Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ford dal přednost vzhledu před funkcí, teď ho žalují tisíce zákazníků
28.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Je fajn, když věci dobře vypadají, v prvé řadě ale musí dobře fungovat. Ford na to „zapomněl” a teď musí čelit zlobě zástupů svých zákazníků.
Šrouby, respektive matice od kol jsou velmi často podceňovány. Řada fanoušků tuningu sice pořizuje jejich ozdobné provedení, ovšem jen málokoho zajímá jejich pevnost. Přitom právě na těchto komponentech do značné míry závisí vaše zdraví, ne-li rovnou život. Kolikrát jen stačí, aby došlo v pneuservisu ke špatnému dotažení jedné či více matek a rázem se vám může pneumatika špatně sjíždět, než se kolo uvolní zcela a vy budete děkovatbohu, že jste nehodu přestáli jen s pomuchlanými plechy.
Tisíce amerických řidičů aktuálně netrápí ani tak špatné dotažení, jako spíše samotné matky kol. Ford si zjevně nechtěl nechat ujít nemalé sumy, jež výše zmínění vyznavači tuningu utrácejí mimo firemní showroomy a proto se rozhodl jim nabídnout působivě vypadající tovární zboží. A tak se skutečně i stalo, modrým oválem produkované matice sice mají klasické ocelové jádro, ale jejich povrch zdobí chromová, hliníková či z nerezové oceli vyrobená čepička.
Vypadá to skutečně dobře, tento produkt lze ale bez přehánění nazvat šmejdem. A nápad použít dvoudílný komponent na místě, kde je zapotřebí absolutní pevnost, jíž lze dosáhnout pouze pomocí jednolité matky, je jednoduše hloupý. Ony ozdobné matky totiž dopadají přesně tak, jak asi již začínáte nyní tušit - venkovní čepička se odlomí od vnitřního jádra a následně „vyžvejká“. Sejmutí kola se tak stává náročným, v krajním případě mimo pneuservis nemožným.
Není proto vlastně divu, že tisíce majitelů Fordů Fusion, Flex, Focus, Escape a F-350 žalují firmu nejen za vadný produkt, ale především za následnou drahou demontáž kola a koupi nových matek. „Nemluvíme tu přitom o průlomové technologii nebo počítačových aspektech automobilového světa. Mluvíme tu o pravděpodobně nejjednodušší části vozu - o maticích kol,“ říká k tématu Steve Berman, partner firmy Hagens Berman, jenž žalobu podala.
Ford podle něj vědomě upřednostnil design před bezpečností, což přímo vedlo k poškození zákazníků. „Zákazníci tak v nejlepším případě musí v pneuservisu utratit více než 30 dolarů (cca 667 Kč) za demontáž jednoho kola, a poté musí ještě koupit nové matice. V nejhorším se pak mohou ocitnout v nouzové situaci, kdy budou stát na rušné dálnici s prázdným kolem a nebudou mít možnost si jej svépomocí vyměnit.“
Ford tak čelí nemalému problému, jenž se vzhledem k probíhajícímu jednání rozhodl nekomentovat. K žalobě se zatím připojili zákazníci z Arizony, Severní Karolíny, Tennessee, Kalifornie, Virginie, Illinois a Ohia. Dle nich měl Ford porušit na 68 různých federálních i lokálních zákonů. Zatím to také vypadá, že jde o reálný problém na straně Fordu, čekají jej nemalé výdaje.
Musíme se také ptát, zda s podobnou záležitostí nemáme počítat také v Evropě. Rozteče mezi jednotlivými šrouby kol jsou stejné na obou kontinentech, je možné, že Ford u zmíněných modelů ozdobné a tedy závadné matice nabízí i na místních trzích. Na potvrzení či vyvrácení této domněnky zatím čekáme - pokud by si někdo z vás níže vyobrazené matice u Fordu v České republice či na Slovensku koupil, podělte se prosím v diskuzi pod článkem...
Takto končí ozdobné matky kol...
...které Ford použil u modelů Fusion, Flex, Focus, Escape a F-350
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 3 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 52 minutami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 2 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 3 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 4 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva