Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ferrari to s SUV myslí „smrtelně vážně”. I když jej šéf dříve vehementně odmítal
10.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Museli byste mě nejdříve zabít, řekl kdysi šéf Ferrari na otázku možného vzniku SUV této značky. Teď o SUV Ferrari a smrti hovoří a docela jinak.
Žijeme v době, kdy crossovery a SUV vládnou zákaznickým trendům. Nepřekvapí proto, že se již nějaký ten pátek spekuluje o příchodu takového vozu s logem Ferrari. Italská automobilka ovšem několik let dané zvěsti odmítala, přičemž její šéf Sergio Marchionne dokonce loni v únoru uvedl, že bychom jej museli nejdříve zastřelit, aby se dané zvěsti staly realitou. Násilného činu ale nakonec nebude třeba, milovník svetrů totiž radikálně otočil.
Jisté náznaky pozměněné strategie byly zřejmé již v létě, kdy Marchionne prozradil, že takový vůz by pravděpodobně vzniknout mohl. Tím prokázal, že se v Maranellu o SUV minimálně přemýšlí. Včera ovšem na newyorské burze, kde je Ferrari zalistováno, definitivně potvrdil, že se tak skutečně stane. Opět přitom dával v sázku vlastní život, neboť zmínil, že značka to s takovým autem myslí „smrtelně vážně“.
Během příštích zhruba třiceti měsíců bude rozhodnuto o samotné výrobě, která ovšem bude limitována kvůli zachování výjimečnosti. „Musíme se naučit, kterak zvládnout tento zcela nový vztah mezi exkluzivitou a omezenou nabídkou, přičemž tuto touhu po růstu musíme dát do rovnováhy s rozšiřováním produktového portfolia,“ dodal Marchionne, s tím, že nepůjde o klasické SUV či dokonce crossover, ale o „FUV“.
Za danou zkratkou se skrývá Ferrari Utility Vehicle neboli Užitkový vůz Ferrari. Podle spekulací by přitom mělo jít o kupé s vyšší světlou výškou, jenž dostane čtveřici dveří - ty zadní pak budou „sebevražedné“. Základem bude zcela nová hliníková platforma, s níž by měl být spárován osmiválcový motor (tedy 3,9litrová přeplňovaná jednotka) či hybridní ústrojí. I to by ale nejspíše vsadilo na agregát V8.
Nakolik se tyto zvěsti potvrdí, to možná zjistíme již v řádu několika málo měsíců. Proslýchá se totiž, že FUV by mělo být součástí nového pětiletého plánu značky, jenž bude světu představen v lednu. Vizualizaci sice Ferrari stoprocentně do placu nedá, nicméně pár oficiálních informací by značka vypustit mohla.
SUV ovšem již v této chvíli opustíme, místo toho se budeme věnovat dalším informacím, se kterými se Marchionne svěřil. Jedna poměrně sebevědomá se týká šampionátu F1, kde Mercedes již v Austinu může získat oba tituly. V první polovině sezóny to přitom vypadalo, že minimálně pohár pro jezdce by mohl zamířit k Sebastianu Vettelovi, který před letní přestávkou vedl průběžné pořadí.
Poté ovšem Formule 1 zamířila do Asie, kde se Scuderie dočkala jedné pohromy za druhou. Lewis Hamilton má tak nyní na Vettela náskok 59 bodů, samotná stáj pak na třícípou hvězdu v Poháru konstruktérů ztrácí dokonce 145 bodů. Jelikož přitom zbývají již jen čtyři závody, zdá se, že je rozhodnuto. Podle Marchionneho ovšem „sezóna ještě není ztracená, důležitá je sebedůvěra“.
Na jednu stranu je třeba dodat, že naděje skutečně umírá poslední. Nicméně stát by se musel zázrak, aby Ferrari předhonilo Mercedes. Během posledních čtyř závodů se totiž za „double“ rozdá 172 bodů, přičemž Italové by museli pobrat již veškerá první a druhá místa a zároveň doufat, že třícípá hvězda během těchto podniků získá méně než 27 bodů. A to se nejspíše nestane.
Vettel má samozřejmě větší matematickou šanci, nicméně ani v tomto případě to již na zisk titulu nevypadá. Zvláště když Ferrari trápí skutečné malichernosti. V Japonsku totiž kupříkladu vůz německého závodníka vyřadila z provozu špatná svíčka v ceně pouhých 1 500 Kč. V Malajsii se pro změnu jednalo o prasklinu na potrubí mezi motorem a kompresorem.
„Nechci být arogantní, ale myslím, že jsme na stejné úrovni jako Mercedes, možná na úrovni vyšší. Jsem si jistý, že kdybychom neměli v posledních třech závodech problémy, vypadala by diskuze jinak,“ uvedl Marchionne. To sice nemusí být nepravda, nicméně na nějaké „kdyby“ se v motorsportu nehraje. Ferrari by si proto místo chvástání mělo raději krýt záda.
Důvodem je Red Bull, který byl během zimních testů považován za nejvážnějšího soupeře Mercedesu, v první půli sezóny ale na rozdíl od Ferrari příliš nezabodoval. Nyní je však stáj v daleko lepší formě a i když na druhé místo v Poháru konstruktérů má jen malou šanci, Daniel Ricciardo klidně může ještě překonat Vettela a Max Verstappen Kimiho Räikkönena.
Marchionne se ale rudých býků nikterak neobává, což může být kardinální chybou - usnout na vavřínech těsně před cílem se totiž nevyplácí. Jsme proto zvědavi, jak vše dopadne. Aktuálně tak jen dodáme ještě zmínku o možném odprodeji Jeepu, k čemuž podle šéfa FCA rozhodně nedojde. Jde totiž o nejdůležitější značku koncernu, který by bez ní pozbyl lesk potřebný ke zlákání těch správných investorů či partnerů jako celek.
Ferrari již jednou SUV málem vyrobilo, takto totiž vypadal prototyp modelu FF, za kterým stála karosárna Italdesign
Zdroj: Bloomberg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 2 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 3 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 5 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 6 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch