Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ferrari odmítlo prodat auto dalšímu váženému zákazníkovi. Důvod je bizarní
19.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Řekli byste, že když jste milovníkem italské značky a vlastníte 288 GTO, F40, F50, Enzo i LaFerrari, výrobce si vás bude jen hýčkat? Chyba lávky.
Peníze nejsou všechno. Své o tom ví zejména klienti Ferrari, kteří měli pocit, že konto obtěžkané stovkami milionů či rovnou miliardami jim zajistí některý z výjimečných modelů italské automobilky. Zvláště když kromě financí mají v záloze ještě jeden pádný argument, jímž je početná sbírka exkluzivních vozů této značky v garáži. Nicméně ani to v mnoha případech nestačí, jak jsme si mohli říci loni. Nedávno zesnulý Preston Henn tak nakonec místo kokpitu Ferrari LaFerrari Aperta skončil za volantem Hondy NSX, prý rád.
Jak se nyní ukazuje, nešlo o jediného bohatého Američana, jemuž byl hybridní roadster z Maranella zapovězen. Dalším je David Lee, majitel klenotnického impéria a jedné z nejúchvatnějších sbírek aut vůbec, který se mimo jiné může pochlubit i pěti nejlepšími Ferrari všech dob. V garáži mu stojí 288 GTO, F40, F50, Enzo a LaFerrari, což může říci jen pár lidí na celém světě. Doplnění této pětice otevřenou variantou by tedy mohlo být považováno za pouhou formalitu. Nicméně Lee byl odmítnut taktéž, což zní skoro neuvěřitelně.
Automobilka to potvrdila a v oficiální rovině pouze přiznala, že Lee „je váženým zákazníkem“. To ale jak vidno k „přidělení” LaFerrari Aperta nestačí. Neoficiálně se Lee dozvěděl, že Ferrari nemá rádo publicitu, která jeho vlastnictví aut této značky obchází. Na svém účtu na Instagramu se každodenně chlubí svými auty asi třičtvrtě milionu sledujících. Nejde navíc o snímky z garáže, milionář asijského původu je také provozuje, neboť před lety se rozhodl, že bude „řídit Ferrari sedm dní v týdnu“. Dle něj je totiž hanba, když se tak neděje.
Automobilka již několikrát naznačila, že své vozy hodlá prodávat primárně těm lidem, kteří s nimi skutečně budou jezdit. Proč tedy ne Lee? Peněz má dost, aut též a udělal i mnohé navíc pro to, aby byl zapsán mezi opravdu nejvážnější klienty značky. Vše začalo přátelstvím s dealerem Giacomem Mattiolim, který byl svého času manželem vnučky Enza Ferrariho.
Právě Mattioli začal Leemu radit, aby investoval do skutečných rarit značky. Mimo to se klenotník stal členem řidičského klubu automobilky a strávil dva dny v řidičské škole Ferrari. Koupil i nové 458 Speciale a 488 Spyder, stejně jako čtyři další zcela nové vozy značky, po kterých ani netoužil. „Abyste mohli koupit limitovanou edici, musíte koupit i pár aut, která nechcete. Nechtěl jsem hrát tuhle hru, ale není jiná šance jak se zařadit do fronty,“ říká dnes.
Lee tedy skutečně učinil vše možné i nemožné proto, aby LaFerrari Aperta mohl přiřadit do sbírky. Nakonec však byl stejně odmítnut. Uvidíme tedy, zda se k roadsteru dostane jako k ojetině; ostatně automobilka jej kdysi odmítla i se žádostí o kupé. Klenotník proto nakonec přesvědčil k odprodeji jiného amerického majitele, který měl před rozvodem a jenž nechtěl, aby se LaFerrari stalo terčem pranic právníků. A s tím ani Italové neměli problém, Lee se pouze musel sám zavázat, že si auto ponechá alespoň 18 měsíců po koupi.
Podtrženo, sečteno, oficiálně Lee LaFerrari Aperta nedostane - prý je vejtaha. On sám má ovšem pocit, že když se pyšní svou sbírkou, dělá službu i Ferrari. S tím nelze než nesouhlasit, náš hlas ale bohužel v Maranellu rozhodující není. Jak jste na tom vy, sdělte v diskuzi. Můžeme přitom začít uzavírat i sázku, zda se Lee k roadsteru dostane či nikoliv. Něco nám ale říká, že nebude trvat dlouho a na Instagramu se dočkáme zajímavého příspěvku - peníze tady vážně nejsou problém...
Přestože David Lee vlastní úctyhodnou sbírku aut, do které patří i ty nejvznácnější Ferrari, model LaFerrari Aperta mu to oficiální cestou nezajistilo
Hybridní roadster přitom dorazil i do českých luhů a hájů a dozajista člověku, který všechny nejvzácnější modely automobilky nevlastní
Zdroj: Los Angeles Times
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 9 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 5 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 6 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 8 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 9 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 22:19 - Eda
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Onboard videa 04.25. 19:03 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB