Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Finanční šéf Porsche otevřeně řekl, co bude s diesely. Ani tady konec nečekejte
5.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
V posledních měsících se opakovaně mluvilo o tom, že Porsche diesely vlastně ani nepotřebuje a raději je vymění za elektrické modely. Bude to docela jinak.
Porsche je z hlediska zisku na každém prodaném autě druhou nejúspěšnější automobilkou na světě - jen Ferrari se může pochlubit vyšší než 15procentní ziskovou marží. Nic nového, křičíte možná, jenže jedna nová souvislost tu je - pod tuto hranici značka nehodlá klesnout ani v momentě, kdy se vydá do boje o zákazníky v segmentu elektrických aut. Tedy tam, kde dnes nejen po stránce mediální vládne Tesla, která má ovšem k ziskovosti velmi daleko - aktuálně vykázala nejvyšší kvartální ztrátu ve své historii.
Říká to alespoň finanční šéf značky Lutz Meschke, dle kterého Porsche v příštích pěti letech investuje do elektromobilů a plug-in hybridů přes 3 miliardy Eur (cca 76,9 mld. Kč). To rozhodně není malá suma, zvláště na automobilku této velikosti. Můžeme samozřejmě říci, že za Porsche stojí koncern VW, ovšem právě automobilka z Zuffenhausenu je v jeho rámci zlatonosnou slepicí a peníze od ní potřebuje stejně jako ona sama.
„Je to strategický cíl. A potřebujeme, aby struktura automobilky byla v tom stavu, že jej dosáhneme. Vždy tu budou roky, kdy poklesneme pod oněch 15 procent, třeba kvůli směnnému kurzu či ekonomickým krizím, ale každý zaměstnanec musí vědět, že se nevzdáme,“ uvedl Meschke. Zní to sebevědomě, Meschke ale nemá hlavu v oblacích - otevřeně přiznává, že vývoj elektrických technologií je pro Porsche „ohromné břímě”. A jako správný finanční šéf to umí vyjádřit v penězích.
„Dnes Porsche každý elektrifikovaný vůz stojí navíc 8 až 10 000 Eur (205 až 260 tisíc korun), to se ovšem nesmí nikterak odrazit na koncové ceně. Zákazníci by to neakceptovali, právě naopak, v určitých částech světa je s elektrickým auty spojen jistý odpor. Nicméně nové technologie jako tyto je třeba brát jako investici do budoucna. Stejně tak ovšem musíme zároveň vyvíjet i spalovací ústrojí.“
Tím se Meschke dostává k tomu, co nás na jeho slovech zaujalo především - že i když bude automobilka na jedné straně investovat do dvou různých oblastí, výdělek bude spojen pouze s jednou. Podle Meschkeho tak oproti předchozím spekulacím rozhodně nedojde k eliminaci dieselů v portfoliu Porsche. Finanční hlava značky přiznala, že těmito motory je i dnes poháněna polovina čtyřdveřových modelů prodaných v Evropě, a tak si firma nepodřízne větev, na které sedí. Výměna dieselů za elektrické modely nepřichází z ekonomického hlediska v úvahu - budou to do značné míry právě diesely, které zajistí automobilce dostatečné zisky i v době, kdy bude investovat desítky miliard do elektrické budoucnosti, která nakonec může a nemusí nastat.
„Necháváme si otevřená všechna vrátka a specifická produktová rozhodnutí odkládáme na co nejpozdější dobu. Vše víceméně závisí na tom, kdy elektromobilita nabere na síle a za jakých podmínek. Nicméně v příštích 10 letech hodláme nabízet optimalizované spalovací jednotky, plug-in hybridy i plně elektrické sportovní vozy. První z nich přitom zamíří na silnice v roce 2019. A mohu vás ujistit, že to je jen počátek,“ uzavírá Meschke.
Vozy jako dieselové Porsche Cayenne jsou důvodem...
...proč si automobilka ze Zuffenhausenu může dovolit vývoj elektromobilů a přitom na rozdíl od Tesly zůstane zisková
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Nový VW Passat dostal nový základní diesel, cena „jen” kolem 1 milionu Kč je jistotou
22.3.2024 - Konec Seatu byl odvolán, Španělé místo toho chystají modernizaci skoro všech svých modelů
22.3.2024 - Honda chce snížit marže dealerů skoro o polovinu, mají se tím podílet na přechodu na elektromobily
22.3.2024 - Fotky nových aut Muskovy další firmy SpaceX způsobily poprask, místo Tesel používá konkurenční elektromobily
22.3.2024 - V Rusku znovu vyráběná „Hyundai” skrývají pod přelepem loga tajemství, které ani automobilka nechce komentovat
22.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda