Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ford Mondeo míří do propadliště dějin, přípravy nové generace byly zrušeny
4.1.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zájem o Mondeo je extrémně nízký a i obliba jeho amerického sourozence klesá. Zákazníci prý touží po větších rozměrech, bude tedy z Mondea SUV?
Zdá se, že Ford Mondeo a jeho americký sourozenec, sedan Fusion, došly na konec své životní pouti. Není tomu dávno, co jsme zmiňovali plán související s přesunem do Číny, nyní podle informací Detroit News došlo na zrušení příprav nové generace, která měla dorazit na trh v roce 2020. Pod interním kódem CD542N se jí měl dočkat nejprve model pro severoamerický trh, který je pro Ford nejprodávanějším sedanem ve Státech. Nicméně ani šesticiferné registrace evidentně modrému oválu ke štěstí nestačí.
Podle citovaných zdrojů zevnitř automobilky hodlá Ford ponechat Mondeo a Fusion při životě ještě tři nebo čtyři roky. Co ovšem bude poté, to nikdo neví. Tedy stran faktu, že továrny v mexickém Hermosillu a španělské Valencii se zaměří na výrobu jiných modelů. Mondeo a Fusion pak budou montovány v Číně, zřejmě pouze pod prvním zmíněným názvem, odkud ovšem do Evropy či Spojených států dováženy nebudou.
Mluvčí Fordu celou záležitost nechtěl nikterak okomentovat, již dříve ale naznačil, že oba vozy mají v nabídce automobilky své pevné místo. Nicméně jakkoliv značka předloni prodala ve Státech 265 840 exemplářů, loni v listopadu se dočkala 22procentního poklesu prodejů. O rok dříve byl přitom pokles v daném měsíci 11procentní. Je tedy evidentní, že zájem klesá v zámoří, v Evropě je pak již delší dobu na absolutním minimu - ve zmiňovaném listopadu po něm sáhlo pouhých 3 972 zákazníků. Pro srovnání, takový VW si za totéž období pořídilo skoro 16 000 lidí.
Není tedy ve výsledku překvapivé, že Ford zvažuje, jakou budoucnost pro Mondeo a Fusion přichystá. Zrušení příprav nové generace nemusí znamenat definitivní konec, nicméně v podobě, v jaké je známe, se tyto vozy nejspíše již nevrátí. Nový šéf značky Jim Hackett totiž uvedl, že zákazníci chtějí „větší siluetu“. Nicméně s nárůstem rozměrů by nevyhnutelně bylo spojeno i navýšení spotřeby, což prý Ford nedopustí.
Kromě toho, s většími proporcemi by především Fusion začal zasahovat do portfolia modelu Taurus. Jeho výroba má sice být na sklonku letošního roku ukončena, pročež by jeho nahrazení kdysi menším příbuzným dávalo smysl, nicméně oba vozy jsou zhruba stejně staré. Pokud tedy Ford nevidí budoucnost u modelu, který se již neprodává zrovna dobře, pak jej jistě nenahradí jiným, který by čekal stejný osud.
Dále tu máme tu skutečnost, že se sedany obecně je spojena jen malá marže, přičemž daný segment trhu jako takový stagnuje či klesá. Oproti tomu roste zájem o crossovery a SUV, a tak by se možná Fusion mohl vrátit jako zástupce této části trhu. Došlo by tak k naplnění zákaznických tužeb, Ford by vydělával více, což by kompenzovalo vyšší spotřebu a emise, a zároveň by daný model nestáhl zcela z trhu.
Zda k naplnění tohoto scénáře dojde či nikoliv, to je zatím otázkou. Nicméně je téměř jisté, že pokud by Ford tuto transformaci uskutečnil, pak se bezesporu bude týkat pouze americké varianty, Mondeo by tak definitivně zmizelo v propadlišti dějin. Respektive by bylo spojeno pouze s čínským trhem. Vrátit by se pak samozřejmě mohlo ve chvíli, kdy by se změnily zákaznické trendy a sedany by opět vzrostly v oblibě. A to nelze příliš očekávat. Vypadá to, že Mondeu, kdysi jednomu nejprodávanějších vozů Starého kontinentu, Ford právě zasadil ránu z milosti...
Ford Mondeo dost možná čekají v Evropě poslední roky života. Skončit by mohlo poté, co se výroba přesune ze Španělska do Číny
Zdroj: The Detroit News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 2 hodinami - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
včera - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 07:46 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis