátké, ne tak pro Jamese. Tuto nabídku si v souladu se svéráznými pravidly Ferrari zasloužil jako současný majitel typu 458 Speciale a dobře známá osobnost. Dealer ho kontaktoval v sobotu, rozhodnutí muselo padnout v pondělí.

Limitované Ferrari 488 Pista se kapitánovi zamlouvá, jak sám potvrdil. Líbí se mu vzhled a hlavně technika - uprostřed uložený V8 je nejvýkonnějším osmiválcem v historii značky. Přeplňováním produkuje 529 kW (719 koní) a 770 Nm. Na stovku akceleruje za 2,85 vteřiny a jednou tolik protne za 7,6 sekundy. Navíc je jeho technika tak blízko závodním speciálům, jak je to jen možné.

To vše mluví pro pořízení nejnovějšího přírůstku do nabídky Ferrari. Proti je ale Jamesův vztah k jeho Speciale. Do úvahy sice vzal to, že kdyby jej prodal, získá za něj více, než co by ho stál nový model, takže by mu ještě něco zůstalo na benzin. Jenže jeho Speciale je pro něj opravdu speciální. Ferrari jej vyrobilo nad plán, po uzavření objednávkových knih. Navíc James strávil celý den v ateliéru Ferrari a mohl si zvolit řešení každého detailu. A v neposlední řadě jde o poslední Ferrari s atmosférickým osmiválcem.

„Ne, tohle auto nemohu prodat,” říká James. „Nesnesl bych pomyšlení na to, že v ní nějaký venkovan pouští větry,” dodává ve svém typickém duchu. Tak z nákupu sešlo. Sympatický přístup v záplavě majitelů Ferrari, kteří si rádi koupí cokoli nejnovějšího, hlavně aby si jich okolí považovalo. Jedna možnost by ale byla přece jen ještě lepší - ponechat si Speciale a k tomu přikoupit Pistu. May by s tím jistě neměl ekonomický problém, evidentně ale není z těch, kteří kupují jen proto, že mohou...


Ferrari nabídlo Jamesi Mayovi ke koupi nejnovější limitku. A May odmítl. Proč? - 1 - Ferrari 458 Speciale James May 01Ferrari nabídlo Jamesi Mayovi ke koupi nejnovější limitku. A May odmítl. Proč? - 2 - Ferrari 458 Speciale James May 03Ferrari nabídlo Jamesi Mayovi ke koupi nejnovější limitku. A May odmítl. Proč? - 3 - Ferrari 458 Speciale James May 04
Nejvýkonnější nepřeplňované Ferrari všech dob přirostlo Jamesovi k srdci tolik, že nabídku na nové Ferrari 488 Pista musel odmítnout. Nechal si své oranžové 458 Speciale

Ferrari nabídlo Jamesi Mayovi ke koupi nejnovější limitku. A May odmítl. Proč? - 4 - Ferrari 488 Pista unik prvni 01Ferrari nabídlo Jamesi Mayovi ke koupi nejnovější limitku. A May odmítl. Proč? - 5 - Ferrari 488 Pista unik prvni 02Ferrari nabídlo Jamesi Mayovi ke koupi nejnovější limitku. A May odmítl. Proč? - 6 - Ferrari 488 Pista unik prvni 03
Ferrari 488 Pista si odbyla premiéru letos v Ženevě

Zdroj: Drive Tribe

Mirek Mazal

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.