Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ford Mondeo padá ke dnu. Prodává se nejhůř v historii, ač není starý
18.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Býval ikonou střední třídy, jedním z mála skutečných konkurentů VW Passat. Teď ho před úplným koncem může zachránit asi jen zázrak.
Svého času byl Ford Mondeo ikonou, po které prahly statisíce motoristů. Dokládají to i prodejní statistiky, dle kterých v roce 1997, tedy krátce po představení faceliftu první generace, bylo jen v Evropě zaregistrováno 322 716 nových aut. Šlo ovšem o vrchol, poté to již s Fordem Mondeo šlo jen z kopce. Zpočátku bylo možné vinit zejména stále širší konkurenci, nicméně po odchodu druhé generace v roce 2007 lze mluvit také o šlápnutí vedle ze stray samotného Fordu.
V případě prvních dvou generací byly karty jasně rozdány, spíše než na komfort a luxus v interiéru se Mondeo zaměřovalo na potěchu řidiče. Poté se Ford rozhodl přehodit výhybku a s příchodem třetí generace si začal hrát na luxus. Jenže to zákazníci nechtěli a výsledkem byl klesající zájem. Dokládá to i to, že vůbec naposledy bylo v Evropě prodáno přes 100 tisíc aut v roce 2009.
Pád až na dno přišel v letech 2013 a 2014, tedy v období, kdy se ona třetí generace loučila a Evropané marně čekali na tu čtvrtou - tehdy bylo prodáno pouze 50 180, respektive 45 405 aut. Ani nová generace ale spásu nepřinesla - před necelými třemi roky, kdy šlo ještě o běžně neprodávanou novinku, jsme vůz v testu označili za stín své vlastní minulosti a klienti to evidentně nevnímají jinak. Prodeje vzrostly jen nepatrně a ani malý obrat dlouho nevydržel. Letos ještě v žádném měsíci nedošlo k překonání výsledků z loňského roku, kdy celkové registrace vyšplhaly na 70 900 vozů. Letos tak bylo prodáno pouhých 35 785 aut a do konce roku zbývá jen pár měsíců...
Ford tak začíná usilovně bojovat o přežití Mondeo a třeba ve Velké Británii mu zkouší pomoci velkými slevami. Do sériové výbavy se zároveň nastěhovaly prvky jako osmipalcový dotykový displej, autonomní brzdy či přední a zadní parkovací senzory. Takto osazené Mondeo by podle tamního šéfa modrého oválu Owena Gregoryho mělo zaujmout především firemní klientelu, jež se na registracích podílí z 85 procent, automobilka ale cílí i na privátní zákazníky. Těm do výbavy ST-Line byla přidána nová 19" kola, u provedení Titanium lze pro změnu sáhnout po koženém čalounění a vyhřívaných sedadlech stavitelných elektricky v 10 směrech. Celkové zvýhodnění dosahuje v přepočtu až skoro 90 tisíc Kč.
Čeští zákazníci též mohou využít mimořádné nabídky, kdy lze Mondeo ve výbavě Trend pořídit od 549 900 Kč. Pod kapotou v tu chvíli bude mít motor o objemu 1,5 l a výkonu 160 koní, který je běžně na tomto stupni k mání o sto tisíc korun dráže. Kromě toho je možné pořídit ve zvýhodněné nabídce také úroveň Titanium Top Edition, ovšem pouze při využití leasingu na 36 měsíců.
I zde je samozřejmě snaha vrátit Mondeo zpátky do hry, to se ale podaří jen stěží. Úspěšnější než Ford je ve střední třídě už i novic VW Arteon, jehož základní provedení je k mání dvakrát dráže než liftback modrého oválu. Mondeo ztratilo směr a teď i klientelu. Chtěli bychom doufat, že se automobilka s novou generací jaksepatří pochlapí a znovu bude bodovat. Máme ale obavu, zda po takovém a nejméně ještě dalších pár let trvajícím propadáku bude chtít Ford vůbec nějaké nové Mondeo v Evropě nabídnout...
Zatím poslední generace Fordu Mondeo letos zatím ještě ani jednou nepřekonala loňské výsledky. Ty přitom byly jen takřka pětinové oproti roku 1997
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před hodinou - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
Nejnovější články
- Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 54 minutami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před hodinou - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 2 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 4 hodinami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- Onboard videa 04.25. 12:42 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22