Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ford přiznal barvu, motory nejsilnějšího Focusu nevydrží. Možná všechny vymění
12.12.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Modrý ovál oficiálně potvrdil to, o čem se mluví již od září. Teď už nemlží a byť příčinu problémů nezveřejnil, opravit hodlá úplně všechny agregáty.
Není již žádným tajemstvím, že Ford Focus RS má potíže s výdrží motoru. Tím je 2,3litrový čtyřválec EcoBoost, který hot hatch sdílí s modelem Mustang. Nicméně vůči pony caru disponuje vyšším výkonem, kvůli kterému modrý ovál přikročil k řadě změn. Mezi ně patří odlišná hliníková slitina, že které je vyrobena hlava válců. Stran toho dorazilo i odlišné těsnění pod ní, díky čemuž má motor snáze odolat vyšším teplotám, jenž jsou s navýšením výkonu na 350 koní spojeny. Jenže přesně to se neděje.
Ford dosud o celé záležitosti v podstatě mlčel, vyjadřoval se jen skrze dealery. Nyní tu ovšem máme oficiální vyjádření automobilky, která přiznává, že 2,3litrová pohonná jednotka skutečně má problémy. Ty se mohou objevit již po najetí pouhých 10 tisíc kilometrů, přičemž jsou spojeny s modelovými roky 2016 i 2017. Majitelé jej přitom mohou snadno identifikovat díky bílému kouři, za kterým stojí spalování chladicí kapaliny během studených startů.
Mluvčí automobilky uvedl, že Ford „pracuje na nápravě u všech zákazníků“. Zdá se tedy, že do servisů na opravu či rovnou výměnu pohonné jednotky bude muset každý majitel, i takový, který zatím defekt u motoru nezaznamenal. „Než se tak ovšem stane a pokud vozy budou vykazovat dané příznaky, zákazníci by měli navštívit dealera kvůli inspekci a opravě v rámci záruky,“ dodává dále mluvčí automobilky.
Ford tedy stoprocentně hodlá problémy řešit, a to nejspíše kompletní výměnou pohonné jednotky než její modifikací. Ačkoliv totiž automobilka neoznámila příčinu dané závady, překvapivě by neměla mít spojitost s unikátním těsněním pod hlavou válců. Místo toho má mít vše na svědomí deformace některé ze součástí samotného agregátu, která pak vede netěsnostem. To by vysvětlovalo, proč má pouhá výměna těsnění jen krátkodobý nebo žádný efekt a motory bývají měněny i celé.
Zda je skutečná příčina či nikoliv, je přesto stále otázkou. S jistým potvrzením přichází jeden z majitelů, který na serveru YouTube vystupuje pod přezdívkou MarkCup70. Ten totiž v novém příspěvku zmiňuje, že během návštěvy autorizovaného dealerství jeden z techniků mluví „o úniku chladiva“ kvůli bloku válců, který byl již „mimo tolerovanou ochylku“. Stran toho došlo k „deformaci hlavy válců“.
Zmíněnému vlastníkovi byla nakonec po několika dnech pohonná jednotka zcela vyměněna, čímž máme potvrzeno naznačené. Závěrem tak jen dodáme perličku v podobě přiznání značky, která problémy se spolehlivostí pohonné jednotky zmiňovala již v rámci vývoje. Vše ale mělo být překonáno. Jak se však ukazuje, k eliminaci nesnází reálně nedošlo...
Za problémy Fordu Focus RS...
...prý nemusí ani tak stát špatné těsnění pod hlavou válců, ale spíše deformující se pohonná jednotka, jenž následně vede k netěsnosti. To alespoň naznačuje jeden z majitelů vozu, který po 200 dnech vlastnictví musel do servisu. Nakonec přitom dostal zcela nový motor
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 2 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před hodinou - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 2 hodinami - Kontroverzním Mercedesům-AMG s víc jak 400koňovými dvoulitry odchází motory, přesto jsou velmi drahé
před 3 hodinami - Propuštění zaměstnanci Tesly se o svém vyhazovu dozvěděli tak, že jim druhý den ráno přestala jít vstupní karta
před 5 hodinami - Systém stop-stop? Víc jak 457 tisícům Fordů selhává start-stop, motory jim na křižovatkách znovu nenaskočí
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.18. 12:19 - M.Z.
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 12:02 - denis
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 11:26 - jerry
- Pneu koutek 04.18. 09:17 - Snowman000
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.17. 12:48 - řidičBOB