Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ford odhalil, kdo má kupovat drahou novou Fiestu. Zatím takové lidi nenachází
4.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka modrého oválu není k mání zrovna levně. Podle Fordu je to záměr, který přesně zapadá do představ typického majitele předchozí generace.
České ceny nové Fiesty jsme si mohli představit již v dubnu. Přitom jsme tak trochu zapochybovali nad šancemi modrého oválu s nimi na trhu uspět, neboť malá novinka startovala na 305 tisících korun. To není zrovna láce, zvláště v souvislosti s částkami, jaké dáte za konkurenční Škodu Fabia i další modely této třídy. Automobilka ovšem přišla s vysvětlením, dle kterého naprosto přesně ví, co dělá.
Podle Fordu je typickým kupujícím Fordu Fiesta virtuální zákaznice jménem Antonella, v níž se samozřejmě odráží veškerá realita. Pro tu byla dříve největším lákadlem předchozí generace, nyní si ale může dovolit utratit větší sumu peněz. Její příjmy jsou totiž nyní vyšší, a přestože se odstěhovala od rodičů, stále je jistým způsobem mladistvá a „velmi expresivní“.
Nová Fiesta by tedy podle smýšlení Fordu měla být pro Antonellu naprostým ideálem, i proto, že počet moderních asistenčních technologií zahrnujících detekci chodců nebo automatický parking vzrostl ze čtyř na patnáct. Kromě toho vůz disponuje multimediálním systémem Sync3, který poprvé v historii modelu počítá s volně „plovoucím“ displejem a jeho velikost může narůst až na 8 palců.
Odpovídá ovšem realita představám marketingového oddělení značky? Na finální soudy je zatím ještě příliš brzo, nová Fiesta se neprodává dlouho. Nicméně prvotní signály nevyznívají pro Ford zrovna nejlépe. V červenci, kdy již nová generace vozu byla měísce ve všech showroomech napříč Evropou, si totiž Fiestu pořídilo jen 13 006 zákazníků, tedy o devět tisíc méně než loni.
Pozvolný rozjezd je občas novinkám vlastní, třeba proto, že značky vyrukují nejprve s dražšími variantami, úrovněmi výbavy či výkonnějšími motory. Nicméně Ford to neudělal a v zásobě už žádnou láci nemá. Za oněch 304 990 Kč totiž nabízí třídvířko se základním stupněm Trend, 1,1litrovým atmosférickým motorem o výkonu 70 koní a pětistupňovým manuálem.
Ve výsledku tedy není kam klesat, pročež modrý ovál musí doufat, že jeho strategie vyjde, jinak mají Američané docela problém - Fiesta je v Evropě bestsellerem a jako taková si v posledních letech ukousla vždy zhruba třetinu veškerých registrací značky. Ty červencové ale byly v rámci stejného měsíce nejnižší za poslední čtyři roky.
Jsme tedy zvědavi na budoucí vývoj i na to, nakolik bude Ford své plány upravovat a zda nakonec ještě rád nevyrukuje s „holobytem“ či výraznou slevovou politikou. To kdyby „Antonella” byla ještě o trochu virtuálnější, než si automobilka myslí. Aktuálně stále značka počítá s tím, že registrace úrovně Titanium poklesnou ze 43 na 35 procent, ovšem zájem o verze ST-Line a Vignale vzroste na 25, respektive na 10 %. Po třídvířku pak má sahat vždy jeden ze čtyř kupců...
Podle Fordu bude největší zájem o novou Fiestu v provedení Titanium...
...čtvrtinu kupujících má uchvátit provedení ST-Line...
...a 10 procent zákazníků připadne na Vignale
O provedení Active se značka momentálně vůbec nezmiňuje, přitom právě crossover by měl zaujmout klientelu nejvíce, alespoň na základě současných trendů
Zdroj: Auto News Europe
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 7 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 9 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 10 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB