Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Finanční šéf Porsche otevřeně řekl, co bude s diesely. Ani tady konec nečekejte
5.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
V posledních měsících se opakovaně mluvilo o tom, že Porsche diesely vlastně ani nepotřebuje a raději je vymění za elektrické modely. Bude to docela jinak.
Porsche je z hlediska zisku na každém prodaném autě druhou nejúspěšnější automobilkou na světě - jen Ferrari se může pochlubit vyšší než 15procentní ziskovou marží. Nic nového, křičíte možná, jenže jedna nová souvislost tu je - pod tuto hranici značka nehodlá klesnout ani v momentě, kdy se vydá do boje o zákazníky v segmentu elektrických aut. Tedy tam, kde dnes nejen po stránce mediální vládne Tesla, která má ovšem k ziskovosti velmi daleko - aktuálně vykázala nejvyšší kvartální ztrátu ve své historii.
Říká to alespoň finanční šéf značky Lutz Meschke, dle kterého Porsche v příštích pěti letech investuje do elektromobilů a plug-in hybridů přes 3 miliardy Eur (cca 76,9 mld. Kč). To rozhodně není malá suma, zvláště na automobilku této velikosti. Můžeme samozřejmě říci, že za Porsche stojí koncern VW, ovšem právě automobilka z Zuffenhausenu je v jeho rámci zlatonosnou slepicí a peníze od ní potřebuje stejně jako ona sama.
„Je to strategický cíl. A potřebujeme, aby struktura automobilky byla v tom stavu, že jej dosáhneme. Vždy tu budou roky, kdy poklesneme pod oněch 15 procent, třeba kvůli směnnému kurzu či ekonomickým krizím, ale každý zaměstnanec musí vědět, že se nevzdáme,“ uvedl Meschke. Zní to sebevědomě, Meschke ale nemá hlavu v oblacích - otevřeně přiznává, že vývoj elektrických technologií je pro Porsche „ohromné břímě”. A jako správný finanční šéf to umí vyjádřit v penězích.
„Dnes Porsche každý elektrifikovaný vůz stojí navíc 8 až 10 000 Eur (205 až 260 tisíc korun), to se ovšem nesmí nikterak odrazit na koncové ceně. Zákazníci by to neakceptovali, právě naopak, v určitých částech světa je s elektrickým auty spojen jistý odpor. Nicméně nové technologie jako tyto je třeba brát jako investici do budoucna. Stejně tak ovšem musíme zároveň vyvíjet i spalovací ústrojí.“
Tím se Meschke dostává k tomu, co nás na jeho slovech zaujalo především - že i když bude automobilka na jedné straně investovat do dvou různých oblastí, výdělek bude spojen pouze s jednou. Podle Meschkeho tak oproti předchozím spekulacím rozhodně nedojde k eliminaci dieselů v portfoliu Porsche. Finanční hlava značky přiznala, že těmito motory je i dnes poháněna polovina čtyřdveřových modelů prodaných v Evropě, a tak si firma nepodřízne větev, na které sedí. Výměna dieselů za elektrické modely nepřichází z ekonomického hlediska v úvahu - budou to do značné míry právě diesely, které zajistí automobilce dostatečné zisky i v době, kdy bude investovat desítky miliard do elektrické budoucnosti, která nakonec může a nemusí nastat.
„Necháváme si otevřená všechna vrátka a specifická produktová rozhodnutí odkládáme na co nejpozdější dobu. Vše víceméně závisí na tom, kdy elektromobilita nabere na síle a za jakých podmínek. Nicméně v příštích 10 letech hodláme nabízet optimalizované spalovací jednotky, plug-in hybridy i plně elektrické sportovní vozy. První z nich přitom zamíří na silnice v roce 2019. A mohu vás ujistit, že to je jen počátek,“ uzavírá Meschke.
Vozy jako dieselové Porsche Cayenne jsou důvodem...
...proč si automobilka ze Zuffenhausenu může dovolit vývoj elektromobilů a přitom na rozdíl od Tesly zůstane zisková
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Sbohem, elektřino. Nový Fiat 500 po 4 letech v prodeji dostane spalovací motor, elektrická verze propadla
21.3.2024 - Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch