Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ford přiznal barvu, motory nejsilnějšího Focusu nevydrží. Možná všechny vymění
12.12.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Modrý ovál oficiálně potvrdil to, o čem se mluví již od září. Teď už nemlží a byť příčinu problémů nezveřejnil, opravit hodlá úplně všechny agregáty.
Není již žádným tajemstvím, že Ford Focus RS má potíže s výdrží motoru. Tím je 2,3litrový čtyřválec EcoBoost, který hot hatch sdílí s modelem Mustang. Nicméně vůči pony caru disponuje vyšším výkonem, kvůli kterému modrý ovál přikročil k řadě změn. Mezi ně patří odlišná hliníková slitina, že které je vyrobena hlava válců. Stran toho dorazilo i odlišné těsnění pod ní, díky čemuž má motor snáze odolat vyšším teplotám, jenž jsou s navýšením výkonu na 350 koní spojeny. Jenže přesně to se neděje.
Ford dosud o celé záležitosti v podstatě mlčel, vyjadřoval se jen skrze dealery. Nyní tu ovšem máme oficiální vyjádření automobilky, která přiznává, že 2,3litrová pohonná jednotka skutečně má problémy. Ty se mohou objevit již po najetí pouhých 10 tisíc kilometrů, přičemž jsou spojeny s modelovými roky 2016 i 2017. Majitelé jej přitom mohou snadno identifikovat díky bílému kouři, za kterým stojí spalování chladicí kapaliny během studených startů.
Mluvčí automobilky uvedl, že Ford „pracuje na nápravě u všech zákazníků“. Zdá se tedy, že do servisů na opravu či rovnou výměnu pohonné jednotky bude muset každý majitel, i takový, který zatím defekt u motoru nezaznamenal. „Než se tak ovšem stane a pokud vozy budou vykazovat dané příznaky, zákazníci by měli navštívit dealera kvůli inspekci a opravě v rámci záruky,“ dodává dále mluvčí automobilky.
Ford tedy stoprocentně hodlá problémy řešit, a to nejspíše kompletní výměnou pohonné jednotky než její modifikací. Ačkoliv totiž automobilka neoznámila příčinu dané závady, překvapivě by neměla mít spojitost s unikátním těsněním pod hlavou válců. Místo toho má mít vše na svědomí deformace některé ze součástí samotného agregátu, která pak vede netěsnostem. To by vysvětlovalo, proč má pouhá výměna těsnění jen krátkodobý nebo žádný efekt a motory bývají měněny i celé.
Zda je skutečná příčina či nikoliv, je přesto stále otázkou. S jistým potvrzením přichází jeden z majitelů, který na serveru YouTube vystupuje pod přezdívkou MarkCup70. Ten totiž v novém příspěvku zmiňuje, že během návštěvy autorizovaného dealerství jeden z techniků mluví „o úniku chladiva“ kvůli bloku válců, který byl již „mimo tolerovanou ochylku“. Stran toho došlo k „deformaci hlavy válců“.
Zmíněnému vlastníkovi byla nakonec po několika dnech pohonná jednotka zcela vyměněna, čímž máme potvrzeno naznačené. Závěrem tak jen dodáme perličku v podobě přiznání značky, která problémy se spolehlivostí pohonné jednotky zmiňovala již v rámci vývoje. Vše ale mělo být překonáno. Jak se však ukazuje, k eliminaci nesnází reálně nedošlo...
Za problémy Fordu Focus RS...
...prý nemusí ani tak stát špatné těsnění pod hlavou válců, ale spíše deformující se pohonná jednotka, jenž následně vede k netěsnosti. To alespoň naznačuje jeden z majitelů vozu, který po 200 dnech vlastnictví musel do servisu. Nakonec přitom dostal zcela nový motor
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Vrcholné Subaru po 36 letech končí. Bývalo hitem, nakonec ale i takové auto pro „konzervy” dostihly trendy
před hodinou - Vrcholná Tesla Model 3 je zpátky jako přízrak schopný levně zatopit i Porsche, mate ale dvojím výkonem
před 2 hodinami - Auta Vietnamce, který i v ČR vydělal miliardy na nudlích, jsou propadák a podvod, údajně prodané vozy chátrají přihlášené v polích
před 4 hodinami - K mání je osobní Honda Ayrtona Senny, legenda patřící legendě stojí na prahu 30. výročí jeho smrti majlant
před 5 hodinami - Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 11:19 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 11:16 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 06:36 - Stepan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch