Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Finanční šéf Porsche otevřeně řekl, co bude s diesely. Ani tady konec nečekejte
5.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
V posledních měsících se opakovaně mluvilo o tom, že Porsche diesely vlastně ani nepotřebuje a raději je vymění za elektrické modely. Bude to docela jinak.
Porsche je z hlediska zisku na každém prodaném autě druhou nejúspěšnější automobilkou na světě - jen Ferrari se může pochlubit vyšší než 15procentní ziskovou marží. Nic nového, křičíte možná, jenže jedna nová souvislost tu je - pod tuto hranici značka nehodlá klesnout ani v momentě, kdy se vydá do boje o zákazníky v segmentu elektrických aut. Tedy tam, kde dnes nejen po stránce mediální vládne Tesla, která má ovšem k ziskovosti velmi daleko - aktuálně vykázala nejvyšší kvartální ztrátu ve své historii.
Říká to alespoň finanční šéf značky Lutz Meschke, dle kterého Porsche v příštích pěti letech investuje do elektromobilů a plug-in hybridů přes 3 miliardy Eur (cca 76,9 mld. Kč). To rozhodně není malá suma, zvláště na automobilku této velikosti. Můžeme samozřejmě říci, že za Porsche stojí koncern VW, ovšem právě automobilka z Zuffenhausenu je v jeho rámci zlatonosnou slepicí a peníze od ní potřebuje stejně jako ona sama.
„Je to strategický cíl. A potřebujeme, aby struktura automobilky byla v tom stavu, že jej dosáhneme. Vždy tu budou roky, kdy poklesneme pod oněch 15 procent, třeba kvůli směnnému kurzu či ekonomickým krizím, ale každý zaměstnanec musí vědět, že se nevzdáme,“ uvedl Meschke. Zní to sebevědomě, Meschke ale nemá hlavu v oblacích - otevřeně přiznává, že vývoj elektrických technologií je pro Porsche „ohromné břímě”. A jako správný finanční šéf to umí vyjádřit v penězích.
„Dnes Porsche každý elektrifikovaný vůz stojí navíc 8 až 10 000 Eur (205 až 260 tisíc korun), to se ovšem nesmí nikterak odrazit na koncové ceně. Zákazníci by to neakceptovali, právě naopak, v určitých částech světa je s elektrickým auty spojen jistý odpor. Nicméně nové technologie jako tyto je třeba brát jako investici do budoucna. Stejně tak ovšem musíme zároveň vyvíjet i spalovací ústrojí.“
Tím se Meschke dostává k tomu, co nás na jeho slovech zaujalo především - že i když bude automobilka na jedné straně investovat do dvou různých oblastí, výdělek bude spojen pouze s jednou. Podle Meschkeho tak oproti předchozím spekulacím rozhodně nedojde k eliminaci dieselů v portfoliu Porsche. Finanční hlava značky přiznala, že těmito motory je i dnes poháněna polovina čtyřdveřových modelů prodaných v Evropě, a tak si firma nepodřízne větev, na které sedí. Výměna dieselů za elektrické modely nepřichází z ekonomického hlediska v úvahu - budou to do značné míry právě diesely, které zajistí automobilce dostatečné zisky i v době, kdy bude investovat desítky miliard do elektrické budoucnosti, která nakonec může a nemusí nastat.
„Necháváme si otevřená všechna vrátka a specifická produktová rozhodnutí odkládáme na co nejpozdější dobu. Vše víceméně závisí na tom, kdy elektromobilita nabere na síle a za jakých podmínek. Nicméně v příštích 10 letech hodláme nabízet optimalizované spalovací jednotky, plug-in hybridy i plně elektrické sportovní vozy. První z nich přitom zamíří na silnice v roce 2019. A mohu vás ujistit, že to je jen počátek,“ uzavírá Meschke.
Vozy jako dieselové Porsche Cayenne jsou důvodem...
...proč si automobilka ze Zuffenhausenu může dovolit vývoj elektromobilů a přitom na rozdíl od Tesly zůstane zisková
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 2 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Nový čínský konkurent Škody Fabia zná své první ceny. I se 192 koňmi je levnější než skutečná Fabia v základu
19.3.2024 - Bentley našlo nový diplomatický výraz pro odpor zákazníků k vnucovaným autům, odložilo elektrické plány
20.3.2024 - BMW unikly ještě lepší záběry jeho nového X, nejlépe ukazují, proč budou mít SUV značky znovu navrch
20.3.2024 - Nový Mercedes-AMG GT se čtyřválcovým motorem je další odpovědí na otázku, kterou nikdo nepoložil
20.3.2024 - Tesla Cybertruck zkusila přebrodit docela normální potok, asi metr za ním se začala rozpadat
20.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva