Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ford odhalil, kdo má kupovat drahou novou Fiestu. Zatím takové lidi nenachází
4.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka modrého oválu není k mání zrovna levně. Podle Fordu je to záměr, který přesně zapadá do představ typického majitele předchozí generace.
České ceny nové Fiesty jsme si mohli představit již v dubnu. Přitom jsme tak trochu zapochybovali nad šancemi modrého oválu s nimi na trhu uspět, neboť malá novinka startovala na 305 tisících korun. To není zrovna láce, zvláště v souvislosti s částkami, jaké dáte za konkurenční Škodu Fabia i další modely této třídy. Automobilka ovšem přišla s vysvětlením, dle kterého naprosto přesně ví, co dělá.
Podle Fordu je typickým kupujícím Fordu Fiesta virtuální zákaznice jménem Antonella, v níž se samozřejmě odráží veškerá realita. Pro tu byla dříve největším lákadlem předchozí generace, nyní si ale může dovolit utratit větší sumu peněz. Její příjmy jsou totiž nyní vyšší, a přestože se odstěhovala od rodičů, stále je jistým způsobem mladistvá a „velmi expresivní“.
Nová Fiesta by tedy podle smýšlení Fordu měla být pro Antonellu naprostým ideálem, i proto, že počet moderních asistenčních technologií zahrnujících detekci chodců nebo automatický parking vzrostl ze čtyř na patnáct. Kromě toho vůz disponuje multimediálním systémem Sync3, který poprvé v historii modelu počítá s volně „plovoucím“ displejem a jeho velikost může narůst až na 8 palců.
Odpovídá ovšem realita představám marketingového oddělení značky? Na finální soudy je zatím ještě příliš brzo, nová Fiesta se neprodává dlouho. Nicméně prvotní signály nevyznívají pro Ford zrovna nejlépe. V červenci, kdy již nová generace vozu byla měísce ve všech showroomech napříč Evropou, si totiž Fiestu pořídilo jen 13 006 zákazníků, tedy o devět tisíc méně než loni.
Pozvolný rozjezd je občas novinkám vlastní, třeba proto, že značky vyrukují nejprve s dražšími variantami, úrovněmi výbavy či výkonnějšími motory. Nicméně Ford to neudělal a v zásobě už žádnou láci nemá. Za oněch 304 990 Kč totiž nabízí třídvířko se základním stupněm Trend, 1,1litrovým atmosférickým motorem o výkonu 70 koní a pětistupňovým manuálem.
Ve výsledku tedy není kam klesat, pročež modrý ovál musí doufat, že jeho strategie vyjde, jinak mají Američané docela problém - Fiesta je v Evropě bestsellerem a jako taková si v posledních letech ukousla vždy zhruba třetinu veškerých registrací značky. Ty červencové ale byly v rámci stejného měsíce nejnižší za poslední čtyři roky.
Jsme tedy zvědavi na budoucí vývoj i na to, nakolik bude Ford své plány upravovat a zda nakonec ještě rád nevyrukuje s „holobytem“ či výraznou slevovou politikou. To kdyby „Antonella” byla ještě o trochu virtuálnější, než si automobilka myslí. Aktuálně stále značka počítá s tím, že registrace úrovně Titanium poklesnou ze 43 na 35 procent, ovšem zájem o verze ST-Line a Vignale vzroste na 25, respektive na 10 %. Po třídvířku pak má sahat vždy jeden ze čtyř kupců...
Podle Fordu bude největší zájem o novou Fiestu v provedení Titanium...
...čtvrtinu kupujících má uchvátit provedení ST-Line...
...a 10 procent zákazníků připadne na Vignale
O provedení Active se značka momentálně vůbec nezmiňuje, přitom právě crossover by měl zaujmout klientelu nejvíce, alespoň na základě současných trendů
Zdroj: Auto News Europe
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 2 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu
před 54 minutami - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 2 hodinami - Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před 3 hodinami - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 08:59 - Truck Daškam
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda