Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ferrari, o které se ještě před pár léty prali miliardáři, rázem nikdo nechce koupit
12.2.2019 | Petr Prokopec
Za 1 Kč by jej jistě koupil kde kdo, ale za cenu, která se v uplynulých letech stala normou, o vůz najednou není zájem. Michael Fux tak musel slevit už 1,5 milionu dolarů, aby své LaFerrari Aperta prodal, na zájemce přesto stále čeká.
Když v roce 2013 Ferrari představilo model LaFerrari, plánem bylo vyrobit pouze 499 exemplářů. Základní cena byla stanovena na více než 1 milion dolarů (cca 22,73 milionů korun), Italové však neměli s rozprodáním celé produkce jediný problém. Naopak museli odhánět zájemce, kteří navíc museli projít složitým výběrovým řízením. I z toho důvodu byla o tři roky později představena otevřená verze LaFerrari Aperta, jež celkovou produkci zvýšila o dalších 209 kusů.
Zájem o ní byl obrovský a dalece přesahoval nastavenou kvótu. Situace zašla až tak daleko, že si automobilka dovolila odmítat majitele těch nejlepších automobilových sbírek světa, jako Prestona Henna nebo Davida Leeho, kteří marně psali do Itálie dopisy žádající o přidělení jednoho z oněch 209 aut. Henn dokonce poslal s prosebným dopisem šek na 1 milion dolarů, přesto vůz nedostal.
Není tedy divu, že ceny tohoto stroje mířily od té doby raketově vzhůru. Vůbec poslední vyrobená Aperta našla majitele dokonce za 10 milionů dolarů (227,3 mil. Kč) a hlad sběratelů tím zdaleka neutuchal. Už to vypadalo, že moderní hybridní supersport by mohl brzy začít měnit majitele podobně draze jako legendární Ferrari 250 GTO, nicméně nedávná aukce společnosti Mecum naznačila, že poslední vyrobený kus stanovil strop, který nebude prolomen. Vůz si dokonce majitele nenašel ani za výrazně nižší částku.
Do dražby totiž zamířilo LaFerrari Aperta, které najelo pouze 280 kilometrů. Jeho první a dosud jediný majitel - znovu známý sběratel Michael Fux - pro něj zvolil červený lak Rosso Corso, který doplňují černá 19palcová přední a 20palcová zadní kovaná kola a příplatkový černý karbonový hardtop v ceně 62 807 USD (1 427 550 Kč). Uvnitř najdeme černé kožené čalounění, které je vyzdobeno červenými pruhy a logem značky vyšitým na hlavových opěrkách sportovních sedadel ve stejném odstínu.
S ohledem na dosavadní hlad zmíněné aukční počiny společnost Mecum předpokládala, že vůz změní až za 8,5 milionu dolarů (193,2 mil. Kč). Nicméně tak vysoko nikdo nepřihodil, zájemci se dokonce ani nedostali na částku, kterou stávající majitel požadoval jako minimální. Aperta tedy za novým vlastníkem nezamířila, stále patří Fuxovi.
Ten se po aukci rozhodl nabídnout vůz v rámci nového programu Mecumu „Bid Goes On” (přihazování pokračuje), který dovoluje prodat dražený předmět komukoli i mimo aukci za pevně stanovenou minimální cenu popř. dráže, pokud zájemců bude víc. Ona cena činí 7 milionů dolarů (159,1 mil. Kč), Fux dokonce hovoří i o možnosti směny za jiný vůz či celou jinou sbírku, ani tak ale o auto od začátku února nikdo neprojevil zájem.
Je to pro Apertu skutečně rychlý ústup ze slávy. Během zmíněné aukce bylo ostatně nabídnuto i druhé Fuxovo LaFerrari, verze kupé, kterou nechal nalakovat unikátním lakem Rosso Fuoco. Tento vůz změnil majitele za 3,3 milionu dolarů (75,1 mil. Kč), což je na poměry LaFerrari slušná cifra.
Z Aperty se tak nejspíše novodobá klasika nestane, nebo alespoň ne tak rychle, jak mohl prvotní zájem naznačovat. Jakkoli původní majitelé na koupi neprodělali, protože v případě ceny nového vozu se hovoří o částkách do 4 milionů dolarů, prodej za dvou- či vícenásobek této sumy je dnes zjevně nereálný, jakkoli býval normou. A to ještě uvidíme, jak moc bude muset jít Fux s cenou dolů, aby pro vůz našel nového zájemce.
Toto Ferrari LaFerrari i nadále patří Michaelu Fuxovi, nikdo za něj nedal ani původně očekávaných 8,5, ani nyní požadovaných 7 milionů dolarů
Citelně levnější kupé z Fuxovy sbírky změnilo majitele o poznání snáze, jeho cena se ale pohybuje také citelně níže
Zdroj: Mecum Auctions
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 9 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 3 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 5 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 6 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 8 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 20:39 - řidičBOB
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 20:21 - mattonecz
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda