Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ford Focus Electric je totální propadák. Kolik myslíte, že si jej loni koupilo lidí?
13.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Focus je sám o sobě jedním z nejvíce prodávaných kompaktů Evropy, jeho elektrickou verzi tu ale stihl takový nezájem, že zcela končí ve výrobě.
Elektrický Focus zamířil na evropské trhy v roce 2013. Již v té době jsme zmiňovali, že Ford odhalil recept na neprodejné auto, neboť za „bezemisní“ model požadoval více než 1 milion korun. Tedy částku, která jen stěží koresponduje s využitelností tohoto vozu - dojezd dle norem byl na Starém kontinentu vypočítán na 162 kilometrů, v rámci jízdní dynamiky pak bylo možné počítat se sprintem z klidu na stovku za 11,4 sekundy a maximálkou 137 km/h.
V mezičase Ford přistoupil k navýšení kapacity baterií z 23 na 33,5 kWh, což logicky navýšilo i dojezd (na nově udávaných 226 km), nicméně ani to není světoborná porce. Zvláště když reálně lze počítat s mnohem nižším číslem. Došlo i ke zlevnění, přesto došlo na naplnění naší prognózy. Loni si totiž elektrický Focus v celé Evropě pořídilo jen 61 lidí (tedy o devět méně než v roce 2015), z čehož možná mnohé kusy zamířily jen k dealerům či firmám, které si jej pořídily jen pro podporu své zelené image. To jsou až směšné hodnoty na automobilku velikosti Fordu a model věhlasu Focusu.
Jde tedy jednoznačně o propadák, což ostatně mezi řádky přiznává i Ford. Značka totiž oznámila, že končí s výrobou elektrické varianty v německé továrně Saarlouis a místo toho bude potřeby evropských zákazníků pokrývat importem modelu Focus Electric ze Spojených států. Ani tam toto provedení není populární, ve srovnání s Evropou ale docela frčí - loni bylo dodáno přes 900 exemplářů a letos již více než 700.
Nedochází ovšem pouze k částečnému utnutí jednoho neúspěšného modelu. Modrý ovál se totiž kupodivu chytil za nos a zcela přehodnotí svou strategii, jenž se týká elektrifikovaných vozů. Podle původního plánů se přitom během příštích pěti let počítalo s 13 novinkami, mezi nimiž nechybí jak plug-in hybridy, tak ryzí elektromobily. Nyní ovšem bude důraz kladen především na první zmíněné.
Ještě letos proto bude - nejprve v Londýně - k dispozici hybridní Transit Custom. Ve velkém odstartují jeho dodávky a výroba v turecké továrně v roce 2019, přičemž Ford chce takto zareagovat na evropské antidieselové nálady. Řada metropolí totiž již zakázala nebo zvažuje zákaz aut s dieselovými motory. Zrovna ty ovšem nejčastěji pohání zásobovací dodávky.
Ford chce problém vyřešit hybridními dodávky namísto dieselových, na což zřejmě budou muset lidé z některých mist chtě nechtě přistoupit - jinak do svých obchodů nedostanou zboží. Je ale třeba dodat, že zatím se jedná o pár míst v Evropě, a tak je otázkou, jestli s touto alternativou bude Ford slavit podstatně větší úspěchy...
Ford Focus Electric se již nebude vyrábět v Evropě, není o něj zájem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 8 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. 10:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
Nejnovější články
- Maserati se s novým Quattroporte vrací skoro až k rýsovacímu prknu, plán nabídnout rychle jen elektromobil vyletěl komínem
před 3 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 4 hodinami - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 6 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před 7 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva