Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ford odhalil, kdo má kupovat drahou novou Fiestu. Zatím takové lidi nenachází
4.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka modrého oválu není k mání zrovna levně. Podle Fordu je to záměr, který přesně zapadá do představ typického majitele předchozí generace.
České ceny nové Fiesty jsme si mohli představit již v dubnu. Přitom jsme tak trochu zapochybovali nad šancemi modrého oválu s nimi na trhu uspět, neboť malá novinka startovala na 305 tisících korun. To není zrovna láce, zvláště v souvislosti s částkami, jaké dáte za konkurenční Škodu Fabia i další modely této třídy. Automobilka ovšem přišla s vysvětlením, dle kterého naprosto přesně ví, co dělá.
Podle Fordu je typickým kupujícím Fordu Fiesta virtuální zákaznice jménem Antonella, v níž se samozřejmě odráží veškerá realita. Pro tu byla dříve největším lákadlem předchozí generace, nyní si ale může dovolit utratit větší sumu peněz. Její příjmy jsou totiž nyní vyšší, a přestože se odstěhovala od rodičů, stále je jistým způsobem mladistvá a „velmi expresivní“.
Nová Fiesta by tedy podle smýšlení Fordu měla být pro Antonellu naprostým ideálem, i proto, že počet moderních asistenčních technologií zahrnujících detekci chodců nebo automatický parking vzrostl ze čtyř na patnáct. Kromě toho vůz disponuje multimediálním systémem Sync3, který poprvé v historii modelu počítá s volně „plovoucím“ displejem a jeho velikost může narůst až na 8 palců.
Odpovídá ovšem realita představám marketingového oddělení značky? Na finální soudy je zatím ještě příliš brzo, nová Fiesta se neprodává dlouho. Nicméně prvotní signály nevyznívají pro Ford zrovna nejlépe. V červenci, kdy již nová generace vozu byla měísce ve všech showroomech napříč Evropou, si totiž Fiestu pořídilo jen 13 006 zákazníků, tedy o devět tisíc méně než loni.
Pozvolný rozjezd je občas novinkám vlastní, třeba proto, že značky vyrukují nejprve s dražšími variantami, úrovněmi výbavy či výkonnějšími motory. Nicméně Ford to neudělal a v zásobě už žádnou láci nemá. Za oněch 304 990 Kč totiž nabízí třídvířko se základním stupněm Trend, 1,1litrovým atmosférickým motorem o výkonu 70 koní a pětistupňovým manuálem.
Ve výsledku tedy není kam klesat, pročež modrý ovál musí doufat, že jeho strategie vyjde, jinak mají Američané docela problém - Fiesta je v Evropě bestsellerem a jako taková si v posledních letech ukousla vždy zhruba třetinu veškerých registrací značky. Ty červencové ale byly v rámci stejného měsíce nejnižší za poslední čtyři roky.
Jsme tedy zvědavi na budoucí vývoj i na to, nakolik bude Ford své plány upravovat a zda nakonec ještě rád nevyrukuje s „holobytem“ či výraznou slevovou politikou. To kdyby „Antonella” byla ještě o trochu virtuálnější, než si automobilka myslí. Aktuálně stále značka počítá s tím, že registrace úrovně Titanium poklesnou ze 43 na 35 procent, ovšem zájem o verze ST-Line a Vignale vzroste na 25, respektive na 10 %. Po třídvířku pak má sahat vždy jeden ze čtyř kupců...
Podle Fordu bude největší zájem o novou Fiestu v provedení Titanium...
...čtvrtinu kupujících má uchvátit provedení ST-Line...
...a 10 procent zákazníků připadne na Vignale
O provedení Active se značka momentálně vůbec nezmiňuje, přitom právě crossover by měl zaujmout klientelu nejvíce, alespoň na základě současných trendů
Zdroj: Auto News Europe
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera - Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024
Nejnovější články
- Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
před 50 minutami - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
před hodinou - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
před 2 hodinami - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
před 4 hodinami - Krachující Fisker se pokouší zachránit zoufalým výprodejem. Auta zlevnil skoro o polovinu, stojí míň než základní Octavie
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva