Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ferrari u soudu přišlo o ochrannou známku Testarossa, dílem známého vykuka
4.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jméno Testarossa si snad každý hned spojí s Ferrari. Soud na to ale nedbal a značku přiřkl králi parasitismu na slavných automobilových jménech.
Ferrari Testarossa je jedním z nejikoničtějších modelů italské automobilky. Nešlo sice o žádný limitovaný model, ani o světového rekordmana, dokonce si na poměry Ferrari ani nijak zvlášť dobře nedrží cenu. Jenže Italové jej prodali ve skoro deseti tisících exemplářů a na své poměry jím zaplavili svět. Design vozu, zejména pak výrazné boční žebrování, přitom uchvátil řadu celebrit - kupé si pořídil herec Alain Delon, zpěvák Elton John i režisér Michael Mann, jehož někdejší exemplář je aktuálně na prodej.
Mann navíc vozu vystavěl nesmrtelný pomník v seriálu Miami Vice. Ten v 80. letech minulého století pobláznil značnou část planety, pročež vlastně není divu, že každý zná i Ferrari Testarossa. Nově se přitom název tohoto vozu dostává opětovně do centra dění, ovšem nikoliv proto, že herec Vin Diesel hodlá za pomoci své produkční společnosti One Race TV navrátit Miami Vice na televizní obrazovky. Důvod je zcela jiný a pro Ferrari nepříliš příjemný.
Italská automobilka totiž aktuálně prohrála u německého soudu v Düsseldorfu spor, který se týkal právě názvu Testarossa. Na ten si dělal zálusk bavorský výrobce hraček Autec AG. Vlastník této společnosti, Kurt Hesse, totiž už dříve požádal, aby práva na „Rudou hlavu“ (přesně to slova „testa rossa” v italštině znamenají) přešla na něj, a to jak v rámci německého, tak i evropského patentového úřadu. A dá se předpokládat, že jen u Starého kontinentu nezůstane.
Hesse uvádí, že Ferrari nepoužilo název Testarossa po více než dvacet let (výroba vozu skončila v roce 1996), a tak na něj už nemá nárok. Italská automobilka argumentovala, že pro vůz nadále vyrábí náhradní díly a doplňky, provádí na něm servisní úkony, to ale na výsledku nic nezměnilo. Soud uvedl, že cokoli v tomto ohledu automobilka provádí, činí jménem Ferrari, a to i v momentě, kdy je to nějak spojeno s modelem Testarossa.
Rozsudek zatím není pravomocný, Italové se stále mohou odvolat, jejich úspěch se ale neočekává - registraci jména neobnovili, auto takového označení dekády nevyrábí a přirozené spojení jmen Ferrari a Testarossa pro soud zjevně mnoho neznamená. Hesse se zatím neraduje, prozradil ale, co má s touto značkou za lubme - pod názvem Testarossa chce vyrábět nejen hračky, ale také kola, koloběžky a dokonce i holicí strojky. Tedy ohromné množství produktů.
A jak Hesseho něco takového napadlo? Sluší se připomenout, že pro něj tato situace není nová. V minulosti byl totiž vlastníkem firmy, která má taktéž úzkou vazbu na jednu ze sportovních automobilek - a sice společnosti Carrera, která se zabývá výrobou i u nás dobře známých autodráh. Že Hesse toto jméno použil s úmyslem trochu se přiživit na slávě Porsche, je nepochybné, však si jen vybavte logo autodráh Carrera a dobových Porsche 911. Tehdy z toho ale vyvázl bez soudu - Porsche uznalo, že jméno vozu samo přejalo z obecného označení, závodu Carrera Panamericana...
Název Testarossa má prakticky celý svět spojen s kupé Ferrari. Nově ovšem pod ním bude Kurt Hesse vyrábět hračky, kola, koloběžky a dokonce i holicí strojky
Zdroj: DPA
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 10 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Vsadil na elektromobily a končí. Šéf Hertzu se po 30 letech ve vysokém byznysu chytil do pasti elektrických snů
19.3.2024 - Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
19.3.2024 - Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
19.3.2024 - Ford pořád umí udělat lákavé spalovací auto, nově nabízí 811koňový vůz s tovární zárukou za cenu Superbu TDI
19.3.2024 - Češi ve velkém odmítají tankovat benzin s vyšším podílem etanolu, raději si připlatí za ten bez něj
19.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva