Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ford má průšvih, nejostřejší Focus moc nevydrží. Potíže mají desítky majitelů
22.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Známé jsou minimálně desítky případů prasklých těsnění pod hlavou válců a nejde bohužel o jediný problém Focusu RS. Problémů s ním je mnohem víc.
Zdá se, že neštěstí v poslední době nechodí po horách, místo toho spíše řádí u Fordu. Modrý ovál totiž má v problémy s odbytem a řešit musí i četné stížnosti, s nimiž se vytasili majitelé Focusů RS. Řada z nich totiž hlásí praskající těsnění pod hlavou válců motoru. Může přitom jít o tutéž chybu, jíž značka hlásila v jednom ze svých propagačních videí. Tehdy ovšem dodávala, že vše vyřešila.
Realitou je však evidentně opak, jak dokazují diskuzní fóra, kde se lidé bojující s problémy ostrého hatchbacku sdružují. Kupříkladu v jednom německém již prasklé těsnění hlavy válců nahlásilo 40 majitelů. S problémy se ovšem ozývají i Britové, kteří navíc zmiňují i praskání v motoru, zápach spálené chladicí kapaliny ve výfuku či rozsvícenou kontrolku vybízející ke kontrole motoru.
Lze samozřejmě namítnout, že Focus RS je ostrým hatchbackem, jehož jednotlivé komponenty jsou logicky namáhány o trochu více než u nepříliš výkonného rodinného přibližovadla. Nicméně s tím musel Ford již dopředu počítat. Navíc je nutné dodat, že značka začala model osazený 2,3litrovým přeplňovaným čtyřválcem se 350 koňmi prodávat teprve na počátku loňského roku. Na velké opotřebení tedy RS nemá nárok.
Bohužel k němu ovšem dochází a je otázkou, jak se celá záležitost vyvrbí. Uživatel Redditu s přezdívkou KentuckysGentleman totiž na fóru uvedl, že jeho vůz zněl podivně při zařazeném neutrálu, hlásil nízkou úroveň chladicí kapaliny, s problikávající ikonkou kontroly motoru pak bylo spojeno i střílení v pohonné jednotce. Proto vůz zamířil na 10 dní do servisu, přičemž jeho majitel byl nucen po tu dobu přesedlat do jiného vozu.
Skutečným problémem ovšem je, že oněch deset dní strávilo dealerství pouze diagnostikováním problémů, nikoliv jejich opravou. Centrála Fordu totiž zatím nepřišla s žádný obecným řešením, které by závady odstranilo, místo toho je vše ponecháno na servisech, které se musí každým případem zabývat individuálně. Každý tedy přichází s vlastní verzí opravy, z nichž některé nevedou k odstranění problémů. A to spokojenost majitelů s vozem jistě nezvýší.
Uvidíme tedy, zda a kdy vůbec se Ford pochlapí a vyrukuje s oficiálním řešením, které by mu přihrálo body k dobru. Je to pro něj důležité, neboť třeba v Americe je Focus RS v nabídce vůbec poprvé. Pokud je ovšem spojen s takovými nesnázemi hned po startu, zákazníci se k jeho příštím generacím - a rovněž k samotné značce - jistě vracet nebudou. V úvodu zmíněný pokles registrací tak nakonec nemusí být tím definitivní...
Potíže s těsněním hlavy válců mívají i takovéto následky
Právě na problematické těsnění hlavy válců si stěžuje řada majitelů Fordu Focus RS. Nejde ovšem o jedinou nesnáz
Ford přitom zatím veškeré řešení problémů nechává na jednotlivých dealerech a servisech, což značce i samotnému vozu nepřidává na pozitivně laděné reputaci
Zdroj: Drive Tribe
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 3 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera
Nejnovější články
- Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
před 2 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 3 hodinami - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
před 3 hodinami - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
před 5 hodinami - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 15:08 - Truck Daškam
- BMW Divize 03.28. 14:53 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 13:54 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 13:19 - GeneHawkins
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 03.27. 16:46 - pavproch